י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
זעם, כעס ותסכול

דרמה: ח"כים בליכוד דוחפים להליכה לבחירות

אין רגע דל בפוליטיקה. בעקבות החשיפות של עמית סגל, המתקפה של נתניהו כלפי מערכת אכיפת החוק, התגובות המקוממות של יו"ר כחול לבן בני גנץ ושר המשפטים ממפלגתו אבי ניסנקורן, וכן הדיווח כי מנדלבליט מקיים דיונים בשאלת הנבצרות, ח"כים בליכוד לוחצים על ראש הממשלה לצאת לבחירות

דרמה: ח"כים בליכוד דוחפים להליכה לבחירות
חבר הכנסת מיקי זוהר עם ראש הממשלה נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דרמה של ממש מתרחשת בשעות האחרונות, כאשר יתכן כ ישראל שוב במרחק פסיעה מהליכה לבחירות. ברקע, הדיווח כי היועץ המשפטי לממשלה בנימין נתניהו מקיים מפגשים בנושא יציאת ראש הממשלה לנבצרות בעקבות פתיחת משפטו בקרוב. בסיעת 'הליכוד' מתעקשים ללכת עד הסוף ולהקים ועדת חקירה.

בישיבת הסיעה שכונסה הערב (רביעי) נשמעו גם קולות מחברי כנסת ושרים שקראו ללכת על כל הקופה כולל הליכה לבחירות.

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת 'הליכוד' חבר הכנסת מיקי זוהר היה הראשון לרמוז על הליכה לבחירות, כשאמר בפתח ישיבת הסיעה: "חוקרים אותנו כי אנחנו ימין, זה לא ייאמן. הגענו לנקודה בלתי נתפסת. אחרי שנחשפה המזימה לעיני כל, איך תפרו לראש הממשלה תיקים - ממשיכים באליטה המשפטית לטכס עצה איך להפיל את הימין ואת העומד בראשו".

"יכול להיות שהמדינה הזו הגיעה לשוקת שבורה", הכריז זוהר ורמז על כוונת הליכוד לצאת לבחירות, "אני סומך על ראש הממשלה להוביל אותנו בדרך שרק הציבור יקבע מי ינהיג אותנו - ולא אף אחד אחר".

חבר הכנסת האלוף במיל' עוזי דיין אמר בישיבה כי "הליכוד צריך לדרוש שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יסיים את תפקידו וילך הביתה", דיין הצהיר כי "צריך להתעקש על כך גם אם הנושא הזה יגרום לכך שכחול לבן יפרקו את הממשלה "אז נלך לבחירות", הכריז.

מי שניצל את הדיון הפנימי להטיל דווקא ביקרות פנימה על 'הליכוד', היה שר המים וההשכלה הגבוהה זאב אלקין שאמר בישיבה: "בכנסות קודמות היו כאלה בסיעת הליכוד שחשבו בניגוד לדעתי ולדעת יריב לוין שאפשר להיות ימין מדיני ושמאל משפטי. בשנים האחרונות הוכח אחרת. בלי ניצחון של ימין משפטי לא יהיה ניצחון של ימין מדיני. הגיע הזמן להפסיק עם ההססנות ולתקן את מה שלא עשינו בעבר, ולעשות את המהפכה של הימין המשפטי".

השר אלקין הדגיש, "אנחנו צריכים לא רק לדבר אלא גם לחוקק ולהעביר רפורמות. יש אולי סיכוי לעשות את זה בכנסת הזו", בהתייחסו לחשש כי הדבר יגרור את המדינה לבחירות הוא אמר: "גם אם זה יביא למשבר פוליטי ויגזר על הממשלה המקרטעת הזו להתפרק, נכון שזה יהיה על נושא אידיאולוגי. אם נצליח לחוקק ולשנות מה טוב ואם לא נוכל לבוא עם אג'נדה ברורה של ימין משפטי וימין מדיני כחבילה אחת".

במהלך הדיון התלבטו הצדדים עד כמה להתעקש על הקמת ועדת חקירה והעלו אפשרות לשתף פעולה עם 'הרשימה המשותפת' או נציגי 'דרך ארץ' כדי לקדם הקמת ועדת חקירה. ראש הממשלה נתניהו עלב במערכת המשפט הישראלית והאשים: "זאת לא מערכת אכיפת החוק, זאת מערכת עקיפת החוק".

מפלגת הליכוד בנימין נתניהו מיקי זוהר זאב אלקין בחירות מוקדמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד