י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אפליה מקוממת

המשטרה מציגה: החתונה החסידית נחקרת - המסיבה הלילית לא מעניינת

שני אירועים התקיימו אמש בעיר חיפה. האחת, חתונה בחצר חסידות סערט ויז'ניץ, בה הנוכחים תועדו שומרים על ההנחיות וחובשים מסיכות. האירוע השני היה מסיבת ריקודים חילונית רבת משתתפים שנערכה ממש במקביל. טיפול המשטרה בשני האירועים היה שונה לחלוטין • המשטרה: "בניגוד לנאמר, המשטרה אוכפת את הנחיות הקורונה ללא הבדל בין גווני הציבור השונים"

המשטרה מציגה: החתונה החסידית נחקרת -  המסיבה הלילית לא מעניינת
שולחן הכבוד בחתונה אמש בסערט ויז'ניץ צילום: צילומסך

אמש (שלישי) התקיימה בחיפה חתונת נכדתו הראשונה של הרבי מסערט ויז'ניץ. החסידים מחיפה שנשמרו במשך כל זמן המגפה, השתתפו בחתונה בה לא נטלו חלק כלל החסידים מרחבי הארץ.

מדובר בחתונה שנדחתה כבר מספר פעמים - כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' - בעקבות הגבלות הקורונה והתקיימה החתונה לבסוף אתמול, ולפי דרישת המארגנים וכמו שנראה בתיעודים מהמקום, נשמרו הנחיות משרד הבריאות והנוכחים חבשו מסיכות.

התיעודים מהחתונה בסערט ויז'ניץ גרמו לרעש תקשורתי במגזר הכללי, על כך שלכאורה לא שומרים על ההנחיות בציבור החרדי, שאף הביאו את התמונות מהחתונה, אך התעלמו מכך שהציבור שם חובש מסיכות ונשמר.

בתקשורת אף הגדילו ותקפו את נוכחותו של סגן השר מאיר פרוש בחתונה, ובלשכת פרוש הסבירו: "סגן השר שהה בחתונה שהתקיימה אתמול בערב במשך דקות ספורות בלבד. סגן השר קורא לציבור להתנהל ולהישמע להוראות גורמי הבריאות" כך מלשכת סגן השר.

במקביל, באותה השעה, יצאו תיעודים מקוממים ממסיבה רבת משתתפים שנערכה אף היא בעיר חיפה. ועל פי התיעודים המגיעים מהמקום לא נשמרו שם כלל ההנחיות וההגבלות, והמשתתפים אף רקדו ללא מרחק כלל וללא מסיכות פנים ושאר ההנחיות.

ההתייחסות השונה של המשטרה לשני האירועים מעוררת זעם רב, אחרי שבתגובה לחתונה בסערט ויז'ניץ הגיבו בדוברות המשטרה: "משטרת ישראל פתחה הבוקר בחקירה לבחינת נסיבות אירוע הלילה בחיפה, בו עולה חשד לקיומה של חתונה רבת משתתפים בניגוד להנחיות. בכוונת המשטרה לחקור את המקרה ביסודיות, בסיומה יוחלט על אופן האכיפה בהתאם".

מנגד, פנה הכתב הפוליטי של גל"צ מיכאל האוזר טוב לדובר משטרת חיפה בכדי לקבל תגובה על המסיבה שהתקיימה בלא שמירה על ההנחיות. וכך צייץ האוזר טוב: "מסתבר שדובר משטרת חיפה פחות התחבר לסרטון של המסיבה הלילית בעירו. התקשרתי אליו לשאול אם המשטרה עשתה משהו בנושא, ולאחר שנמנע מלהשיב במשך כשלוש שעות ענה לי "למה מי אתה? חתיכת חצוף". "משטרת ישראל - שלך ובשבילך" סיכם האזור טוב. 

גורמים חרדים אומרים ל'בחדרי חרדים' כי תגובת המשטרה לכתב האוזר טוב מראה עד כמה הטענות החוזרות ונשנות בדבר אכיפה סלקטיבית - נכונות . 

ממשטרת ישראל נמסר: בניגוד לנאמר המשטרה אוכפת את הנחיות הקורונה ללא הבדל בין גווני הציבור השונים. במקרה המדובר בעל הפאב שזהותו מוכרת וידועה זומן לשימוע במשטרה לבירור האם התרחש אירוע כלשהו במקום החורג להוראות שפורסמו. רק לאחר עריכת השימוע תתקבל החלטה בנושא.

סערט ויז'ניץ חיפה אכיפה סלקטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד