י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
החשיפות של עמית סגל

ראש הממשלה עולה למתקפה: "אין מנוס מחקירה בלתי תלויה"

בעקבות החשיפות המטרידות של עמית סגל המעלות חשדות לטיוח סביב חקירותיו, כינס הערב נתניהו ישיבת סיעה שלא מן המנין בכנסת וקרא לפתוח בחקירה בלתי תלויה כדי להגיע לחקר האמת. "אי אפשר שלא להזדעזע. אין דרך לטייח את זה יותר". לפיד קרא לכחול לבן לצאת • צפו

ראש הממשלה עולה למתקפה: "אין מנוס מחקירה בלתי תלויה"
נתניהו בסיעת הליכוד צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב (רביעי) באופן מיוחד, את ישיבת סיעת הליכוד בכנסת, לאור הפרסומים האחרונים של הפרשן עמית סגל, סביב התנהלות הפרקליטות והמשטרה. נתניהו קורא לפתוח בחקירה בלתי תלויה כדי להגיע לחקר האמת.

"כולנו ראינו את אותם גילויים מזעזעים על טיוח חקירות ושיבוש חקירות, מעשים שנעשו על ידי בכירים בפרקליטות ובמשטרה", פתח ראש הממשלה, "אתמול גילינו איך קברו חקירה שביקשה לבדוק את האמצעים הפסולים שהשתמשו בהם כדי להביא את ניר חפץ להיות עד מדינה".

נתניהו תקף, "מח"ש רצו לחקור - בפרקליטות קברו את התיק. חוקר בכיר בתיקים נגדי ונגד רעייתי היה בניגוד עניינים חריף בשל היותו בזוגיות עם ג׳ודי מוזס, אותה כולם מכירים כיריבה קשה שלי ושל רעייתי. אבל אותו חוקר בכיר עסק בתיקים התפורים נגדי ונגד רעייתי בניגוד לכל ההנחיות".

ראש הממשלה גם התייחס למותו של האזרח יעקוב אבו אלקיעאן באום אל חיראן לפני כשלוש שנים, "אזרח ישראלי נהרג באום אל חיראן והוגדר כמחבל על לא עוול בכפו. גם כאן מח"ש רצו לחקור ובפרקליטות קברו את התיק. למה עשו את כל זה? לא בגלל שיקולי אכיפת החוק, אלא בגלל שאמרתי שיש דברים לא ראויים שנעשים בתוך החקירות האלה ומשום כך לא רצו לחקור את הטענות על עבירות כאלה".

כאמור, נתניהו קרא לפתוח בחקירה בנושא, "אי אפשר שלא להזדעזע. את ההתנהלות הזאת חייבים לחקור", כשהוא תוהה מול חברי סיעתו, "אבל מי יחקור?, המפכ"ל ששומר על החוקר? הפרקליט ששומר על המפכ"ל? אולי היועמ"ש?", והאשים: "אני מעריך בזהירות שהיועמ"ש לא יבדוק את זה".

לסיום, קבע ראש הממשלה נתניהו כי "אין מנוס מחקירה עצמאית ובלתי תלויה. אזרחי ישראל רוצים לדעת את האמת ורק כך אפשר להבטיח את שלטון החוק והדמוקרטיה. אין דרך לטייח את זה יותר".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התייחס לדבריו של ראש הממשלה ואמר: "אחרי הצהרתו המטורפת של ראש הממשלה שקורא לחקירה עצמאית על הפרקליטות, כחול לבן לא יכולים להישאר בממשלה ההרסנית הזו. נתניהו דוהר לביטול הדמוקרטיה בישראל. הם לא יכולים להמשיך לתת לזה יד", מסר.

בתוך כך, קודם ההצהרה שיגרו במשרד המשפטים הודעה ובה התקפה נגד ראש הממשלה: "הטענה כאילו פרקליטות המדינה קבעה אי פעם כי מדובר ב"מחבל" היא אפוא טענת כזב".

במשרד המשפטיים ציינו כי "היועץ המשפטי לממשלה דוחה בתוקף טענה זו, ובוודאי את הטענה כי הדבר (שכאמור מעולם לא קרה) נעשה חלילה כדי לפגוע בראש הממשלה".

"לאירוע הטרגי באום אל חיראן ולבדיקה שנעשתה בעקבותיו אין ולא היה כל קשר לראש הממשלה", הבהירו, ותקפו, "טענות כאמור הן שקר וכזב, המצאת יש מאין, שכל תכליתן דה-לגיטימציה למערכת אכיפת החוק ולהחלטותיה בעניינו של ראש הממשלה".

חקירות נתניהו אביחי מנדלבליט עמית סגל סיעת הליכוד הצהרה לתקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד