י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מכה לוועדת הרבנים

משרד התקשורת עושה סוף ל'צינתוקים' וחסימות הקווים הכשרים

בעקבות תלונות גוברות והולכות על כך שמוקדי חירום וקווי מידע חיוניים נחסמים בטלפונים הכשרים, משרד התקשורת יוזם מהלך שיקשה על החסימות ויביא סוף לצינתוקים

משרד התקשורת עושה סוף ל'צינתוקים' וחסימות הקווים הכשרים
חרדים משוחחים בטלפון ציבורי. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

תלונות רבות נשמעו בשנים החולפות על כך שמוקדי חירום וקווי מידע חיוניים נחסמים בטלפונים הכשרים, כשמאחורי החסימות עומדת 'ועדת הרבנים לענייני תקשורת'. על רקע נגיף הקורונה והתלות הגוברת בתקשורת, התעצמה כמות התלונות בנושא וכעת במשרד התקשורת יוזמים פתרון שיביא אולי סוף לסאגה.

במשרד התקשורת מבשרים היום (רביעי), כי בעקבות תלונות רבות הם שוקלים לשנות את הקשחת הרישיונות שמקבלות חברות התקשורת, כך שתיאסר עליהן חסימת מוקדי חירום, או טלפונים שהוקמו למוסדות המדינה, וכן שינוי הקריטוריון שיביא לחסימת קווים.

על פי משרד התקשורת, "המשרד שוקל לקבוע ברישיונות מפעילים פנים ארציים וחברות הסלולר", כך שיחול איסור על חסימת אפשרות החיוג למספרי טלפון ארציים מקוצרים שהקצה משרד התקשורת לצורך מוקדי חירום, איסור על חסימת אפשרות החיוג למספר טלפון אשר הוקצה ל"מדינה ומוסדותיה".

כאמור במשרד התקשורת רוצים להקשיח את הקריטריונים של הרישיונות שהם מנפקים למפעילים, ובוועדת הרבנים יאלצו להגיש בקשות נפרדות על כל קו ולא עבור קבוצת מספרים כשעל חברת התקשות תחול חובה של שמירת תיעוד, על ידי חברת התקשורת או מי מטעמה בדבר כל חסימה.

במשרד התקשורת שוקלים לעשות סוף גם לתופעת הצינתוקים, כך שיביאו לסוף לתופועה המטרידה של צינתוקים שבאים בעיקר מקווי נעייס, ותלונות שעלו בעבר לא הצליחו להביא לפתרון שיביא סוף לתופעה.

שר התקשורת יועז הנדל אמר: "אני מכבד את רצון הציבור החרדי וזכותו להחזיק מנויים המאושרים על ידי ועד הרבנים. חובת המשרד למנוע פגיעה אפשרית במשתמשים, לפיכך השימוע יסדיר את החסימות. זהו נדבך ראשון להחלטה שבמסגרתה נפעל למגר גם את תופעת הצינתוקים (צלצול אוטמטי וניתוק) שמכבידה מאוד על הציבור החרדי".

 

משרד התקשורת חסימת קווים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד