י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שעות לפני הסגר

פרסום ראשון: ליאון חושף מחדל בנתונים ודורש לבטל את העוצר

אפליית הערים החרדיות: ראש עיריית ירושלים משה ליאון שיגר מכתב בהול אל משרד הבריאות ודורש הסברים • לטענתו חלק מרכזי מהחולים בשכונות בירושלים בכלל נמצא בישיבות מחוץ לעיר  ואין לכלול אותם בשקלול החולים • "בעיות מרכזיות באמינות הרמזור"

פרסום ראשון: ליאון חושף מחדל בנתונים ודורש לבטל את העוצר
ראש העיר משה ליאון צילום: באדיבות המצלם

שעות בלבד קודם ששכונות בעיר ירושלים, בהן: רמות, רמת שלמה, סנהדריה לצד שכונות ערביות נוספות במזרח העיר צפויות להיכנס לעוצר לילי במשך שבוע, ראש עיריית ירושלים דורש הבהרות ממשרד הבריאות.

במכתב ששיגר ראש העיר הוא טוען כי נעשה מחדל בהליך קביעת המספרים, כך שבשכונות החרדיות מרבית החולים נמצאים בישיבות, ועל כן הוא דורש לקבל תשובות בהקדם שמא יוסר הסגר על השכונות החרדיות.

ראש העיר ליאון שיגר היום (שלישי) מכתב לפרויקטור רוני גמזו שם כתב: "בכדי לבצע מהלכים דרמטיים בירושלים, יש לבצע בירור מעמיק", תוך שהוא מציין, "לצערי, לאחר עבודת מטה יסודית ומאומצת שנעשתה בהנחייתי בעירייה, עולות 3 בעיות מרכזיות היורדות לשורש של אמינותו של הרמזור".

ליאון מעלה כבעיה ראשונה את מקום המצאות המאומתים, לטענתו, "משתי בדיקות נפרדות שערכה העירייה, מסתבר כי בשכונות חרדיות בעיר, מרבית המאומתים בימים האחרונים, הם בני ישיבות, ומרביתם בישיבות מחוץ לעיר! המשמעות היא שנתוני התחלואה בשכונות, נמוכים באופן ניכר מאשר מוצג בחישובי הרמזור".

בעיה נוספת שמעלה ראש העיר הוא שיוך החולים המאומתים והבדיקות לשכונות ולרחובות ספציפיים. כך שלדבריו "על פי בדיקת העירייה ומשרד הבריאות, שיעור ניכר מהבדיקות והחולים לא שויכו לשכונות העיר", ליאון מציין כי "נכון לכתיבת שורות אלו, למעלה מ-2400 בדיקות מהשבוע האחרון לא שויכו לרחובות ספציפיים וגם השיוכים שנעשו לא בוצעו כהלכה, מה שגורם להטיה של התוצאות ומעקר את האפשרות להסתמך עליהם".

עוד טוען ראש העיר כי קיימת בעיה בשקיפות המודל. כך, "בהצגת המודל לכלל ראשי הרשויות ובמצגת שהופצה לכלל הגורמים לאחר מכן, ישנה הטעיה חמורה שפוגעת בעיקר ברשויות הגדולות ובפרט בירושלים העיר הגדולה ביותר. מסתבר כי הוחלט באופן שרירותי הוחלט להטיל 'קנס' של חצי נקודה על כל רשות בשטחה יש למעלה ממאה מאומתים. המידע הזה לא פורסם במסגרת הליך פרסום שיטת הרמזור, והוא מנוגד לכל הגיון כשמדובר על רשות בה מתגוררים למעלה ממיליון תושבים".

ליאון דורש מגמזו תשובות עוד קודם שהעוצר יכנס לתוקף ואז יוגבלו התושבים לצד סגירת מוסדות החינוך בשכונות הללו, תוך שהוא מציין כי החלטות הממשלה התקבלו "על סמך נתונים מוטעים ומוטים המנותקים מהמציאות".

משה ליאון אפליית חרדים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד