י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
כפיה חמורה

פקיסטן: נידון למוות לאחר שמנהל העבודה ניסה להמיר את דתו

גבר נוצרי נידון למוות בפקיסטן לאחר שהואשם ב"חילול הקודש" כשסירב לבקשת מעסיקו להתאסלם • החוקים במדינה מחמירים מאוד עם כל פגיעה בערכי האיסלאם

פקיסטן: נידון למוות לאחר שמנהל העבודה ניסה להמיר את דתו
ילדים בפקיסטן. אילוסטרציה צילום: pixabay

פקיסטן: גבר נוצרי נידון למוות בגין שליחת טקסטים שיש בהם 'חילול השם' למפקחו לשעבר בעבודה. אסיף פרבייז, בן ה-37, נמצא במעצר מאז 2013 בגין העלבת האסלאם לכאורה, והואשם אתמול (שלישי) בעיר לאהור, אך מכחיש את האישומים נגדו.

לטענתו, לאחר שפרש מעבודתו במפעל לבגדים, ניסה הממונה עליו מוחמד סעיד להמיר את דתו לאסלאם. אך אסיף אמר כי סירב להתאסלם ואמר למעסיקו לשעבר כי זה לא יקרה, הוא הואשם בכך ששלח טקסטים של 'חילול הקודש' על האסלאם למעסיקו. דבר שהוא מכחיש בתוקף.

עורך דינו של אסיף סאמר סיפר ל'אל ג'זירה': "המתלונן היה מפקח במפעל לבגדים בו עבד אסיף תחתיו. הוא הכחיש את ההאשמות ואמר כי האיש הזה ניסה לגרום לו להתאסלם".

עורך הדין הוסיף כי אסיף שעצור מ-2013 יערער על תקופת המאסר של שלוש שנים שקיבל בימים האחרונים, ובנוסף הוא יקבל קנס של 50,000 רופי פקיסטנים (300 דולר) בגין 'שימוש לרעה' בטלפון שלו כדי לשלוח את הודעת הטקסט.

בצו בית המשפט נאמר כי אסיף "יתלה בצווארו עד מותו" לאחר שירצה את תקופת המאסר.

אסיף דיבר להגנתו במהלך המשפט ואמר כי מולו עמד הבוס שלו לשעבר לאחר שפרש מעבודתו במפעל, שדרש ממנו להתאסלם. מנגד טענה התביעה, כי היו במפעל עוד עובדים נוצרים, והם לא התלוננו על המפקח שדרש מהם להתאסלם.

בפקיסטן יש חוקי 'חילול קודש' מחמירים מאד, עם עונשים כבדים ועונש מוות לאנשים שמעליבים את הנביא מוחמד, האיסלאם, הקוראן או אנשים מוסלמים 'קדושים' מסוימים.

פקיסטן עונש מוות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד