י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לאחר עימות בוועדה

ארבל דורש ממנדלבליט: בדוק את הרב שמחתן בניגוד לחוק

במהלך דיון שנערך אמש בוועדת הפנים של הכנסת בנוגע לאכיפת מגבלות הקורונה בחתונות, התגאה אהרן ליבוביץ' בחתונות שהם עורכים בניגוד לחוק. חבר הכנסת ארבל התעמת עמו, והיום פנה ליועמ"ש לממשלה בדרישה שיבדוק את הנושא 

ארבל דורש ממנדלבליט: בדוק את הרב שמחתן בניגוד לחוק
מחאה נגד הרפורמים בכותל צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ועדת הפנים של הכנסת התכנסה אתמול לדיון בנושא קיום חתונות בזמן קורונה ומגבלות הרישום בכניסה, במהלך הדיון נרשם עימות בין אהרן ליבוביץ' העומד בראש ארגון המעניק שירותי חתונה בניגוד לחוק, לבין חבר הכנסת משה ארבל. היום דורש ארבל מהיועץ המשפטי לממשלה לאכוף חתונות המתקיימות בניגוד לחוק.

ליבוביץ, המזוהה עם אחד מהארגוני יהדות-אלטרנטיבית בישראל אמר בדיון, כי ארגון 'השגחה פרטית' שלדבריו שם לעצמו מטרה "לשבור את מונופול הרבנות הראשית בתחום הכשרות, עסוקה ביזמם בשם "חופות" ובכל שנה מאות ישראל מתחתנים כדת משה וישראל מחוץ לרבנות מפני שהם אינם יכולים להינשא ברבנות או שהם בוחרים לא להתחתן ברבנות".

ליבוביץ התגאה ואמר כי "החופות האלה שלנו למרות שהן כדת משה, מבחינה הלכתית הן אינן מוכרות על ידי המדינה, והזוגות הללו בוחרים בהלכה. בעצם רוצים לומר "לא" לרבנות או שהרבנות אומרת להם "לא".

בתגובה טען חבר הכנסת משה ארבל כי מדובר במעשה פלילי, ודרש לציין זאת בפרוטוקול. "אני רק מבקש שיצוין לפרוטוקול שהמעשה שהוא מתאר כאן הוא עבירה פלילית. להתחתן כדת משה וישראל בלי רישום מדובר בעבירה פלילית שעונשה מאסר, אין מקום לנפנף בזה בכנסת".

הסאגה לא עצרה בעימות בכנסת, והיום (שלישי) שיגר חבר הכנסת ארבל מכתב ליועץ המשפטי לממשלה בו הוא דורש מימנו לבדוק את פעילותו של ליבוביץ, ולבחון את האכיפה בזוגות המתחתנים ולא נרשמים ברבנות, דבר המנוגד כאמור לחוק ומהווה עבירה פלילית.

בעבר טענו במשרד המשפטים כי הם מבצעים אכיפה בנושא, ועל כן דורש ח"כ ארבל בגלל "חומרת הדברים וההתרסה בפני הכנסת על הפרת החוק בריש גלי וברגל גסה, ופרק הזמן הממושך אשר חלף מאז ניתנה ההודעה על עבודת המטה המסדירה את האכיפה בתחום זה אבקש לדעת מה נעשה מאז וכיצד בכוונת כבודו למגר את התופעה החמורה הזו המהווה פגיעה בשלמות העם מחד ובשלטון החוק מאידך".

רפורמים בישראל משה ארבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד