י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המאבק על אומן

הברסלבים פונים לטראמפ; המארגנים מזהירים מלעבור על החוק

ראש השנה בציון ר' נחמן הפך השנה לאתגר מורכב וקשה, לבד מההגבלות על היוצאים מהארץ, ההגבלות על השוהים במקום וההקפדה על ההיצמדות להוראות הבריאות לבל יכה הנגיף במתפללים מחייבים הכנה מוקדמת מראש • בתוך כך, נמשכים המאמצים לאשר כניסה לעוד ועוד מתפללים, ופנייה בנושא נשלחה גם לנשיא ארה"ב

הברסלבים פונים לטראמפ; המארגנים מזהירים מלעבור על החוק
ישיבת הנהלת פרויקט אומן, ומינוי הפרויקטור צילום: באדיבות המצלם

"הפרת הוראות תוביל לקנסות גבוהים ואף עלולה להביא לגירוש לשלוש שנים" כך מזהירים עסקני אומן בפניה לשוהים בעיר.

העסקנים הבכירים באומן עושים מאמצים גדולים לקבל אישור להכניס עוד מתפללים לראש השנה, ונכון להבוקר ישנם בקרב השוהים באומן שישה חיוביים לקורונה.

ארבעה מהם שוהים במלונית, ושנים בבידוד בבתיהם באומן. כולם נבדקו בידי רופא, ומצבם קל. אחד העסקנים אומר ל"בחדרי חרדים": "אנו מסייעים להם ודואגים לכל צרכיהם".

בתוך כך שניים שנדבקו בקורונה, כבר החלימו ויצאו שלילי בבדיקה.

"אי לכך" פונים העסקנים אל המתפללים באומן, "אנו מבקשים מכם מקרב לב: אם אינכם חשים בטוב ח"ו, הישארו בביתכם וצרו עמנו קשר, אנו נעזור בעז"ה לכל צרכיכם הרפואיים, לאוכל, לחיטוי, למלונית ולתעסוקה לילדים".

משמאל, נחום קרלינסקי הפרויקטור בעברית. אחריו משולם רובינפלד, אחראי קורונה באנגלית. עוד נוכחים: נחמן בנשעיה יו"ר המזכירות הארצית, לייזר קרליבך מנהל 'אזמין' הכנסת אורחים

עוד מבקשים העסקנים: "במקרה של תסמינים או שהייה ליד חולה מאומת - יש להיכנס מיד לבידוד וליצור קשר עמנו, לפי הוראות ממשלת אוקראינה הפרת הוראות תוביל לקנסות גבוהים ואף עלולה להביא לגירוש לשלוש שנים".

יצויין עוד, כי לפי החוק המקומי העונש על "הפצת מחלות בזדון" - כלומר חולה קורונה שמסתובב בציבור - עד 7 שנות מאסר.

כל מי שנכנס לאוקראינה ב-14 הימים האחרונים, חייב בידוד לפי החוק. מי שנבדק ויצא שלילי, רשאי לצאת מבידוד, אך עליו לשאת עמו את האישור הרפואי לבדיקה השלילית. הרשויות מתכוונות לאכוף זאת בימים הקרובים.

"שיתוף הפעולה ואחדות כולנו הן הדבר החשוב ביותר לעת עתה. אנא! עזרו לנו לאפשר הגעת אלפים נוספים, הרשויות בוחנות כל העת את המצב, ולכן אין להתקהל ברחובות". כך לשון ההודעה של עסקני אומן.

בתוך כך פניה רשמית של ברסלב הוגשה לנשיא ארה"ב דונאלד טראמפ. בשעות אלו מתפרסם באומן ובעולם קמפיין ישיר הפונה לנשיא בנימה אישית "פרזינדט, אתה הולך לאהוב את רבי נחמן".

יוזמי הקמפיין הם צוות הפרויקטור של אומן הרב נחום קרלינסקי המפעילים את מרכז "תקוה" לניהול הקורונה, כשהוא מאגד בתוכו באופן רשמי את ארגוני הגג של ברסלב: איחוד חסידי ברסלב, "אזמין" של שיינר, המזכירות הארצית וקרית לינה, כל אלה עובדים כעת במשותף יד ביד. 

את הפנייה לנשיא חותמים במשרד הפרויקטור בבקשה אחת קטנה: "תן לנו תקווה ויד תומכת, עזור בפתיחת שערי אומן הנעולים".

קמפיין הפנייה לנשיא ארה"ב

אומן ברסלב דונאלד טראמפ ראש השנה קורונה נחמן בנשעיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד