ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
יו"ר הכנסת לא התאפק

עימות חסר תקדים במליאה: לוין ואמסלם במתקפה על כחול לבן • צפו

שר המשפטים ניסנקורן עלה להשיב לשאילתה במליאת הכנסת ועד מהרה הארוע השגרתי התפתח למהומת ענק. יו"ר הכנסת לוין הסיר את מסכת הממלכתיות ותקף את שר המשפטים ממקום מושבו. אמסלם כבר עבר להשמצות • צפו

עימות חסר תקדים במליאה: לוין ואמסלם במתקפה על כחול לבן • צפו
לוין וניסנקורן במליאה צילום: דוברות הכנסת

עימות חסר תקדים במליאת הכנסת: ברקע חשיפתו הדרמטית של עמית סגל על ניגוד עניינים וטיוח במשטרת ישראל ובפרקליטות, בליכוד מבקשים לפתוח בחקירה, ובדיון שיגרתי לכאורה במליאה בו עלה שר המשפטים ואיש כחול לבן להשיב על שאילתה, מהר מאוד התפתח למהומה גדולה שבשיאה מתקפה חריגה של יושב ראש הכנסת על כחול לבן.

השר ניסנקורן אמר במהלך תשובתו לשאילתה: "ההצעה לחקור את הפרקליטות היא שבירת כללים וכלים, וכך רואה את זה גנץ". שר המשפטים הוסיף כי "הליכוד צריך להחליט אם הוא בשותפות או מאבק מתמשך. יש הבדל בין ביקורת להסתה". 

באופן חריג, יושב ראש הכנסת שאמור להתנהל כדמות ממלכתית השיב לו ממקום מושבו על דוכן הכנסת, ותקף: "חובתך כמי שיושב בממשלה שאני עצמי עמלתי לא מעט כדי שתקום, היא לברר את הדברים האלה. חובתך להיות הראשון שדורש את הבדיקה הזו, אתה לא צריך להיות זה שחוסם אותה. חובתך לשדר למערכת שאתה עומד בראשה שתגבה את עצמאותה ותהיה הראשון להרחיק ממנה את אלה שהשתמשו בסמכותם לרעה, אבל לצערי אתה איך עושה זאת".
יושב ראש הכנסת לוין הוסיף: "שותפות זה לשני הצדדים, זה נושא שחשוב לציבור עצום. גם אתם צריכים להיענות לבקשות לדברים שחשובים לנו. לכולם יש אינטרס שהדברים יתבררו". לוין ציין בפני ניסנקורן, "אני מזמין אותך לראות את נאום הבכורה שלי בכנסת לפני יותר מ-11 וחצי שנים בדיוק על הנושאים האלה, תמלא את תפקידך". ניסנקורן השיב לו: "אני ממלא את תפקידי, אתה לא ממלא את תפקידך". לוין אמר לו בתגובה: "אל תטיף לי מוסר".
עוד ענה ניסנקורן להאשמות שהטיח בו יו"ר הכנסת לוין: "אתם מקריבים את מערכת שלטון החוק בגלל נושא של תיקים שמתבהרים בבתי המשפט. אתם מנסים לשעבד את שלטון החוק בגלל תיקי נתניהו. השימוש אתמול במקרה הטראגי שארע לפני כמה שנים, הוא ציני ומכוער. אתה גם לוקח את כנסת ישראל למסע הרפתקאות מכוער נגד הדמוקרטיה ושלטון החוק". ליו"ר הכנסת אמר: "ההסתה הפרועה בלתי נתפסת, גם שלך, שאתה בתפקיד כל כך ממלכתי".

העימות התעצם גם סביב התנהלות ועדת השרים לענייני חקיקה, ניסנקורן טען, "לא סתם התעקשנו על תיק המשפטים, יכולנו לתת אותו לכם, התעקשנו עליו בשביל לשמור על שלטון החוק, בשביל שהדרך שלנו תהיה". שר המשפטים הדגיש, "זה לא שלטון החוק, זה ההפך משלטון החוק" והוסיף: "לקחנו את תיק המשפטים כדי שלא נתעסק כל היום בניסיונות להסית ועם ניסיונות לפגוע בשלטון החוק, שלא נתעסק כל היום עם תיקי נתניהו, הם יתבררו בבית המשפט, לא בפרלמנט".

בהמשך העימות קיבל גם השר דודי אמסלם את רשות הדיבור, ותקף את שותפו השר אבי ניסנקורן. "אתה בקבינט, אפילו התנגדת לתפוס גופות של מחבלים בגלל שמנדלבליט אמר לך".

אמסלם עבר להשמצות: "אתה שפוט שלו, אתה עובד איתו מהבוקר מה שהוא אומר לך הרי אתה עושה. אתה לא מבין את תפקידך כשר המשפטים. אתה רואה את תפקידך בתוך המפלגה שלך כנושא כליו של מנדלבליט". 

פרקליטות יריב לוין אבי ניסנקורן דודי אמסלם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד