י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חשיפת 'בחדרי'

מכינים את השטח: ב'ימינה' מתעקשים על רב מהציונות הדתית

בעוד הפוליטיקה הארצית עדיין לא נחה מסערה לסערה, מתחת לפני השטח כבר צץ ראשיתו של הקרב הבא על רבנות העיר ירושלים. אחרי ש'בחדרי' חשף כי ח"כ גפני מריץ כרב אשכנזי את הגר"י אפרתי, ח"כ מסיעת 'ימינה' נועד עם ראש העיר ליאון במטרה לקדם בחירת רב ציוני דתי

מכינים את השטח: ב'ימינה' מתעקשים על רב מהציונות הדתית
הקלפיות בבחירות הקודמות ב-2014 צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשבועות האחרונים מתחת לפני השטח, במערכת הפוליטית בירושלים ובזירה הארצית החלו לעסוק גם בנושא מינויי הרבנים, בראשם נושא מינוי רב העיר ירושלים במקומו של הרב אריה שטרן, שסיים את תפקידו לפני כחצי שנה. שנראה כי המערכת הפוליטית לקראת מאבק על התפקיד.

לאחר הפרסום ב'בחדרי חרדים' כי יו"ר 'דגל התורה' חה"כ משה גפני דרש בפגישה עם ראש העיר משה ליאון לקדם את הליך הבחירות, כשגפני מקדם מצידו את הרב יוסף אפרתי לתפקיד הרב האשכנזי, הגיע אתמול (שני) חבר הכנסת מתן כהנא מסיעת 'ימינה' לפגישה עם ליאון בכדי לדון בנושא.

בהודעה שפורסמה מלשכת חה"כ כהנא בתום הפגישה, נמסר כי כהנא שוחח עם ליאון "על חשיבות מינוי רב לעיר מהציונות הדתית". כהנא הוסיף ואמר כי "ירושלים, בירת ישראל, צריכה רב המגיע מתוך גישה מחבקת ומקרבת שתדע להכיל את הגוונים והזרמים השונים הקיימים בעיר. לבירת ישראל ראוי שיהיה רב ציוני".

מתן כהנא בפגישה עם רה"ע ליאון.

נראה כי בבחירות שיפתחו רק באם יתברר כי הכנסת לא תתפזר, ואם כן רק אחרי הבחירות צפויים בסיעת 'ימינה' לפתוח בחזית מול 'דגל התורה', קרב שצפוי לגרור את שאר הסיעות החרדיות מול הציונות הדתית. שמחד ידרשו רב חרדי ואלה שמנגד ידרשו רב מהציונות הדתית. עם זאת קיים תרחיש כי הרב אפרתי, המוכר ומקובל גם בקרב הציבור הדתי לאומי, יקבל תמיכה מסיעות הציונות הדתית בכנסת ובעיריית ירושלים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי חבר הכנסת מתן כהנא, שמרכז את תחום מינויי הרבנים בסיעת 'ימינה', מגבש בימים האחרונים חזית אחידה של כל פלגי הציונות הדתית במטרה להציג עמדה אחידה בנושא הרבנות בירושלים, כשעל השולחן כבר עלו מספר שמות אפשריים.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מבהיר חבר הכנסת כהנא: "אנחנו נפעל בנחישות בכך שלירושלים תהיה לפחות רב אחד שייצג את הציונות הדתית שמהווה חלק משמעותי בעיר ירושלים".

בחירת רב עיר רבנות ירושלים הרב יוסף אפרתי משה ליאון מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד