י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הרגשה מתישה ומורטת עצבים

מתכוננת ללידה? הזמן הטוב ביותר לארוז את התיק

כולנו מתכוננות היטב ללידה, מארגנות תיק כבר בשבוע 36+4, אבל אולי זו לא הדרך? • מהי הדרך הנכונה להכנת התיק ללידה • מה לארוז מוקדם? ומה לארוז לפני שיוצאים ללדת?

מתכוננת ללידה? הזמן הטוב ביותר לארוז את התיק
תיק ללידה צילום: pixabay

ישנו פרק מורכב וסבוך בהכנה ללידה, פרויקט שנדרש לתת עליו את הדעת בשימת לב ובקפידה: הכנת התיק ללידה.

כפי המצוין במקומות שונים ובמסורת העוברת מאחות, לגיסה לידידה, בהפציע החודש תשיעי יש להזדרז ולארוז את התיק לקראת הלידה המתקרבת ובאה.

וכך טרום היולדת שלנו אורזת בחדווה את התיק ומכניסה בין היתר את הביגוד השבתי שלה, שהרי אם תלד במחציתו השנייה של השבוע, סיכוי סביר שתשהה בבית החולים בשבת.

והנה אתא ובאה השבת, שבוע 36+4 והלידה עדיין לא הגיעה. טרום היולדת מוציאה את בגדי השבת מהתיק ומיד עם צאת השבת מכבסת מגהצת ומחזירה למיקום החדש עד אחרי הלידה.

מה כל זה יוצר? הריון עודף של כארבעה שבועות, ואם יקירתנו תאחר עוד מעט, לפניה חמישה שבועות בהם היא מתפקדת בתחושה שהלידה יכולה להתרחש בכל יום ועליה להיות מוכנה וזה מלחיץ, מתיש ומורט עצבים.

בינינו, בדרך כלל כשמגיע מועד הלידה יש זמן לארוז את התיק, לפרק, לארוז שוב וחוזר חלילה מספר פעמים עד היציאה לבית החולים.

אם את רוצה להיות ערוכה ומוכנה הכניסי לתיק רק דברים שהם בגדר "הכנס ושכח" (תחבושות, ציוד הנקה וכדו') את הדברים המשמשים אותך ביומיום, השאירי בארון, בסל הכביסה או על החבל ממש כפי שעשית בחודש שמיני ושביעי.

עם כניסתך לחודש התשיעי יש לך עוד ארבעה שבועות בעזרת ה', בהם חשוב לנהל שגרת יומיום רגילה ולא להתעסק באובססיביות בלידה המתקרבת בכדי להגיע ליום הגדול ברוגע ובציפייה.

מאת: רחלי מרילוס מדריכת הכנה ללידה ותומכת לידה Swiss way

לידה הכנה תיק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד