י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

"אין ספק שהבאנו משהו ייחודי לעולם הרפואה בישראל"

ד"ר דוד מוסינזון סמנכ"ל רפואה במאוחדת מספר על מהפכת המיון ההיברידי של 'מאוחדת': רופאים ומומחים שעברו הכשרה מיוחדת, מעניקים שירותי רפואה דחופה מרחוק גם בשעות הלילה, לאחר שעות הפעילות במרפאות, כאשר הכל נעשה היישר מתוך התיק הרפואי של המטופל"

"אין ספק שהבאנו משהו ייחודי לעולם הרפואה בישראל"
ביקור אצל רופא משפחה צילום: יח"צ

המהפכה ההיברידית של 'מאוחדת' כוללת מעכשיו גם מיון היברידי. אם אתם זקוקים לשירותי רפואה מרחוק לאחר סיום שעות הפעילות במרפאות, המומחים של מאוחדת זמינים גם בשעות הלילה, באופן היברידי או דרך הטלפון.

ד"ר דוד מוסינזון סמנכ"ל רפואה במאוחדת מספר על מהפכת המיון ההיברידי של 'מאוחדת': "אין ספק שהבאנו משהו ייחודי לעולם הרפואה בישראל. רופאים מומחים שעברו הכשרה מיוחדת, מעניקים שירותי רפואה דחופה מרחוק גם בשעות הלילה, לאחר שעות הפעילות במרפאות. היתרון העצום הוא שהרפואה ההיברידית – באמצעים דיגיטליים או באמצעות הטלפון, ניתנת היישר מתוך התיק הרפואי של המטופל. כלומר, הרופא  המומחה שמבצע ביקור  דיגיטלי באמצע הלילה, מעודכן במצבו הרפואי של המטופל ויודע לאבחן את המצב באופן מיידי ומעודכן ישירות מתוך התיק הרפואי הממוחשב באשר למצבו הרפואי של המטופל או באשר לתרופות אותן הוא נוטל".

"ברוב המקרים", אומר ד"ר מוסינזון, "הטיפול הרפואי מקבל מענה מלא בביקור הדיגיטלי או הטלפוני ורק במקרים חריגים המטופל נשלח עם הפניה למוקד או למיון באופן פיזי. כך שהמהפכה הזו משנה את שירותי הרפואה בישראל. בתוך הטיפול, התיק הרפואי האישי של המטופל מתעדכן ולמחרת, כאשר רופא המשפחה מגיע למרפאה, הוא כבר מעודכן בביקור הרופא שהתקיים באמצע הלילה. הסינכרון בין המערכות מאפשר לכל הלקוחות של מאוחדת לקבל את הטיפול המיטבי והמקצועי ביותר".

למעבר לתוכניות המיוחדות של מאוחדת לחצו כאן>>>

לדברי ד"ר מוסינזון: "אחד היתרונות בשירותי מיון היברידיים, היא היכולת של המטופל לבחור את הרופא. הוא רואה ע"ג המסך או דרך הטלפון, מיהם הרופאים הזמינים כעת ומזמין תור לשעה שנוחה לו. באופן כזה, אין צורך בהמתנה מורטת עצבים במשך שעות עד לתחילת הביקור. ברגע שאדם יודע מהי השעה המדויקת של הביקור הדיגיטלי, הוא מתפנה לשאר העיסוקים שלו בידיעה מהי השעה המדויקת לתחילת הביקור עם הרופא".

המערכת החדשה שעלתה לפני ימים אחדים מחוללת מהפכה של ממש. לדברי ד"ר מוסינזון: "המשוב שאנחנו מקבלים גם מלקוחות מאוחדת שכבר השתמשו בשירות ההיברידי וגם מהרופאים המומחים, הן נלהבות ביותר. הכל נעשה באופן מקצועי, מהיר ויעיל, גם כאשר צריך מרשם לתרופות, הרופא מנפיק אותו מיידית דיגיטאלית במחשב והוא נשלח היישר לבית המרקחת, ואין צורך כלל להדפיס את המרשם. מגיעים לבית המרקחת ובהצגת כרטיס מאוחדת מקבלים את התרופות. יש כמובן שירות משלוחים של התרופות עד הבית במחיר מיוחד ללקוחות מאוחדת. גם הפניה למוקד או למיון פיזי נעשית באופן דיגיטלי כאשר הכל מגיע חתום דיגיטלית, ללא צורך להגיע למרפאה או לפגוש רופא פנים מול פנים".

נכון להיום, במיון ההיברידי, השירות ניתן ע"י רופאים מומחים ברפואה ראשונית בביקור דיגיטאלי בשיחת וידאו או בשיחת טלפון. כאמור, ברוב מוחלט של המקרים הטיפול מסתיים בביקור הדיגיטלי ללא צורך בהפניה. למעשה, השירות ניתן ללקוחות הקופה מכל מקום שבו הם נמצאים. זה נכון לכל זמן, אך בתקופת הקורונה זה נכון שבעתיים. אין צורך להיכנס למוקד או לחדר מיון כשאפשר להישאר בבית בסלון או בחדר. יתרון נוסף הוא בלוחות הזמנים. כל מבוטח במאוחדת יודע שהוא יכול להיות רגוע גם אחרי שהמרפאות נסגרות. ברגע שהמרפאות נסגרות המיון פועל בכל שעות הלילה, כולל בסופי שבוע.

ד"ר מוסינזון סבור שלקראת החורף, מתוך הנחת עבודה שהתפרצותה של שפעת החורף בשילוב הקורונה, רבים יותר יבקשו להשתמש בשירותי הרפואה ההיברידיים. "אנחנו נערכים לכך גם מבחינת כמות הרופאים המומחים וגם מבחינת תשתיות טכנולוגיות", הוא אומר. "איכות הווידיאו היא ברמה הגבוהה ביותר, על מנת שהרופא יוכל לראות היטב את המטופל. זה הרבה יותר איכותי מתוכנת זום או תוכנות אחרות שקיימות היום. גם מבחינת אבטחה, המערכת מאובטחת בצורה הבטוחה ביותר, בשל העובדה שמדובר בחיסיון רפואי. גם ביקור רופא באמצעות הטלפון נעשה באופן המקצועי ביותר בצורה הבטוחה ביותר".

בשורה התחתונה: מעכשיו – גם שירותי רפואה דחופה ניתנים מרחוק. בשיחת וידאו או שיחת טלפון - לבחירתכם. ניתנים על ידי מומחים ברפואת ילדים ומשפחה אחרי שעות הפעילות של המרפאות: באמצע השבוע מ- 19:00 עד 7:00, ובסופי שבוע מ- 14:00 בשישי עד 7:00 ביום א'.

איך זה עובד? פשוט מאד: אם עוד לא הצטרפתם: הצטרפו לאזור האישי אונליין, באתר ובאפליקציה. ישמחו לעזור לכם במוקד *3833 או במזכירות המרפאה. נכנסים ל"רפואה דחופה היברידית" במסך הראשי, בוחרים במיון היברידי, בוחרים רופא, בוחרים איך תתנהל הפגישה: בטלפון או בשיחת וידאו, וכרבע שעה לפני תחילת הביקור תקבלו מסרון עם קישור לחדר ההמתנה הווירטואלי. כשיגיע תורכם ייפתח אוטומטית חלון הווידאו ויתחיל הביקור הדיגיטלי.

הרב משה ברים, מנהל מגזר חרדי ב'מאוחדת' אומר בסיפוק: "מאוחדת כקופה המובילה במגזר החרדי מתאימה גם את המוצרים החדשניים שלה לציבור החרדי שאינו מחובר לדיגיטל ומאפשרת קבלת שירותי רפואה מרחוק גם ביום וגם בשעות הלילה באמצעות שיחת טלפון רגילה".

למעבר לתוכניות המיוחדות של מאוחדת לחצו כאן>>>

קופת חולים מאוחדת מאוחדת שירותי בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד