י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
קרעה את הדרכון שלה

עדי ראייה דיווחו: רעולי פנים דחפו את מנהיגת האופוזיציה לרכב

על פי הדיווחים, אחת ממנהיגי האופוזיציה בבלארוס, מריה קולסניקוב, נעצרה היום בגבול המדינה עם אוקראינה. משטרת הגבולות טענה מנגד, כי קולסניקובה 'נדחפה החוצה' ממכונית BMW בזמן שניסתה לברוח מהשוטרים

עדי ראייה דיווחו: רעולי פנים דחפו את מנהיגת האופוזיציה לרכב
רעולי פנים צילום: Abed Rahim Khatib / Flash 90

מריה קולסניקובה, אחת ממנהיגי האופוזיציה של בלארוס, נעצרה היום (שלישי) בגבול עם אוקראינה, כך דיווחה הטלוויזיה הרשמית. אתמול, מספר עדי ראיה דיווחו כי ראו רעולי פנים מכניסים אותה בכוח לרכב, ונמלטים מהמקום.

שוטרי משטרת הגבולות טענו את הטענה יוצאת הדופן לפיה קולסניקובה 'נדחפה החוצה' ממכונית BMW בזמן שניסתה לברוח מהשוטרים, אך שניים מבנות בריתה באופוזיציה הגיעו לאוקראינה. עם זאת, ערוץ תקשורת אחר באוקראינה אמר כי בלארוס ניסתה לגרש אותה – כאשר קולסניקובה סיכלה את הניסיון וקרעה את הדרכון שלה. כך דווח ה"דיילי מייל".

חבריה של קולסניקובה לא הצליחו ליצור עמה קשר לאחר שלטענתם נחטפה על ידי רעולי פנים ביום שני לתוך טנדר, טענה שכאמור, בלארוס מכחישה.

קולסניקובה היא חלק משלישייה נשית המאתגרת את שלטונו של 'הדיקטטור האחרון של אירופה' אלכסנדר לוקשנקו, אך הייתה היחידה שנשארה בבלארוס לאחר הבחירות השנויות במחלוקת בחודש שעבר, בחירות שהובילו להפגנות המוניות נגד הנשיא המכהן, לאחר טענה מצד האופוזיציה כי הבחירות זויפו.

לוקשנקו, המכונה הרודן האחרון של אירופה, שולט ביד רמה ברפובליקה הסובייטית לשעבר מאז 1994. הוא מאשים את מעצמות המערב בהתערבות בענייניה הפנימיים של המדינה, אך הוא נתמך על ידי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וצפוי לבקר במוסקבה בימים הקרובים. מדינת אירופה הביעו אתמול דאגה מהיעלמותם של פעילי האופוזיציה ודרשו את שחרורם של כל האסירים הפוליטיים.

אחד מחבריה הקרובים של קולסניקובה הוא ויקטור בבריקו, בנקאי מוערך ומפורסם בבאלרוס, שהיה יו"ר מועצת המנהלים של בלגזפרום בנק, אך התפטר בחודש מאי השנה מרצונו מתפקיד יו"ר מועצת המנהלים של בלגזפרום בנק והצהיר על כוונתו להשתתף בבחירות לנשיאות בלארוס, בחודש יוני הוא נעצר על ידי הרשויות כדי למנוע ממנו מלהתמודד לנשיאות. הוא שוחרר לאחר מכן, ועכשיו מנהל מאבק למען גורמי האופוזיציה.

ויקטור כתב בחשבון הטוויטר שלו: "חברים, כרגע אין לנו מידע מאושר היכן נמצאת מריה קולסניקובה, ממשטרת הגבולות של המדינה לא סופקו לעורכי הדין מידע, נמשיך לעדכן אתכם, אנחנו עדיין לא יודעים על מקום הימצאם של מריה, אנחנו רק יודעים שמריה לא תכננה לעזוב את בלארוס מרצונה בשום פנים ואופן".

בלארוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד