י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בדרך לרוטציה?

מסמן מטרה: נתניהו מנסה לקדם את פסקת ההתגברות

כל ניסיונותיו של רה"מ נתניהו למצוא 'תחנות יציאה' לפני שייאלץ לפנות את כיסאו לטובת שר הביטחון ורה"מ החליפי גנץ עלו בתוהו. כעת נדמה כי הוא עושה הכל להכין את הקרקע ליום שבו הוא יוסיף לכינויו את התואר - 'החליפי'

מסמן מטרה: נתניהו מנסה לקדם את פסקת ההתגברות
נתניהו וגנץ בשלטי חוצות צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

למרות שורת התמרונים, נתניהו מפנים: הרוטציה קרובה מתמיד. חששו המרכזי: בג"ץ ימנע ממנו לכהן כרה"מ החליפי. הדרישה מגנץ: הסכמה לפסקת התגברות שתנטרל פסיקה כזו; אחרת - בחירות. הערכה: גנץ נוטה לתמוך, אך אשכנזי וניסנקורן, "ציר מנדלבליט", מתבצרים לצד המערכת. את הדברים מפרסם פרשן הפוליטי-מתי טוכפלד, בטורו השבועי שיפורסם מחר (ו') במלואו, במוסף הפוליטי "ישראל השבוע" של "ישראל היום"

הפרשן הפוליטי מתי טוכפלד כותב: "מדהימים ככל שיהיו הגילויים על מה שמתחולל בחדרים הסגורים במשטרה ובפרקליטות, שיתוף הפעולה הפסול, הטיוח והאינטרסים הזרים שמתערבבים בהחלטות מקצועיות, זה לא באמת מפתיע את מי שעוקב מקרוב אחר מערכות אלו. הם ודאי לא הפתיעו את ראש הממשלה בנימין נתניהו. המתקפות האחרונות שלו נגד "מערכת אכיפת החוק" כלל לא משמשות כקו הגנה במשפטו, ששלב הדיונים בו יתחיל בחודש ינואר. הם גם לא נועדו לאוזניהם של חברי הליכוד ואנשי הבייס, שזועמים על המשטרה, על הפרקליטות, על היועמ"ש ומה שביניהם כבר זמן רב. במערכת הפוליטית מעריכים כי נתניהו מכוון את חציו לעבר מטרה אחרת לגמרי – שלישיית הצמרת של כחול לבן: ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, שר החוץ גבי אשכנזי ושר המשפטים אבי ניסנקורן".

טוכפלד מוסיף להסביר, "מאחורי הקלעים, תחת מעטה הקורונה, משפט נתניהו וההפגנות בבלפור, מתנהל הקרב האמיתי שיכריע את גורלה של המערכת הפוליטית כולה – הקרב על פסקת ההתגברות בנושא ראש הממשלה החליפי. מגיע לך תו חניה לנכה? אנחנו נדאג לזה – ומהר! נראה שנתניהו מתחיל להשלים עם העובדה שלמרות תמרוני ההתחמקות שלו, הרוטציה עם גנץ קרובה מתמיד. כל עוד המצב הכלכלי ימשיך להיות בכי רע, הקורונה תתגבר ושלב העדויות במשפטו יעשה שמות בקמפיין הבחירות של הליכוד, נתניהו לא יוכל לממש את תחנת היציאה שכרה לעצמו בדצמבר, מה שאומר כי העברת התקציב והמסלול הישיר לרוטציה לראשות הממשלה בו הוא יורד מכס השלטון והופך לראש הממשלה החליפי אכן תתממש".

עוד כותב הפרשן, "העניין שעליו הוא לא יסכים לוותר בשום אופן היא האפשרות שבג"ץ יפסול אותו מלכהן בתפקיד ויודיע שלמרות החוק שעבר בנושא, מעמדו קרוב יותר לזה של שר, שחייב להתפטר עם הגשת כתב אישום נגדו, מאשר של ראש הממשלה. הדרישה שהניח נתניהו לפתחו של גנץ אולטימטיבית וחד משמעית: בלי התגברות מפני בג"ץ בנושא, לא תהיה רוטציה. גנץ, כך נראה, נוטה להסכים. הפתח הצר שלו ללשכת ראש הממשלה הופך פתאום רחב מעט יותר. אלא שניסנקורן ומי שהתגלה כמושך בחוטיו לא פעם, גבי אשכנזי, מסרבים בכל תוקף".

"ציר מנדלבליט", מכונים השניים. גם כאשר האמת צועקת לשמיים, והעוולות של מערכת המשפט נחשפות לעין כל במלוא כיעורן, ממשיך ניסנקורן, בגיבוי והכוונת אשכנזי, לעמוד כחומה בצורה ולגונן על היועמ"ש אביחי מנדלבליט, צמרת הפרקליטות וחבריהם השופטים, הופך אותם לחסינים מביקורת, מה שמגביר את הסיאוב ובמקביל את הפגיעה המתמשכת של אמון הציבור. אבל כך מנדלבליט דורש, וזה מה שהוא מקבל. כפרקליט צבאי ראשי, עבד מנדלבליט עבור הרמטכ"ל אשכנזי. עכשיו השר אשכנזי משיב ליועמ"ש מנדלבליט כגמולו. על מה מדברים השניים בימים אלה בשיחות פרטיות, אין מי שיודע. אבל על מה דיברו בשיחות פרטיות בימים ההם? כעת כבר כולם יודעים".

טוכפלד מסיים את דבריו, "ספק רב אם המתקפות של נתניהו נגד צמרת הפרקליטות יביאו לריכוך בעמדתם של ניסנקורן ואשכנזי. הרי לא הגנה על מערכת המשפט בראש מעיניהם, אלא ריצויו של מנדלבליט. אפילו שכר נאה בצדה: רק השבוע קבעה המשנה ליועמ"ש דינה זילבר כי ניסנקורן יכול לעסוק בענייני ההסתדרות שעמד בראשה אך לא מזמן, ללא חשש שיש בכך ניגוד עניינים. אבל את נתניהו זה לא מעניין. מצדו, גנץ צריך לגלות מנהיגות ולעמוד בפרץ אם הוא רוצה להיות ראש ממשלה בנובמבר הבא. אם לא – זה לא יקרה. לא עכשיו, וכנראה שלעולם לא".

 

בנימין נתניהו פסקת ההתגברות אבי ניסנקורן גבי אשכנזי בגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד