י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פי ארבעה משאר האוכלוסייה

65% מבעלי המוגבלויות הוצאו לחל"ת או פוטרו בתקופת הקורונה

הוועדה לענייני ביקורת המדינה חשפה הבוקר כי 65% מבעלי המוגבלויות הוצאו לחל"ת או פוטרו בתקופת הקורונה - פי ארבעה משאר האוכלוסייה • יו"ר הוועדה, ח"כ שלח: "הנתונים הקשים מחייבים תכנית חירום ממשלתית במסגרת התקציב"

65% מבעלי המוגבלויות הוצאו לחל"ת או פוטרו בתקופת הקורונה
חרדי בלשכת התעסוקה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

הוועדה לענייני ביקורת המדינה דנה הבוקר בהשפעת משבר הקורונה על שוק התעסוקה לאוכלוסיות מוחלשות ובעלי מוגבלות. הדיון נערך ברקע מסקנות דו"ח המבקר 'פעולות הממשלה לשילובן של אנשים בעלי מוגבלות בתעסוקה 64ג'.

בדיון עלה כי אוכלוסייה זו נפגעה קשות במשבר הקורונה וכי ע"פ סקר של נציבות לשווין זכויות לאנשים עם מוגבלות, מעסיקים הוציאו לחל"ת עובדים בעלי מוגבלויות פי ארבעה משאר האוכלוסייה.

יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח הגיב כי "המשבר הכלכלי פוגע במיוחד בבעלי המוגבלויות. הנתונים הקשים שהוצגו לוועדה ע"י נציבות שוויון זכויות בעבודה, מחייבים עבודה של משרדי הממשלה: קודם כל כדי לקבל תמונה אמתית על עומק הפגיעה, ובהמשך כדי לייצר בהקדם תכנית חירום ממשלתית לחזרתם לעבודה.

בנוסף לכך, כפי שעלה בוועדה, קיים חסם למשרדים להעסיק בעלי מוגבלויות בגלל הוצאות נלוות של מכשור וכדו' - אבדוק להביא לוועדת העבודה והרווחה תקנות למימון הוצאות מיוחדות שנגרמים למשרדים בעקבות כך. כמו כן, אבדוק להעביר חקיקה ראשית לעגן את הקמת המרכז לאנשים עם מוגבלויות כפי שעלתה דרישה זו במסקנות ועדת לרון".

בתוך כך, מהדיווח האחרון אתמול ועד הבוקר (חמישי) בשעה 7:00, התקבלו בשירות התעסוקה 5,908 דיווחים על חזרה לעבודה, ומנגד נרשמו 2,375 דורשי עבודה חדשים.

מאז תחילת ההקלות לשחרור המשק מהסגר הראשון, ב-19.4.2020, התקבלו בשירות התעסוקה 612,116 דיווחים על חזרה לעבודה, ובמקביל, נרשמו 276,347 דורשי עבודה.

כיום רשומים בשירות התעסוקה 746,137 דורשי עבודה, מהם 432,327 בחל"ת.

קורונה פיטורין בעלי מוגבלויות קשישים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד