י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בעקבות הסרת הצנזורה

אחרי 38 שנה: נעצר המחבל ממסעדת גולדנברג בפריז

אחרי 38 שנים, נעצר בנורווגיה אחד המחבלים מהפיגוע הקשה במסעדת גולדנברג בפריז בו נהרגו שישה אזרחים • חבר הפרלמנט מאיר חביב הגיב ואמר כי "יש להסגיר מיד את ראש החוליה שחי חופשי ברמאללה"

אחרי 38 שנה: נעצר המחבל ממסעדת גולדנברג בפריז
מעצר. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משטרת נורווגיה עצרה לאחר 38 שנים את אחד המחבלים מהפיגוע במסעדת גולדנברג בפריז.

לפני ימים ספורים פורסם בצרפת כי לאחר הסרת הסיווג הביטחוני של ארכיון הממשלה הקשור לפיגוע, נמצאה ההוכחה להסכם שחתמה צרפת עם המחבלים. מאז ה-14 באוגוסט 2019 חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב מבקש להסיר את הצנזורה ויחד איתו חתמו 40 חברי פרלמנט על עצומה לטובת הקמת ועדת חקירה ממלכתית בנושא.

בהובלת נשיא צרפת עמנואל מקרון, הוסרה הצנזורה על מסמכי ארכיון של הפיגוע במסעדת גולדנברג שהתרחש ב-1982. לפי הפרסומים נמצא מסמך סיכום תחת הכותרת "פגישה עם פת"ח - מועצה מהפכנית" מאוקטובר 1985, בו כתוב שחור על גבי לבן כי צרפת חתמה על הסכם עם ארגון הטרור והכירה בכך שהיא מפרה הסכמים קודמים מצידה.

חבר הפרלמנט מאיר חביב התייחס לפרשה ואמר: "יש להסגיר מיד את ראש החוליה שחי חופשי ברמאללה. כיצד יכלה צרפת להסכים שרוצחי אזרחיה יסתובבו חופשי במשך 38 שנה? זה בלתי נסבל מבחינה משפטית ומוסרית! אני מזכיר שראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הכריז מספר פעמים שהוא מוכן לסייע לצרפת בנושא. שאלה זו הועלתה גם בינואר האחרון במהלך פגישה עם עמנואל מקרון. הייתי שם. הנשיא מקרון אמר לי באופן אישי שהוא דיבר ישירות עם מחמוד עבאס על כך אך למרות צו ההסגרה, המחבל עדיין מסתובב חופשי".

אחד המחבלים התגורר בנורווגיה, לשם היגר בשנות התשעים, אך הרשויות הנורבגיות דחו את הבקשה משנת 2015 בטענה כי ברוב המקרים היא לא תסגיר את אזרחיה.

האיש, כיום בשנות ה-60 לחייו, הכחיש בעבר כל מעורבות בפרשה, כך על פי העיתון הנורבגי "דאגבלאט".

נורבגיה אימצה לאחרונה תקנות אירופאיות חדשות בנושא מעצרים, שהובילו את התובעים הצרפתים לבקש הסגרה בפעם השנייה לאחר שסורבו בעבר.

ההתקפה במסעדת 'ג'ו גולדנברג' הייתה באותה תקופה המתקפה האנטישמית הקטלנית ביותר בצרפת מאז מלחמת העולם השנייה, והייתה חלק מגל האלימות בה היו מעורבים חמושים פלסטינים.

רקע על הפיגוע: ב-9 באוגוסט 1982 בשעות הצהריים, שני מחבלים זינקו ממכונית ברובע המארה היהודי בפריז, והחלו לפתוח באש לעבר חנויות ועוברי אורח.

הם נכנסו אל המסעדה היהודית ג'ו גולדנברג, השליכו רימון ופתחו באש לעבר הסועדים, שני מלצרים, קופאית, וקרוב משפחה של בעל המסעדה נהרגו במקום.

לאחר הירי יצאו המחבלים מהמסעדה, וירו לכל עבר, הם עלו על מכונית משטרתית שהיתה במקום ונמלטו. שישה אזרחים נהרגו, ונפצעו 22 נוספים.

מעצר מחבל פיגוע בצרפת טבח בצרפת מאיר חביב נורווגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד