י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עולים לירושלים

מכירת בית המגורים הרשמי של שגריר ארה"ב בישראל הסתיימה

מעבר שגרירות ארצות הברית מתל אביב לירושלים הופכת לעובדה מוגמרת, גם אם ייבחר בארה"ב נשיא דמוקרטי, זאת לאחר שבית השגריר בהרצליה נמכר • על פי הדיווח בימים האחרונים הרוכש הינו איל ההון היהודי אמריקני שלדון אדלסון

מכירת בית המגורים הרשמי של שגריר ארה"ב בישראל הסתיימה
שלדון אדלסון בישיבת פוניבז' צילום: שוקי לרר

שגרירות ארצות הברית מאשרת כי "מכירת בית המגורים הרשמי של שגריר ארה"ב בישראל הסתיימה". שמו של הקונה, הסכום ששולם עבור הנכס בהרצליה, לא פורסמו בהודעת שגרירות ארה"ב על המכירה.

"הקונה נבחר אך ורק על סמך הגשת ההצעה הגבוהה והטובה ביותר", נאמר בהצהרה. לפיה, השגרירות תפנה את הנכס עד האביב. השגרירות לא מתכוונת להמשיך להשתמש בנכס, או להשכיר את הנכס לשימוש השגריר הנוכחי בישראל, דייוויד פרידמן, או לכל שימוש ממשלתי אחר לאחר העברת הבעלות.

בסוף החודש דווח כי איש העסקים המיליארדר שלדון אדלסון, בעלי 'ישראל היום', נמצא במגעים מתקדמים לרכישת הנכס שהוצג למכירה בינואר האחרון, המחיר המבוקש היה 300 מיליון שקל (87 מיליון דולר).

אדלסון הציע את ההצעה הגבוהה ביותר, כך דיווח הג'רוזלם פוסט ביום שלישי האחרון, לצד שתי הצעות נמוכות יותר. מכירת הנכס, שהייתה חלק מהשגרירות בתל אביב, היא אות נוסף לכך שהשגרירות עברה לירושלים באופן סופי, ולא יחול שום שינוי גם אם יעלה ממשל דמוקרטי.

אתר 'גלובס' דיווח בחודש שעבר כי ממשל טראמפ רצה להשלים את העסקה לפני הבחירות בנובמבר "כדי להדגיש כי העברת שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים היא עובדה מוגמרת".

שגרירות ארה''ב העברת השגרירות לירושלים שלדון אדלסון דונלד טראמפ דיוויד פרידמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד