ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
כישלון מהדהד

החרדים נסגרו הרמטית; החילונים רק שכונות

אפליה מכאיבה: עוצר לילי ומגבלות הוטלו על כ-40 ישובים וערים. אך כעת מתברר כי דווקא בערים החילוניות ידעו לבצע הפרדה ולרדת לפרטים בחלוקת השכונות, לעומת הערים החרדיות שנכנסו כחטיבה אחת לשקלול ההגבלות 

החרדים נסגרו הרמטית; החילונים רק שכונות
בחורים חסידים עם מסכות צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

שרי הממשלה אישרו בשעה האחרונה סגרים על 40 ערים, עליהן יחולו מגבלות החל מהערב בשעה 19:00 שיימשכו על פני שבוע ימים, אך נראה כי הממשלה הבדילה בין הערים החרדיות לערים החילוניות.

כך, הערים, בני ברק, ביתר עילית, אלעד, עמנואל, רכסים נכנסו כולם לסגר, ואילו חלק מהערים שבראשם עומדים ראשי עיר מהליכוד נסגרו בהן רק חלקים קטנים מהעיר.

מהרשימה עולה כי העיר אילת למשל תכניס לעוצר רק שכונה אחת, את שכונת שחמון. באשדוד רק השכונות החרדיות ג׳, ז׳ וח׳ יכנסו לעוצר מידי לילה, כך גם בעיר אשקלון רק שכונות נאות ברנע, גבעת ציון וכרמי ציון יכנסו לעוצר, כשגם בעיר שדרות יסגרו 2 שכונות בלבד.

לעומת זאת החריגו מההגדרה הזו את העיר בית שמש שם יסגרו רק שכונות רמת בית שמש א׳ רמת בית שמש גת ומנוחה ונחלה, והעיר נתיבות שתכנס כולה להסגר מידי לילה.

הכישלון כאן מהדד פעמיים, אחד על נציגי החרדים בממשלה וברשויות המקומיות שלא הצליחו להפריד את ההגבלות רק לפי שכונות כפי שעשו מקביליהם החילונים, וגם על הממשלה שהתייחסה להגבלות לפי שכונות רק בישובים החילונים.

גם הנתונים בציוני הערים מעלים חשש לאפליה, כך על פי הניקוד, העיר ביתר נמצאת בתחתית הרשימה עם ציון של 7.66 שם נקבע עוצר על כל העיר, כשמנגד העיר אשדוד עם ציון גבוה יותר של 7.68 נרשם עוצר רק על שכונות חרדיות, וכך גם אילת עם ציון של 7.64 שהוגבלה בה רק שכונה אחת.

 

משרד הבריאות אילת סגר קורונה אפליית חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד