י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אכזבה לישראל

המלך הסעודי: "לא נקדם שלום עם ישראל"

מלך סעודיה הודיע בשיחת טלפון לנשיא טראמפ כי לא יקדם שלום עם ישראל, כל עוד אין הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים. זאת לאחר מאמצים רבים שמפעיל ג'ארד קושנר לשלום אזורי בעקבות הנורמליזציה עם איחוד האמירויות

המלך הסעודי: "לא נקדם שלום עם ישראל"
מלך סעודיה צילום: בית המלוכה הסעודי

אכזבה מהממלכה: מלך ערב הסעודית השליך מים קרים על ניסיונותיו של ג'ארד קושנר, חתנו של הנשיא דונלד טראמפ, מי שמוביל את מדיניות המזרח התיכון, ועובד כדי שכל מדינות ערב ילכו בעקבות איחוד האמירויות הערביות וינרמל את הקשרים עם ישראל.

מלך ערב הסעודית סלמאן בן עבדול-עזיז אמר כי מדינתו לא תקדם נורמליזציה עם ישראל עד שיהיה שלום בין ישראל לפלסטינים.

המלך אמר לטראמפ בשיחת טלפון כי ממלכתו מעריכה את המאמצים שעשתה ארצות הברית להביא לשלום אך סעודיה רוצה לראות הסכם שלום המבוסס על יוזמת השלום הערבית, שהוצעה על ידי סעודיה בשנת 2002, כך דיווחה סוכנות העיתונות הסעודית הממלכתית.

השיחה מגיעה בעקבות הסכם הנורמליזציה בתיווך ארה"ב בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות, והודעתו של טראמפ ביום שישי כי ישראל וקוסובו בעלת רוב מוסלמי יקיימו יחסים דיפלומטיים.

הדברים הללו מגיעים לאחר שערב הסעודית פתחה את המרחב האווירי שלה כדי לאפשר למטוסים ישראלים לטוס במרחב האווירי שלה, והביאה קצת תקווה לשינוי היחסים עם ישראל, הממלכה הודיעה כי תאפשר לכל מטוס מכל מדינה שיגיע או יצא מאיחוד האמירויות הערביות להשתמש במרחב האווירי שלה.

בתוך כך, ביום שלישי הבא יתקיים טקס החתימה הרשמי בין ישראל לאיחוד האמירויות על מדשאות הבית הלבן, בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ של האמירויות עבדאללה בן זאיד.

מלך סעודיה דונלד טראמפ ג'ארד קושנר הסכם שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד