י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

גפני: המשטרה מתערבת בסכסוך בין מד"א ל'איחוד הצלה'?

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שאל בשאילתא דחופה לשר לביטחון הפנים: "האם המשטרה מתערבת בסכסוך בין מד"א ל'איחוד הצלה'? • מה הייתה תשובתו של השר?

ראשי איחוד הצלה עם חבר הכנסת גפני
ראשי איחוד הצלה עם חבר הכנסת גפני

במהלך דיון במליאת הכנסת, הגיש יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שאילתא דחופה לשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ, ודרש לדעת האם המשטרה מתערבת בסכסוך שבין מד"א לארגון המתנדבים 'איחוד הצלה'.

בדבריו אמר ח"כ גפני כי בעת אירוע הירי בקניון בבאר שבע, לפני כשבועיים, גורש פרמדיק בכיר של 'איחוד הצלה' על ידי מנהל מד"א המקומי בעודו מטפל בפצוע אנוש. ח"כ גפני ציין כי הפרמדיק הגיש תלונה במשטרה, אך גם מנהל מד"א הגיש תלונה הדדית על איומים. "בעוד את תלונתו של המתנדב, המשטרה סגרה. את תלונת מנהל מד"א המשטרה לקחה ברצינות רבה וחקרה שעות באזהרה את הפרמדיק מהצלה, שגורש באמצע שניסה להציל חיים".

השר לביטחון הפנים הגיב ואמר כי על פי המידע שקיבל, שתי החקירות בעיצומן, והתיק כנגד מנהל מד"א, לא נסגר.

אך לאחר שח"כ הרב גפני הציג בפני השר את המסמך שבידיו ובו נכתב על ידי משטרת באר שבע כי התיק אכן נסגר, אמר השר כי יבדוק שוב את הנושא לעומקו, וכי הוא עומד מאחורי הדברים כי לטענת המשטרה, שני תיקי החקירה עדיין פתוחים.

גפני: "אם אכן התיק כנגד מנהל מד"א נסגר, בעוד התיק כנגד המתנדב נותר פתוח מדובר בשערורייה ובהתערבות של המשטרה בסכסוך הקיים בין הארגונים, שהגיע לשיאו בעת שגירש מנהל מד"א מתנדב בכיר מ'איחוד הצלה' שטיפל בפצוע אנוש בזירת אירוע ירי, דבר שהוא חמור מאין כמותו".

השר לביטחון פנים הבטיח לבדוק את הנושא שוב ואמר, כי יתכן שבעקבות השאילתא שהגיש ח"כ גפני, המשטרה שבה לחקור את המקרה. "אני מבטיח לבדוק את הדברים לעומקם", אמר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד