י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"בכל לשון של בקשה"

משרד הבריאות מונע הטסת רופאים לאומן; סגן השר פרוש דורש פתרון

משרד הבריאות דורש מרופאים שהביעו את הסכמת לנסוע לאומן כדי לשהות ואבטח את השוהים במקום שיבטלו את הגעתם. סגן השר פרוש שיגר מכתב לשר הבריאות במטרה שיסייע בפתרון

משרד הבריאות מונע הטסת רופאים לאומן; סגן השר פרוש דורש פתרון
אומן צילום: דוברות איחוד הצלה

כשבועיים לראש השנה, ובעוד אלפי חסידי ברסלב כבר שוהים באומן, במשרד הבריאות לוחצים על רופאים המגיעים לאבטח את המתפללים מידי שנה לבטל את הגעתם.

מי שלקח את הטיפול בנושא הוא סגן השר מאיר פרוש ששיגר היום (שלישי) מכתב לשר הבריאות יולי אדלשטיין בו הוא מבקש ממנו למצוא פתרון באופן דחוף כדי לאפשר את הטסת הרופאים לאומן.

המכתב של סגן השר פרוש

"מדובר ביוזמה של מזכירות חסידות ברסלב העולמית, שהכינה רשימה של רופאים ישראלים שהביעו הסכמה להצטרף לחסידי ברסלב הטסים לאומן, מתוך מטרה לפקח מקרוב על הנושא הבריאותי ולשמור ככל שניתן על בריאות המתפללים במקום", כותב סגן השר פרוש.

לטענתו, "כפי שהובא לידיעתי, גורמים במערכת הבריאות מפעילים לחץ על אותם רופאים, כדי להניא אותם מכוונתם לטוס לאומן לקראת ראש השנה".

פרוש מציין כי, "חשוב להדגיש, שהיות וכבר היום ניתן לקבוע כי מאות רבות של מתפללים ישהו באומן בראש השנה, עלולה התנהלותם של אותם גורמים לפגוע בציבור והיא בלתי אחראית בעליל".

פרוש פונה אל אדלשטיין, "בכל לשון של בקשה", ומבקש, "לפעול מתוקף תפקידך כשר הבריאות, ולאפשר את הטסת הרופאים שהסכימו לצאת לאוקראינה יחד עם חסידי ברסלב, וזאת על מנת להבטיח את שלומם ובריאותם של המתפללים הרבים שישהו בראש השנה באומן".

 

מאיר פרוש יולי אדלשטיין אומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד