י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בנו של רב הרובע

אבידה לעולם התורה: הגאון רבי בניה נבנצל זצ"ל נפטר מהקורונה

הגאון החסיד רבי בניה נבנצל זצ"ל, בנו של רב הרובע היהודי הגאון רבי אביגדור מראשי ישיבת 'חיי משה' בירושלים ומגדולי תלמידי החכמים העצומים, הלך לעולמו בגיל 57 לאחר מאבק ממושך בנגיף הקורונה. היה מחשובי וחסידי טאלנא ובעל תוקע בבית המדרש של החסידות באשדוד

אבידה לעולם התורה: הגאון רבי בניה נבנצל זצ"ל נפטר מהקורונה
הגאון רבי בניה נבנצאל זצ"ל צילום: ארכיון, בחדרי חרדים

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים, הסתלק לבית עולמו הגאון החסיד רבי בניה נבנצל זצ"ל, מראשי ישיבת 'חיי משה' בירושלים ובנו של יבלחט"א הגאון רבי אביגדור נבנצל רבה של העיר העתיקה והוא בן 57 בפטירתו.

לפני למעלה מחודשיים נדבק רבי בניה בנגיף לאחר שנזהר ונשמר ככל יכולתו ומיעט לצאת מביתו. מאז נדבק הידרדר מצבו והוא אושפז במצב קשה במחלקת קורונה, שם נלחמו הרופאים על חייו. בכל תפוצות ישראל נשאו תפילות נרגשות לרפואת רבי רפאל בניה בן שפרה, אך נגזרה הגזירה ורבי בניה השיב את נשמתו ליוצרה.

הגאון רבי בניה זצ"ל, נולד בירושלים בג' אב תשכ"ג, לאביו הגאון רבי אביגדור נבנצל שליט"א, רבה של העיר העתיקה והרובע היהודי, ולאמו הרבנית מרת שפרה ע"ה, בתו של הגאון רבי חיים זאב פינקל זצ"ל, שהיה משגיח בישיבת מיר בירושלים וראש ישיבת 'היכל התלמוד'. סבתו הרבנית לאה פינקל ע"ה, היא בתו החורגת של הגאון רבי יוסף חיים זוננפלד זצ"ל.

בבחרותו למד בישיבה לצעירים 'קול תורה' בשכונת בית וגן בירושלים ולאחר מכן בישיבה גדולה בישיבת פוניבז' בבני ברק, שם התחבב על רבותיו ראשי הישיבה.

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו שתחי' בתו של הגאון רבי שמואל גרוסברד זצ"ל, משרידי תלמידי מיר ומראשי ישיבת היישוב בתל אביב.

ברבות השנים כבר בהיותו צעיר התקרב רבי בניה זצ"ל לאדמו"ר רבי יוחנן מטאלנא זצ"ל בשכונת בית וגן בירושלים, שם היה לחסיד נלהב ומסור. לאחר הסתלקותו המשיך לדבוק בנכדו האדמו"ר מטאלנא מאשדוד.

רבי בניה אף שימש כבעל תוקע בראש השנה רבות בשנים אצל יבלח"ט האדמו"ר מטאלנא שליט"א בביהמ"ד דחסידי טאלנא באשדוד.

קשר מיוחד היה לו עם הרבי מטאלנא והיה נוסע תדיר לאשדוד להשתתף במעמדים ובעריכת השולחנות כתלמיד בפני רבו.

במשך שנים שימש כר"מ בישיבה הגדולה 'חיי משה' הכלל חסידית בשכונת הר נוף בירושלים, העומדת בראשות הפוסק החסידי הגאון רבי נפתלי נוסבוים, לצד היותו אחד מראשי הכוללים ברשת הכוללים 'צילו של היכל' העומדת תחת נשיאותו של אביו.

תלמידיו שלמדו אצלו בעבר בישיבת 'חיי משה' מספרים ל'בחדרי חרדים' על דמות מיוחדת ואבהית שהתמסר לתלמידיו בשיעוריו, היה מתעניין דרך קבע בשלום כל אחד והיה דמות מיוחדת שתישאר חקוקה בזכרון גם אחרי שנים מאז שעזבנו את הישיבה.

בירושלים קבע את מקום תפילתו בבית המדרש 'הר צבי' הסמוך לביתו, שם היה מחשובי המתפללים.

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, את רעייתו שתחי' ותשעה ילדים, בנים ובנות חתנים ונכדים. גיסו הוא הגאון הצדיק רבי אהרן זאב גרוסברד, משגיח ישיבת פוניבז'.

בנו הוא מדייני בית ההוראה 'תפארת יוחנן' של חסידות טאלנא באשדוד.

מסע הלוויה הלילה בשעה 12:00 מישיבת חיי משה רחוב קצנלבוגן 47 בשכונת הר נוף ירושלים להר המנוחות שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הרב בניה נבנצאל הרב אביגדור נבנצל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד