י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
יביא למהפך?

לאור הפרסומים: דרישה בליכוד: "לסגור את תיק 2000"

החשיפה שמטלטלת את המדינה: הפרשיה שהביא אמש עמית סגל ובה טענות על טיוח וניגוד עניינים בחקירתו של רה"מ בתיק 2000 מסרבת לרדת מסדר היום • יו"ר הקואליציה מיקי זוהר פנה ליועץ המשפטי מנדלבליט בדרישה לפתוח בחקירה ולסגור את התיק המתנהל מול רה"מ

לאור הפרסומים: דרישה בליכוד: "לסגור את תיק 2000"
נתניהו בסיעת הליכוד צילום: הדס פרוש, פלאש 90

החשיפה של פרשן 'החדשות' עמית סגל לא יורדת מסדר היום, הטענות על טיוח בחקירות בחשדות שעלו כלפי חוקרי המשטרה בהתנהלותם בפרשת 2000 מעוררת סערה של ממש, וכעת מגיעה הדרישה לסגור את התיק נגד ראש הממשלה.

הבוקר (שלישי) פנה יושב ראש הקואליציה חבר הכנסת מיקי זוהר במכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בו הוא דורש לפתוח בחקירה פלילית כנגד מי שהיה עד לא מזמן פרקליט המדינה, שי ניצן, וכנגד המפכ״ל לשעבר רוני אלשיך.

בנוסף, דורש חבר הכנסת זוהר ממנדלבליט, לסגור את תיק 2000 לאלתר, בדרישה כתב זוהר כי יש "לסגור את תיק 2000 המתנהל נגד ראש הממשלה ולבטל את כתב האישום נגדו". תוך שהוא כותב במכתב כי "עולה ריח חריף של שחיתות וריקבון עמוק בתוך מערכות אכיפת החוק".

מנגד, שר המשפטים אבי ניסנקורן התייחס לראשונה לפרסום המטריד ודחה את הטענות, "המערכת מחויבת לבדוק את עצמה כל הזמן, לתחקר, לתקן ולהשיב באופן ענייני על כל ביקורת. וכך ייעשה", הבהיר.

השר ניסנקורן דחה את הטענות שהושמעו כלפי תיקי ראש הממשלה, והבהיר: "הדיווח אמש בחדשות 12, שמבוסס על פרסום משנת 2017, נענה בתגובה מפורטת של הפרקליטות, אשר מדברת בעד עצמה".

עוד מסר השר: "תיאוריות קונספירציה הזויות על ׳תפירת תיקים׳ הן מופרכות, ומצטרפות לקריאות מסיתות נוספות - שיש לחקור את השופטים, את החוקרים, את היועמ״ש ועוד ועוד. לכל אלה מטרה אחת - ריסוק מערכת שלטון החוק. לא יקרה".

"מערכת אכיפת החוק תמשיך לבצע את עבודתה בעצמאות וללא מורא, כי כך ורק כך, תתקיים כאן דמוקרטיה", ציין השר ניסנקורן, שתגובתו עוד עלולה להחריף את המשבר שבין הליכוד לכחול לבן.

אביחי מנדלבליט מיקי זוהר עמית סגל תיק 2000 שי ניצן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד