י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"פגיעה חמורה בציבור החרדי"

המשנה ליועמ"ש התקפלה: החרדים יודרו משמורות הטבע

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר חזרה בה מההחלטה לאשר רחצה נפרדת בשמורות הטבע לטובת המטיילים החרדים, שבוע בלבד לאחר הודעת רשות הטבע והגנים על פיילוט ראשון בשמורת הטבע עינות צוקים שבים המלח. • בארגון זכויות האדם 'בצלמו' תקפו בחריפות: "מצער מאוד שמשרד המשפטים נכנע ללחץ של השמאל הקיצוני. לא נהסס לגשת לבג"ץ"

המשנה ליועמ"ש התקפלה: החרדים יודרו משמורות הטבע
מטיילים חרדים, אילוסטרציה צילום: פלאש 90

הפרסום אודות כוונת רשות הטבע והגנים לקיים לראשונה ימי רחצה נפרדים בשמורות הטבע לטובת המטיילים החרדים, עורר סערה וגרר תגובות זועמות מצד שדולת הנשים שתקפו בחריפות את ההחלטה.

הפיילוט הראשוני היה מיועד להתקיים במהלך החודש הקרוב בשמורת הטבע עינות צוקים שבים המלח. כך, שהאתר על פי התכנית אמור היה להיפתח בימים ושעות נפרדות לגברים ונשים, במטרה לבחון את האפשרות לפתוח אתרים נוספים בעתיד. כעת, שבוע בלבד לאחר ההחלטה, ברשות הטבע והגנים הודיעו כי הפיילוט מבוטל בהנחיית משרד המשפטים.

ההודעה מרשות הטבע והגנים

כפי שדווח ביום שישי האחרון ב'בחדרי חרדים', בתום מאבק ציבורי, רשות הטבע והגנים הודיעה כי תפתח לראשונה שמורות טבע הכוללות בריכות רחצה במתכונת מופרדת המיועדת לציבור החרדי, זאת בגיבוי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה הגברת דינה זילבר שהביעה את חוות דעתה בעניין.

נזכיר, כי בעקבות פניות רבות שהגיעו לארגון זכויות האדם 'בצלמו', בבקשה לפעול בעניין ההפרדה במסלולי הליכה עם מקורות מים בכדי לאפשר לציבור החרדי והדתי לטייל בצורה שאינה נוגדת את אורח חייו, פנו בארגון למשנה ליועמ"ש הממונה על המאבק בהפרדה, וכן לרשות הטבע והגנים במטרה למצוא פתרון בדמות ימים חריגים בהם יהיו שעות נפרדות לטובת המטיילים החרדים.

אלא, שהלחץ מצד ארגוני הנשים גבר ככל הנראה על הרצון לאפשרי גם לבני המגזר החרדי לטייל על פי ההלכה בצורה שאינה נוגדת את אורח חייו בשמורות הטבע ברחבי הארץ. בהודעה ששוגרה למטיילים שנרשמו ליום הרחצה הנפרד נכתב, כי "בהנחיית משרד המשפטים, שמורת הטבע עינות צוקים תפעל כרגיל ברחצה מעורבת וללא הפרדה".

בארגון זכויות האדם 'בצלמו' תקפו בחריפות את ההתקפלות בפני שדולת הנשים: "מצער מאוד שמשרד המשפטים נכנע ללחץ של השמאל הקיצוני ושדולת הנשים. מדובר בפגיעה חמורה בזכויות האדם של ציבור גדול ביותר בישראל. אנחנו לומדים את ההחלטה ולא נהסס אף לעתור לבג"ץ. לא ייתכן ששמורות הטבע יהיו חסומות בפני הציבור הדתי. מדובר בפגיעה חמורה בזכויות אדם"

דינה זילבר רשות הטבע והגנים שמורת טבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד