ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"לא ניתן יד לאפליה"

החרדים מכריזים על מרד: "נמשיך בשגרה כרגיל"

החלטת הממשלה להטיל סגרים ליליים על הערים האדומות, גוררת ביקורת רבה מראשי הערים החרדיות ומחברי הממשלה של יהדות התורה. "לא ניתן יד לאפליית הציבור החרדי! בארבעים הערים שעליהם רוצים להטיל מגבלות, רק הרשויות החרדיות נמצאות תחת עוצר לילי, בעוד בערים הכלליות – הוכנסו רק שכונות באופן מידתי"

החרדים מכריזים על מרד: "נמשיך בשגרה כרגיל"
מחאת חרדים בכניסה לביתר צילום: באדיבות המצלם

מאז פרסום החלטת הממשלה בנוגע למגבלות הצפויות השבוע ובראשן סגירת מוסדות החינוך בערים האדומות, הזעם החרדי גובר עוד יותר לאור הפרסומים כי בעוד הערים החרדיות נסגרו כליל, בערים החילוניות הבעייתיות נסגרו שכונות נבחרות בלבד.

בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים' בסיעות החרדיות בכנסת וברשויות המקומיות מכריזים על מרד בהנחיות החדשות. הזעם ניכר גם בקרב חברי הממשלה מסיעת יהדות התורה.

סגן השר מאיר פרוש אמר לאחר אישור הממשלה: "זה אבסורד ומקומם שבערים מסוימות שראשי הערים שלהן ממפלגה מסוימת יודעים להטיל סגר לפי שכונות, אבל כשזה מגיע לערים חרדיות, לא יודעים לחלק את העיר לשכונות".

סגן השר אורי מקלב תקף אף הוא: "לצערנו בחרו בדרך הקלה והלא יעילה, בחרו שלא להתמודד עם מצב החולים ולסגור ערים שלמות, - סגירת מערכת החינוך במקומות אלה מהווה פגיעה חמורה בחינוך, בכלכלה ומגבירה את התחלואה".

בעיריית ביתר הבהירו כי הם לא יתנו גיבוי להחלטות הממשלה עד שתהיה שקיפות מאחורי ההחלטות. "לא ניתן יד לאפליית הציבור החרדי! בארבעים הערים שעליהם רוצים להטיל מגבלות, רק הרשויות החרדיות נמצאות תחת עוצר לילי, בעוד בערים הכלליות – הוכנסו רק שכונות באופן מידתי", נמסר מעיריית ביתר.

בעירייה דורשים "שקיפות מלאה של נתוני התחלואה, והסברים מפורטים מדוע מוטל עוצר על עיר חרדית כולה, ולא לפי שכונות". הם מבהירים כי "לא נוכל לתת גיבוי למהלכים שנעשים ללא שקיפות. אנו נוכל לשתף פעולה במיגור התחלואה, אך ורק כאשר יינתנו הסברים לתושבים עם שקיפות מלאה".

גם חברי הסיעה החסידית "אגודת ישראל" התכנסו לדיון דחוף בעקובת הכוונה להטיל עוצר דווקא על הערים החרדיות. בתום הדיון נמסר: "הציבור החרדי באשדוד לא יקבל, ולא ישתף פעולה עם אפליה זו". הם הכריזו על מרד באומרם: "הציבור ימשיך את אורח חייו כרגיל תוך שמירה והקפדה על הנחיות הבריאות כפי שהקפיד עד כה".

סגר ביתר עילית קורונה מאיר פרוש אורי מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד