י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
משחק חוויתי

גרים בעיר אדומה והילדים בבית? כך תתארגני לחגים בימים אלו

הימים הקרובים מאתגרים במיוחד בעקבות נגיף הקורונה המשתולל והמציאות הלא שגרתית בכלל • בידודים או סגרים, ובנוסף חגי תשרי הקרבים. וההתמודדות עם הילדים בבית מאתגרת עוד יותר, כמה טיפים לדרך בכדי שתעברו את התקופה הזו בשלום

גרים בעיר אדומה והילדים בבית? כך תתארגני לחגים בימים אלו
ילדה מביטה בחלון צילום: unsplash

חמישה טיפים כיצד להיערך לחגים עם הילדים בימים אלו?

שינויים במיקום – חשבתם להתארח בחג אצל סבא וסבתא, לנסוע למלון, לחגוג עם הדודים, וכעת התוכניות השתנו, ואת החג תערכו בבית בחברת המשפחה הגרעינית? ידעו את הילדים בעובדות ושתפו אותם בשינויים. אפשרו להם להביע את אכזבתם , אבל כדאי גם לעודד אותם למצוא נקודה חיובית במצב החדש.

התארגנות לחג עם ילדים – לא קל לנקות את הבית, להתארגן ולבשל לחגים כשהילדים ללא מסגרת או כשאתם בעצמכם מוגבלים ולא יכולים לצאת. קודם כל, הנמיכו ציפיות. ערכו רשימה מהן הדברים הדחופים והחשובים ביותר, ומה יקל עליכם לבצע אותם. אולי שימוש בחד פעמי? קניה של אוכל מוכן? ועוד. עדיף לשמור על אווירה טובה מאשר להכין עוד קינוח לחג.  נסו לתת לילדים תפקידים מהנים שהם יכולים לבצע אותם כדי לתת הרגשה שהם שותפים להתארגנות לחג, ולא -  גורם מפריע.

הכנה לחג – לרוב בבתי הספר והגנים מכינים את הילדים לחגים  בעזרת סיפורים, דפי צביעה ועבודה ועוד. אם הילדים שוהים בבית, מומלץ לא לוותר על הכנה לחג גם בבית. ספרו להם על המנהגים, על ההלכות החשובות, התפילות  והעשירו אותם במידע על החגים. אפשר  לתת משימות  כמו להכין הצגה, להכין שאלות וחידות, וזאת על מנת שיחושו מעורבים.

תכנון חוויות במשך החג – משפחות רבות יוצאות בחול המועד לטיולים משפחתיים, פעילויות שונות ועוד. השנה ייתכן והיצע החוויות יהיה מוגבל מאוד כי אולי לא יהיה ניתן לצאת מהבית. כדי למנוע את האכזבה בחג, כדאי להסביר זאת מראש וכן להכין לוח תכנון של חוויות משפחתיות בחג שניתן לעשות גם בבית כמו: משחק משפחתי, חידון משפחתי, סרטים, שיחות וידאו עם קרובי משפחה ועוד.

חיזוקים חיוביים – אל תשכחו לצ'פר את הילדים על התנהגות נאותה ועמידה ביעדים השונים שקבעתם אם זה בעזרה בבית, במשחק עם האחים, בהשתתפות בפעילויות המשפחתיות ועוד.

מצורף משחק משפחתי חווייתי בו תוכלו לצאת לטיול, אם לא בחוץ, לפחות על לוח המשחק.

מאת: נחמי זקלס, מנתחת התנהגות ומחברת הספרים: "כפר הרגישים" ( בנושא וויסות חושי), "מה מצב הרוח שלי?" (בנושא רגשות) ו"מעבר לארון בעלית הגג" (בנושא שגרת הקורונה)

קורונה עוצר התארגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד