י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שלושה מתמודדים

בקרוב: הבחירות להנהגת החמאס; מי נגד מי?

שלושה מתמודדים על תפקיד ראש הלשכה המדינית של חמאס. יחיא סינוואר, כיום מנהיג הארגון ברצועה מועדף על ידי מצרים. חאלד משעל רוצה קאמבק ונעזר בקטאר ובטורקיה ואילו איסמעיל הנייה, נתמך על ידי אנקרה, אך קשוב גם לטהרן 

בקרוב: הבחירות להנהגת החמאס; מי נגד מי?
יחיא סינוואר צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר מועדף על ידי מצרים. חאלד משעל רוצה קאמבק ונעזר בקטאר ובטורקיה ואילו איסמעיל הנייה, נתמך על ידי אנקרה, אך קשוב גם לטהרן. בנובמבר ייבחר מנהיג חמאס: מי נגד מי במאבק. כתבי 'ישראל היום' דניאל סריוטי ודין שמואל אלמס מפרסמים את הפרטים על הבחירות לראשות הלשכה המדינית של חמאס שחושפות מרוץ רווי יצרים ואינטרסים.

בחודש נובמבר יהיו עיני העולם כולו נשואות לבחירות לנשיאות ארה"ב, אבל ממש מתחת לאפנו יבוא אל קיצו עוד מרוץ רווי יצרים ואינטרסים, שתהיה לו השפעה גדולה על ישראל: הבחירות לראשות הלשכה המדינית של חמאס.

בחירות, שתיערכנה לצד הבחירות הפנימיות למוסדות חמאס, יתמודדו ראש הלשכה הנוכחי איסמעיל הנייה, קודמו בתפקיד חאלד משעל, ומנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר. קיים סיכוי שגם סגנו של הנייה, סאלח אל-ערורי, יזנק לזירה.

משעל נעזר בקטאר ובטורקיה, הנייה מעורר זעם בקהיר וסינוואר החליט להתנתק מדאעש.

המצב במרוץ: אין רשימת מועמדים מסודרת, אין מאגר בוחרים שמאפשר לציבור הפלשתיני לדעת מיהם המצביעים, ואין תאריך שהוכרז על ידי חמאס. הלכה למעשה, מועצת השורא מתכנסת באופן חשאי במועד חשאי, והליך הבחירה כולו מתנהל במיקום חשאי ובמידור מחמיר. את זהות הנבחר חושפת המועצה בהודעה רשמית, ואין לערער עליה.

חמאס יחיא סינוואר איסמעיל הנייה חאלד משעל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד