ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
פרסום ראשון

הקרב על הגיוס • נתניהו לפרקליטות: "מספיק דחייה של שבועיים"

אחרי שבכחול לבן מנסים לדחות ככל האפשר את העברת חקיקת חוק הגיוס לעוד ארבעה חודשים, במטרה למנוע התקפות מצד סיעות 'יש עתיד' ו'ישראל ביתנו'. רה"מ בנימין נתניהו החליט לנקוט צד ולתמוך בעמדת חלק מהסיעות החרדיות, ולבקש מהפרקליטות אורכה של כשבועיים בלבד 

הקרב על הגיוס • נתניהו לפרקליטות: "מספיק דחייה של שבועיים"
גנץ ונתניהו צילום: הדס פרוש/פלאש 90

פרסום ראשון: הקרב על חוק הגיוס מוביל לקראת משבר פוליטי חריף בין הסיעות החרדיות לכחול לבן, זאת בעקבות דרישת משרד הביטחון לדחות את מועד חוק הגיוס בארבעה חודשים.

כפי שדווח לראשונה ב׳בחדרי חרדים׳ בכחול לבן גיבשו הגשת דחייה לבג״ץ בחקיקת חוק הגיוס זאת במטרה לדחוק את סאגת הגיוס לאחר חודש דצמבר כשברקע המשבר הפוליטי שעלול לפזר את הכנסת לקראת סוף חודש דצמבר.

בכירים חרדים הביעו את התנגדותם לדחיית החוק ודרשו את העברת החוק בתקופה הקרובה, אלא שבכחול לבן התעקשו לבקש דחייה. מוקדם יותר היום אמר בכיר חרדי כי "כחול לבן מחזיקים בבחורי הישיבות כבני ערובה".

ל׳בחדרי חרדים׳ נודע כי ראש הממשלה החליט לצדד בעמדת חלק מהסיעות החרדיות, והודיע לפרקליטות כי הוא מתנגד לדחייה במועד העברת חוק הגיוס ומבקש דחייה של שבועיים בלבד.

המשמעות: באם הפרקליטות תסרב לקבל את עמדת משרד הביטחון שהוגשה על ידי כחול לבן, הם ייאלצו בלית ברירה לחוקק את החוק עוד קודם לחודש דצמבר, דבר שעלול להוביל להתקפה פוליטית מכיוון יש עתיד וישראל ביתנו.

חוק הגיוס ביבי נתניהו בני גנץ סיעות חרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד