י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ניצוץ בדרך לאומן

בעל מלון היוקרה נחשף ליהדותו והכשיר את המטבח

בעל מלון יוקרתי בעיר 'גומל' שבמדינת בלארוס נחשף ליהדות בזמן שחסידי ברסלב שהיו בדרכם לאומן שבאוקראינה שהו במלונו • לאחר שבת מרוממת, הוא הביע את רצונו לעבור ברית מילה ולהתחבר יותר למקורותיו

בעל מלון היוקרה נחשף ליהדותו והכשיר את המטבח
חזית המלון בבלארוס צילום: באדיבות המצלם

"אני חייב לספר לכם על קידוש השם גדול המתרחש בימים אלו במקום שאני נמצא בו בבלארוס" במילים אלו פותח הרב אברהם חזין מנכ"ל 'אומן שלום' את שיחתו עם כתב 'בחדרי חרדים'.

הרב חזין מספר כי בימים אלו הוא שוהה עם משפחתו במלון יוקרה בעיר גומל בבלארוס, בדרכם לעשות את ימי ראש השנה בצל 'רבינו' באומן. בבלארוס הם ממתינים כדי לקבל את האישור הנכסף למעבר הגבול לאוקראינה.

"לא תכננו להיות שם כל כך הרבה זמן ומלאי האוכל שהצטיידנו לדרך הארוכה השנה לאומן נגמר" הוא מספר. "לבעל המלון יש מסעדה מעבר לכביש, ניסינו לתמרן עם כלים חדשים להכין קצת אוכל כשר, לקראת שבת החלטנו לנסוע לעיר פינסק במטרה להיות עם אנ"ש בשבת ולסעוד את סעודות השבת כראוי".

הניצוץ היהודי שנדלק אצל בעל המלון

"בבוקרו של יום שישי התפלאו במלון לראות אותנו אורזים" מספר הרב חזין. "לפליאתם סיפרנו להם על מגבלת האוכל שיש לנו בעיר גומל. בעל המלון שמע מהעובדים שלו שאנחנו מתעתדים לנסוע מרחק של 5 שעות לפינסק רק בשביל לאכול אוכל כשר, עמד נדהם וסיפר לנו כי הוא יהודי והוא מבקש מאיתנו להישאר, הוא סגר בשבילנו את המסעדה והמטבח של המלון שיהיה רק שלנו וביטל את כל ההזמנות של האחרים שהיו אמורים להתקיים בשבת".

"השבת הייתה מאוד יפה" מסכם הרב חזין את חוויותיו מהשבת המיוחדת. "בעל המלון השתתף איתנו בתפילות ובסעודה והתרגש מאוד מסעודות השבת והזמירות שלנו. הוא אף סיפר לכל חבריו ומשפחתו הפזורים בארה"ב ובישראל שהתרגשו לשמוע על זה ואף עודדו אותו שבכך הוא יזכה למזל וברכה בעסקיו. בעל המלון, שהוא אחד מהאנשים העשירים באזור, התרגש מהמחזה שראה פעם ראשונה בחייו".

לסיום מספר הרב חזין כי מייד בצאת השבת הוא רץ בעל המלון ורכש למשפחתו סממנים יהודיים, על מנת שידעו ויכירו יותר את הדת היהודית להם הם שייכים. "אנחנו עדיין נמצאים במלון" הוא מוסיף, "ובימים אלו בעל המלון מבקש ללמוד עוד על היהדות ואף לעבור ברית מילה".

בלארוס פינסק אומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד