י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מאבק נגד ועדת הרבנים • פרסום ראשון

מתקפה חרדית חריפה נגד שר התקשורת: "בחר לחבור לעוקרי הדת"

החלטת משרד התקשורת להביא סוף לתופעת חסימת הקווים ע"י ועדת הרבנים, מעוררת זעם כלפי השר יועז הנדל. בהתקפה חזיתית משולבת בעיתונות הוא מואשם כי פועל לצד גורמים אנטי חרדיים • ליצמן: "מהלך חמור לפגיעה בחרדים" • פינדרוס: "התערבות בוטה בבקשה האלמנטרית"

מתקפה חרדית חריפה נגד שר התקשורת: "בחר לחבור לעוקרי הדת"
ליצמן/פינדרוס/הנדל צילום: יונתן זינדל/יוסי אלוני, פלאש 90/דוברות הכנסת

מתקפה חרדית משולבת: בעקבות החלטתו של שר התקשורת יועז הנדל מסיעת 'דרך ארץ', להביא סוף לסאגה בתופעת חסימת קווים על ידי ועדת הרבנים לענייני תקשורת - מתקפה חרדית נגד השר מפלג 'כחול לבן' בממשלה, שתפורסם מחר (חמישי) בעיתונות החרדית, בטענה כי הוא פועל נגד גדולי ישראל ופוגע קשות בזכויות ההלכתיות שלהם.

בעיתונים מאשימים כי "בשנים האחרונות חברו גורמים עסקיים המפעילים קווי נייעס, רכילות ולשון הרע כדי לפגוע בכל דרך בחומות הכשרות של הסלולר הכשר שנוסד בידי גדולי ישראל עם התפתחות הטכנולוגיה התקשורתית והסכנות האורבות בה לציבור החרדי". נטען עוד כי "מפעילי הקווים, תאבי הבצע המתעשרים מדקות נכנסות, לא בחלו באמצעים ואף הצטרפו לעמותות אנטי-חרדיות וארגוני הרפורמים".

"שר התקשורת יועז הנדל החליט להרים יד נגד גדולי ישראל והכריז מלחמה על הציבור החרדי תוך התערבות בוטה ברגל גסה באורחות חייו". עוד תוקפים ביומונים החרדים; "השר הנדל בחר לחבור לעוקרי הדת, גורמים אנטי חרדיים ולהעדיף את האינטרסים של חברה כלכלית המתעשרת מקווים אלו, על פני הרצון של הציבור החרדי מחזיקי הטלפון הכשר".

יו"ר 'יהדות התורה' השר יעקב ליצמן תוקף את השר הנדל ואומר כי "החלטת השר יועז הנדל להתערב נגד הסדרת הטלפון הכשר הינה תקדימית ומנוגדת למה שהיה מקובל לאורך כל השנים". לדברי השר ליצמן, "מדובר בהתערבות דרקונית שמשמעותה מהלך חמור לפגיעה בזכויות הציבור החרדי, לנהוג ולנהל את חייו ובייחוד האפשרות לשימוש בטכנולוגיה ללא חשיפה לתכנים שאינם ראויים, על פי הוראת גדולי ישראל".

גם יו"ר סיעת 'יהדות התורה' חבר הכנסת יצחק פינדרוס יצא במתקפה כנגד החלטת השר ואמר, "החלטת שר התקשורת להתערב בהסדר הטלפון הכשר שנוסד בידי גדולי ישראל הינה פגיעה קשה בזכות הציבור החרדי לשירותי תקשורת מותאמים לאורח חייו", האשים פינדרוס, שהבהיר: "הנציגות החרדית תמשיך לפעול למען שמירת פך השמן הטהור ולהגן על האפשרות לחסימת תכנים שאינם ראויים לציבור החרדי". הוא האשים את החלטת השר הנדל, ותקף, "זוהי התערבות בוטה בבקשה האלמנטרית של הציבור החרדי לחיות כאן על פי אמונתו ללא התערבות בחיו הפרטיים".

ההתקפה מגיעה באופן משולב מסיעת 'אגודת ישראל', 'דגל התורה' וש"ס, ותפורסם מחר בביטאוני המפלגות, 'יתד נאמן', 'המודיע', 'המבשר' ו'הדרך'.

חבר הכנסת משה אבוטבול מצוטט: "אני רואה בחומרה התערבותו המיותרת של שר התקשורת יועז הנדל בנוהל הסלולר הכשר כפי שהונהג במשך השנים. לא נאפשר פגיעה במאות אלפי מחזיקי טלפון כשר כהוראת הרבנים ובדרישתם להימנע מהתקשרות למקומות שאין רוח חכמים נוחה מהם".

בעיתונים מביאים גם התקפה מצד וועדת הרבנים לענייני תקשורת בעצמה: "הציבור החרדי ואורח חייו לא יהיה למרמס בידי גורמים אנטי חרדיים המתעטרים באיצטלה ציבורית אך כוונותיהם קלוקלות ופגיעתם רעה נגד חומות הדת שנקבעו ובוצרו בידי גדולי ישראל לאורך כל השנים. פריצת גדר והתערבות בכשרות של הציבור החרדי היא צעד בוטה ומסוכן, ואנו נחושים להיאבק בכל הכלים המשפטיים והחוקיים העומדים לרשותנו", תקפו והבהירו.

עוד נמסר מטעמם כי "ועדת הרבנים לעניני תקשורת רואה במהלך זה ניסיון לפגוע בזכויות הציבור החרדי ויש בכך משום כפיה חילונית שלא נוכל להשלים עימה", שהם מוסיפים: "הציפייה היא ששר התקשורת הנדל יתעשת ויחזור בו מכוונתו לאחר שיכיר לעומק את העובדות. אנו מאמינים שהשר לא יפגע בציבור החרדי. ברגע שהשר יכיר את הפרטים הוא יבין שנעשה נסיון להוליכו שולל. בימים הקרובים נעלה את הנושא לשולחנם של גדולי ישראל שהורו כי מטרת הטלפון הכשר היא לדיבור בלבד וללא כל שירותי תוכן וכך יהיה גם בהמשך".

משרד התקשורת יועז הנדל צינתוקים ועדת הרבנים לענייני תקשורת יעקב ליצמן יצחק פינדרוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד