י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לב אל לב

משלחת רפואית רשמית ראשונה מישראל באיחוד האמירויות הערביות

משלחת רפואית יצאה לדובאי • המשלחת כללה רופאים בכירים בתחום הטיפול במחלת הסרטן בילדים, וכן נציגות של ארגון "רחשי לב" • האמירתים התפעלו מהפעילות הנעשית למען הילדים החולים ומשפחותיהם בידי הארגון, ו"מבקשים ללמוד מהישראלים"

משלחת רפואית רשמית ראשונה מישראל באיחוד האמירויות הערביות
המשלחת בדובאי צילום: באדיבות המצלם

עם חתימת הסכם השלום בין איחוד האמירויות למדינת ישראל, הוזמנו לביקור נדיר ומיוחד באמירויות, בכירים ממערכת הבריאות בישראל.

חלק גדול מחברי המשלחת פועל באמירויות בשנים האחרונות, אך הפעם הביקור היה גלוי ורשמי. למשלחת הרשמית הוזמנו הנהלת ארגון 'רחשי לב' - מרכז תמיכה ארצי לילדים חולי סרטן בישראל.

הארגון שקיים מעל 30 שנה ומטפל במעל 500 ילדים חולי סרטן בישראל, מפעיל מערך רפואי ושת"פ עם גדולי הרופאים בישראל ובעולם נציג הארגון במשלחת: מר שימי גשייד- מנכ"ל "רחשי לב, עוד במשלחת הרפואית הרשמית פרופ' עמוס תורן- מנהל המערך ההמטו-אונקולוגי לילדים בשיבא, נחשב לגדול המומחים בישראל והמובילים בעולם בתחום הטיפול בסרטן בילדים. פרופ' פז תורן- מנהלת מרכז ריאות הנפש רמת חן ופסיכיאטרית ראשית במחוז תל אביב. מר יואל הר אבן, ראש החטיבה הבינלאומית ופיתוח משאבים בבית החולים שיבא, תל השומר. משה גרוסברגר- מנכ"ל חברת מדסיס להטסות וייעוציים רפואיים . מר זאבי פליגמן, אמריקאי ישראל שפעיל באמירויות מעל עשור וכן מומחים רפואיים ומקצועיים נוספים.

המשלחת המריאה בטיסה ישירה מנתב"ג, מעל מדינות ערב, מעל מצרים. קטאר, בחריין וערב הסעודית שבשל חשיבות המשלחת, נענו מדינות אלו לפנייתם של האמירויות, ואפשרו טיסה ישירה במרחב האווירי שלהם. המשלחת יצאה בשיירה מאובטחת, מלווה על ידי נציגי השלטונות המקומיים, לשלושה ימים של דיונים אודות טכנולוגיות רפואיות ורפואה מתקדמת ופורצת דרך.

בסבב הביקורים נפגשו חברי המשלחת עם משפחת המלוכה, עם בכירים ממשרד הבריאות של איחוד האמירויות ועם רופאים בכירים באבו-דאבי ובדובאי, ביקרו בבתי החולים המקומיים ובמכוני המחקר, המשלחת זכתה לקבלת פנים חמה וידידותית בכל מקום אליו הגיעה.

שימי גשייד, מנכ"ל רחשי לב: "ארגון רחשי לב, שמטיס ילדים חולי סרטן לטיפולים משלימים בארץ ובעולם, רואה בהסכמים ובשיתופי הפעולה שנחתמו, מתן סיוע ושיפור דרכי ההתמודדות והטיפול במחלות סרטן מורכבות. אני מאמין שבתקופה הקרובה אנחנו נראה חולים ישראלים עושים את דרכם לאמירויות וכן חולים מאיחוד האמירויות בישראל על מנת לקבל טיפולים רפואיים ולהשתמש בטכנולוגיות מתקדמות. השילוב של ידע מקצועי ישראלי רחב לצד טכנולוגיות מתקדמות מקומיות נרחבות באמירויות – יוביל לתוצאות מובילות וחדשניות".

לדבריו, הצגנו לצוותים הרפואיים את מודל בית רחשי לב, הממוקם בבית החולים שיבא, משתרע על פני 5000 מ"ר ומכיל דירות מגורים, חדרי מחשבים וצפייה, חדר אוכל ופנאי המעניקים תחושת בית ומשפחה. המתחם מהווה את מרכז מערך התמיכה והטיפולים לילדים חולי סרטן בארץ ובעולם.

הבכירים במערכת הבריאות באמירויות, בבתי החולים סיכמו על שיתופי פעולה עם חברי המשלחת ובנוסף נעתרו לבקשתו של שימי גשייד להגיע לישראל, להכיר ולהתרשם מהפרויקטים מקרוב, וביקשו את שיתוף הפעולה בהקמת מודלים דומים שייתנו מענה לילדים המטופלים באמירויות, כמו גם לילדים חולי סרטן ישראלים ואחרים שיוכלו להגיע בשנים הקרובות לטיפולים חדשניים ומקצועיים.

בבית החולים לילדים בדובאי סקר פרופ' עמוס תורן, את הטיפולים החדשניים המובילים ואת אחוזי ההבראה הגבוהים ביותר במחלקות האונקולוגיות בישראל.

מר יואל הר אבן, מהנהלת בית החולים שיבא, סיפר על החדשנות הרפואית של בית החולים שיבא, ועל הפעילות והטיפול המקצועי של בית החולים בתקופת הקורונה. נציגי הרופאים המקומיים התעניינו מאד לשמוע על ההתנהלות של המשל"ט בבית החולים שיבא וההתארגנות הרפואית בהתמודדות עם נגיף הקורונה, כמו גם ביקשו המארחים לקדם שת"פ על בסיס הטכנולוגיות החדשניות המתקדמות בבית החולים תל השומר.

משה גרוסברגר מנכ"ל מדאסיס הרחיב בפגישות העבודה על היכולות הבינלאומיות של החברה, על הפעלת מטוסי האייר אמבולנס החדשניים, לצד פתרונות יצירתיים וייחודיים להטסות רפואיות הכוללות התמודדות בצל נגיף הקורונה.

במפגשים הרפואיים באבו דאבי ודובאי ביקשו האמירטיים ממדאסיס לייצר שיתופי פעולה לפתרונות ומענה אוויריים במקרי חירום רפואיים וסיוע עבור אזרחי האמירויות ברחבי העולם, זוהי פריצת דרך לסיוע רפואי – אווירי בין המדינות.

בדיון שנעל את הביקור סוכם על שיתופי פעולה בתחום הרפואה: מחקרים רפואיים ואקדמאיים, החלפת הון אנושי, מחקר ופיתוח משותף. נציגי הרפואה האמירטיים בישרו לחברי משלחת הישראלית כי משלחת מקצועית ומובילה מראשי מערכת הבריאות באמירויות תגיע לביקור בישראל.

המשלחת ישראלית הדגישה בסיכום כי התרשמה מאוד מהמקצועיות, מאיכות והרמה הגבוהה של בתי החולים והמערך הרפואי המתקדם באמירויות ורואה פוטנציאל אדיר עם חתימת ההסכמים ושיתופי הפעולה בתחומים הרפואיים שיתרמו מאוד לישראל ולאיחוד האמירויות הערביות.

המשלחת הביאה לבית חב"ד בדובאי ספר תורה חדש, שכתיבתו הסתיימה ביום ההמראה. ספר התורה הוכנס להיכל בית הכנסת המפואר בשירה וריקודים. הרב לוי דוכמן שליח חב"ד בדובאי. קיבל בהתרגשות רבה את חברי המשלחת הרשמית הראשונה בדובאי וסקר בפניהם את הפעילות בקהילה היהודית בדובאי.

דובאי משלחת תורן שיבא שימי גשייד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד