ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
התשובה בווטסאפ המשטרתי

ההגבלות החדשות: הפגנה מותר - שיעור תורה אסור

על רקע העוצר הלילי שהוטל על הערים האדומות ובתוכן הערים החרדיות, נשאלו שאלות רבות לגבי מה מותר ומה אסור. בשיחה עם "מידע משטרת ישראל" נשאלה השאלה האם ניתן לצאת מחוץ לעיר לצורך שיעור תורה? והתשובה המקוממת לא איחרה לבוא

ההגבלות החדשות: הפגנה מותר - שיעור תורה אסור
הפגנה / שיעור תורה צילום: פלאש 90

העוצר הלילי שהוטל על הערים האדומות, מוביל ללא מעט סימני שאלה אצל רבים שאינם יודעים מה מותר ומה אסור. לצורך כך, הקימה המשטרה קו סיוע באמצעות הווטסאפ בו ניתן לקבל מענה לשאלות אזרחים.

ל. המתגורר בבני ברק מספר ל'בחדרי חרדים': שאלתי האם אני יכול לצאת מהעיר בכדי להפגין בבלפור הערב? 

מהמשטרה נמסר: "מותרת היציאה באזורים אדומים לחנויות מזון ותרופות ולמטרת שירותים חיוניים גם מחוץ לאזור המוגבל. (בתי תפילה, טיפול רפואי, תרומת דם, השתתפות בהפגנה, הגעה להליך משפטי, טיפול במסגרת רווחה, טבילת אישה במקווה טהרה ועוד).

בהמשך השיחה שואל ל. שהינו אדם העובד במשך היום, ובערב הוא יוצא לשיעור תורה מחוץ לעיר, והדבר נמצא בנפשו ממש, הוא כותב במילים אלו: "אף פעם לא פספסתי שיעור תורה, אני עובד כל היום, שעה אחת בערב אני לומד וזה בנפשי". הוא הוסיף והדגיש כי "אם לא השעה הזאת ואבדתי"

מהמשטרה שוב נמסר בתגובה: מותרת היציאה רק לצרכים חיוניים, שיעור תורה לא הוגדר כאפשרי לצאת מהעיר בשביל זה.

ממשיך ל. ומתחנן: "בכל זאת חייב לצאת תנסו להתחשב ולתת אישור"

מהמשטרה נמסר: אין אפשרות.

אך ל. מבני ברק אינו מוותר ושואל בשנית: וכי לדעתכם הפגנה היא יותר חיונית משיעור תורה, לא יתכן. תבררו את הפרטים. שיעור תורה זה הכי חיוני שיש. בטח יש טעות?

מהמשטרה נמסר: אלו ההנחיות.

ל. מספר ל'בחדרי': "הדבר מקומם נורא ומכאיב שהם בטוחים שהפגנה היא חיונית יותר משיעור תורה, ובהפגנה נדבקים הרבה יותר מאשר בשיעור תורה בו מקפידים על הכללים ונמצאים עם מסכות, אין מה לומר לא מסוגלים לשמוע טיפה של רוחניות, מיד מורידים את האדם מזה, והם יודעים שאנחנו מבני ברק וזה בנשמתנו"

מה שאינו מובן הוא, אם הפחד הוא שאנו נדביק אחרים, ואנו מסוכנים לאנשים המתגוררים מחוץ לעיר. כיצד נותנים לנו את האפשרות לצאת מהעיר, ואם ההבנה היא: כי יש דברים שהם מעל הכל, כמו שורה של דברים המוגדרים 'חיוניים', איך ייתכן שהפגנה היא חיונית יותר מאשר שיעור תורה, הדבר אינו נתפס.

האם מי שיושב שם שאינו מבין מה זה תורה, ועד כמה העולם חי על התורה, ואינו יודע שמבלי תורה העולם כולו יקרוס, הוא יחליט ששיעור תורה זה דבר אינו חיוני. והוא יחליט שהפגנה זה דבר חיוני.

צילום מסך וואצאפ.

משטרה הפגנה שיעור תורה עוצר מגבלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד