י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

משרד הבריאות יפטר את רופאי מד"א

יעקב ליצמן תופס צד במלחמת מד"א - ארגוני ההצלה: "מד"א פועלים מאגו. אני אעשה סדר" • בתוך כך, מעריב חושף: משרד הבריאות מתכוון לפטר את רופאי מד"א, ולהעביר את הסמכות לפרמדיקים

אילוסטרציה
אילוסטרציה

על פי חשיפת העיתון מעריב, מתעתד משרד הבריאות לפטר את רופאי מד"א, היחידים המוסמכים כיום לקבוע מוות של מטופל, ולהסמיך את הפרמדיקים הבכירים לעשות זאת.

רופאי מד"א, 20 במספר ברחבי הארץ, מוזעקים לזירות טיפול הכוללות פצועים קשה ואנוש, בניידות טיפול נמרץ. חלק מן הניידות מאוישות בפרמדיקים בכירים בלבד, אולם אלו אינם מוסמכים להורות על הפסקת טיפול, בשל מקרים בעבר, בהם הורו פרמדיקים על הפסקת טיפול בעוד הפצוע בחיים.

לעומת הרופאים שהוסמכו לרפואה בתום שבע שנות לימוד, מוסמכים הפרמדיקים בתום קורס חובשים מיוחד הנמשך כשנה, ובו למדו לבצע התערבויות מתקדמות להצלת חיים, כמו הכנסת צינור הנשמה, ניקוז בית החזה ופתיחה כירורגית של נתיב אוויר.

במשרד הבריאות צפויים לפטר במארס הקרוב את הרופאים ולהתיר לפרמדיקים לקבוע מוות ולקיים את כל הליכי הטיפול הנחוצים.

"זה מספר שנים מרבית האמבולנסים לטיפול נמרץ המופעלים ע"י מגן דוד אדום מאוישים על ידי פראמדיקים ללא רופאים". מסר משרד הבריאות, "מניתוח תוצאות הטיפול במהלך שנים אלה הסתבר למעלה מכל ספק שאיכות הטיפול הניתן על ידי הפרמדיקים אינו נופל באיכותו, ולעתים עולה בתחומי ההחייאה, על זה של הרופאים בניידות טיפול נמרץ. לאור זאת משרד הבריאות בוחן בימים אלה את הפעלת מערך הטיפול הנמרץ של מגן דוד אדום, שיתבסס על פרמדיקים בלבד ואלה יהיו בקשר ובהנחיה של מוקד מד"א ארצי המאויש על ידי רופאים מומחים".

מנגד מצטט העיתון גורמים רפואיים המתנגדים למהלך וטוענים כי "עם כל הכבוד לפראמדיקים החרוצים הם בשום אופן לא יכולים להוות תחליף לרופא שלמד רפואה במשך שבע שנים ומתמחה בהצלת חיים, אסור לפגוע בבריאות של אנשים. זה כמו לבקש מאחות לבצע ניתוח".

בתוך כך, העניק היום (ב') סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ראיון לגלי צה"ל, שם אמר: "המאבק בין מד"א לארגוני ההצלה, נובע משיקולי אגו של ארגון מד"א. אני אעשה סוף לסיפור הזה"
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד