י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"סגר - כמה שיותר מוקדם"

מנכ"ל משרד הבריאות: "יידרש סגר של חודש"

מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי אמר אמש כי במידה ויוטל סגר זה יהיה למשך חודש לפחות • מנהלי בתי החולים: "יש להטיל סגר כמה שיותר מוקדם, כך הוא יהיה יותר אפקטיבי"

מנכ"ל משרד הבריאות: "יידרש סגר של חודש"
הסגר בירושלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במהלך דיון בזום שקיים אתמול מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי עם מנכ"לי בתי החולים, טענו רוב מנהלי בתי החולים כי אין מנוס מסגר כללי וכי "סגר של שבועיים או שלושה לא יספיק כדי לעשות שינוי". פרופ' לוי הגיב להם כי "יידרש סגר של חודש" - כף דווח בחדשות 12. 

מנהלי בתי החולים טענו כי "ככל שהסגר ייכנס לתוקף מוקדם יותר, כך גובר הסיכוי שנוכל להסתפק בסגר קצר יותר". הם גם תקפו בחריפות את התנהלות הדרג הפוליטי, שכן לדבריהם "כל הצעדים שרוצים לבצע אותם נעצרים ברמה הפוליטית. ההחלטות צריכות להיות מקצועיות ולא פוליטיות וכעת נדרשים צעדים משמעותיים". לדברי חלק מהמנהלים, תוכנית הרמזור הגיעה מאוחר מדי ואינה אפקטיבית כיום.

עוד דווח, כי אחד מהמנהלים טען בדיון ש"קריסה לא מגיעה ביום אחד, זה תהליך הדרגתי שכבר היום מורגש במחלקות בתי החולים. מספיק להשתמש במילים יפות - יש להטיל סגר כמה שיותר מוקדם, כך הוא יהיה יותר אפקטיבי".

אחד ממשתתפי הישיבה סיפר לענבר טויזר בחדשות 12 כי "כל מנהלי בתי החולים דיווחו על עומסים גדולים, מיטות טיפול הנמרץ מלאות והיכולת שלנו לטפל בחולי הקורונה הולכת ומדלדלת. הבענו תרעומת על כך שלא נעשו עד כה מהלכים דרמטיים לבלימת המחלה, למרות העלייה במספר הנפטרים. המשתתפים בדיון התרעמו על כך שהצעדים שקורים בפועל לא מהווים שום בלם למספר החולים והמתים".

 

פרופ' חזי לוי משרד הבריאות קורונה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד