ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
צפו בתיעוד

הערב השני לעוצר: בני ברק זורמת; אלעד חסומה

אל תוך הלילה השני של הערים האדומות, עליהם הוטל עוצר, מגיע תיעוד משתי הערים החרדיות בני ברק ואלעד • העוצר בבני ברק הופך אותה לעיר ריקה ומשוחררת, ואילו את אלעד לעיר עמוסה במיוחד

הערב השני לעוצר: בני ברק זורמת; אלעד חסומה
המחסום בבני ברק צילום: מתוך הסרטון

הערב השני של העוצר על היישובים החרדים בעיצומו, ואתו ההגבלות. החל מהשעה 19:00 בערב, המחסומים נפרסו מחדש בכניסה לערים, חיילים לצד שוטרים, והפקקים מתחילים.

שני ערים חרדיות סגורות ומסוגרות מידי ערב ללא חלוקת שכונות, העיר בני ברק והעיר אלעד.

בתיעוד שהגיע ל'בחדרי חרדים' מהעיר אלעד, ניתן לראות את העיר כשהיא פקוקה ועמוסה מהכניסה לעיר ועד לרחוב רבי עקיבא. התושבים כעוסים מידי ערב ונשמעים וויכוחים וצפירות, אך לבסוף 99 אחוז יוצאים מהעיר.

הכניסה לאלעד הערב. צילום: מ.ש.ק

בתיעוד היציאה מבני ברק הערב, בצומת ז'בוטינסקי החלוצים, דווקא נראה יותר טוב מכל ערב רגיל. הכבישים ריקים אין פקקים וגם, מי שרוצה לצאת מהעיר יוצא ללא הגבלה.

הכניסה לבני ברק. 

ההסבר לכך, יתכן כי מאחר ורחוב ז'בוטינסקי בעיר בני ברק אינו שייך כולו לשטח המוניציפלי של העיר, שכן הוא כביש ראשי, בו עוברים כל תושבי הארץ כולה ובייחוד אלה המתגוררים בערי גוש דן, ומאחר ובכל שעות היום וגם בשעות הלילה הרכבים נוסעים שם ללא הגבלה, על כן הכניסות לעיר לא נכללו בסגירה, אי לכך הפקקים העצומים שעלולים להיווצר בעקבות העומס אינם מידתיים. בעיקר כי רוב ככל הנוסעים שם אינם תושבי העיר רק עוברים ברחוב זה כדרך חזרה מעבודתם, בעקבות כך הסירה המשטרה את המחסומים.

לעומת זאת, בעיר אלעד אין עוברים ושבים ואין כלל רגישות לאנשי העיר הנמצאים בפקקים המפריעים לשלוות העיר.

 

אלעד עוצר מחסום מחסום משטרתי פקקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד