י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
שבוע של עוצר בלייבל'ה

'המודיע' התבלבל: יש מחסור בארבעת המינים?

לייבל'ה יצא השבוע מבולבל מאוד מהעוצר. לכן הוא לא שם לב שעה שהתבלבל בין העורכים של עיתון 'המודיע'. כתב אחד טען שיש השנה ארבעת המינים בשפע ואחר פסק שגם בלי סגר יש מחסור. וגם: המינויים ברדיו 'קול ברמה', ההצרחה שתוכננה ונגנזה, ומי הוא סגן השר שמשתמש במסכה כ'כיסוי ראש שני' בעת התפילה? • כנסו כנסו

'המודיע' התבלבל: יש מחסור בארבעת המינים?
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה ששמע על העוצר בערים האדומות, החליט לרדת לעיר התורה והחסידות בני ברק. כאן המקום לספר כי לייבל'ה אינו מחזיק בתעודת עיתונאי בתוקף שכן הוא כלל אינו נחשב עיתונאי, אלא אברך כולל שרק בשעת הפנאי מתעד אנשים.

הוראת משרד הבריאות על עוצר, שברה את רוחו של הציבור החרדי, שעד עתה עוד הקפיד בייתר שאת על עטיית מסכה, אך כעת לייבל'ה הבחין כי אנשים החלו להסיר המסכות כשבחוץ המעלות נושקות למדבר. 

לייבל'ה יכול לספר שהוא עבר את מחסומי המשטרה הסובבים את העיר מבלי שאף שוטר הרים את ראשו מהסמארטפון. לייבל'ה צהל שהצליח "להערים" על השוטרים ולברוח מחומות הגטו.

למרות שלייבל'ה חווה כאבי שיניים חזקים  לאורך השבוע,הוא  הצליח לחייך מבעד לסגר המצחיק בעיר, ובפרט כשהתחדש השבוע במכשיר יוקרתי גלקסי 20 כשר למהדרין מבית 'נתיב' לאחר שהמכשיר הקודם כבר לא היה משו מנוחתו עדן. 

אבל השבוע דווקא עיתון 'המודיע' שלייבל'ה כה מחבב, גרם לו לאי נוחות קודם התפילה, עת עמד על סולם וקרא את העיתון, הופתע לראות ידיעה מרעישה, על כך שגם לולא הסגר המעיק יש השנה מחסור חמור בארבעת המינים לסוכות. נו, לייבל'ה חשב כבר לנענע על הד' מינים של רב בית הכנסת, אך נזכר שהרב נפטר ולא יודע מה לעשות. 

בצר לו המשיך לקרוא לייבל'ה את הידיעות בעיתון ולפתע פגשו עיניו ידיעה מרעישה בשמו של הגאון רבי יצחק מאיר ליברמן, המכריזה כי השנה יש שפע גדול של ארבעת המינים משובחים ורק צריך לדאוג למכירתם בצל הנגיף. 

לייבל'ה לא ידע את נפשו כלל, מצד אחד כבר הספיק לבכות שלא יהיו לו ארבעת מינים ומצד שני יש השנה שפע גדול. לייבל'ה החליט לקרוא רק את 'המודיע הצעיר' בכדי לא להסתפק במצוות.

עיריית בני ברק השבוע הייתה על ראש שמחתנו. לייבל'ה הגיע לרחבת העירייה וראה את ותיק הפרשנים החילונים (הריבלין של ידיעות) עומד ברחבת עיריית בני ברק עם מצלמה, ומי יכול לפגוש את ברנע? רק ישראל כהן - הפרשן החרדי הנינוח ביותר במגזר  - שכובש את כל הקהלים משמאל ומימין והצליח אף למנוע סגר. לייבל'ה התקרב וראה שכהן יחד עם גודי סילמן שואלים את ברנע האם הפך לצלם או שדרך קבע הוא אוחז מצלמה. 

ואפרופו בני ברק, העסקן האגודאי של בעלזא בבני ברק שיעלה וינברגר, נצפה תופס דווקא את חדרו של שיקי מנדל הסגן הויז'ניצאי שהיה עסוק קצת ב'יתגדל'. וינברגר שהיה חייב לטפל בפניית ציבור דחופה, השתלט על המחשב ואחד העובדים מיהר לתעד. 

ואכן את תמונת השבוע קיבל לייבלה מהחפ"ק של קמפיין 'תגדל' בראשות רמטכ"ל הקמפיין וסגן ראש העיר בני ברק שיקי מנדל ובכירי החסידות בדיון מקיף עם מנכ"ל חברת צ'רידי שי צ׳רבינסקי.

ואחרי שחזה את ביטול הסגר בבני ברק וניבא לפני הקבינט את הסגר הכללי בחגים הגיע הרב ערבליך לישיבת חירום עם מנהלי בתי החולים בירושלים.

גם השבוע הגיע לייבל'ה לכנסת וראה דברים מוזרים; למשל את סגן השר פרוש ראה לייבל'ה מתפלל בבית הכנסת של הכנסת מנחה ובשביל שיהיו שני כיסויים -הוא שם את המסכה על הכיפה. כנראה שכח את השטריימל אחרי החתונה בסערט ויז'ניץ. 

ועוד מי שתהה אודות הכובע הבלתי פרופורציונלי של העוזר המסור איציק פיליפ השבוע בכנסת. לייבל'ה חקר ומצא את התשובה. בתפילת מנחה שהתקיימה השבוע במסדרון הכנסת כובד איציק פיליפ עוזרו של ח"כ אייכלר לגשת כשליח ציבור. לפיליפ לא היה כובע זמין, והוא לא רצה לגשת בלי. הבוס החסידי שלא זז מטר בלי כובע, השאיל לו את שלו.

במסדרונות הכנסת ממתינים לקראת חזרתו הצפויה של היו"ר המיתולוגי משה גפני לאישור תקציב של 11 מיליארד שקלים למשרדי הממשלה. את הזמן שהתפנה ללשכת גפני, ניצל דובר היו"ר החרוץ יעקב מורגנבסר להיכרות עם מזכ"ל תנועת המושבים עמית יפרח.

העיתונאי יקי אדמקר הכניס השבוע את ספר התורה לזכרה של בתו רננה חיה ע"ה, בהשתתפות רבנים, אישי ציבור ובכירים רבים שהתרגשו מקמפיין הצ'רידי שערך לכתיבת ספר התורה. לייבלה צר מלהכיל את רשימת הבכירים אבל לא הצליח לפספס את כוסית הוויסקי שמזג אדמקר לסגן שר התחבורה הליטאי אורי מקלב.

אחרי שהצליח לגרום לסגן השר ללגום וויסקי, השלים אדמקר את הערב עם הרמת כוסית משותפת בין מנכ"ל רדיו 'קול ברמה' לאיש והמותג דודו עמר.

ואפרופו קול ברמה, לייבל'ה סגר את השבוע עם שורת המינויים שהנפיקו ברדיו 'קול ברמה' ובראשם הכוכב הצעיר ישכר זלמנוביץ ולצידו מספר שמות לא מוכרים. אוזן חיצונית לחשה ללייבל'ה כי המינויים היו לאחר שבתחנה ניסו לעשות הצרחה בין כמה שדרנים ברצועת הבוקר, אמממה, כמה שדרנים היו אמורים להיפלט איכשהו מהתחנה במסגרת השינוי וללייבל'ה נודע כי היה מי שזעם ומששמע על-כך המו"ל, הנגיד רבי צבי עמר היושב בפריז, הוא מיהר לסגור את הסיפור ללא שום שינוי. אז מי אמר שחייליו של אלי ישי לא קיימים?

ומי שלא מוותר על שעת ביקור הורים בישיבת חברון גבעת מרדכי, הוא עורך החדשות ביתד נאמן אריה זיסמן, שעושה את כל הדרך מחיפה לירושלים והשבוע פגש אב נוסף, ח"כ אוריאל בוסו, שאף הוא הגיע לבקר את השטייגעניסט שלו והשניים הצטלמו כחום היום הירושלמי. 

ובצל הסערה על גן החיות באלעד, יצא דובר העיר חיים לוריא לטיילת בתל אביב בכדי להרים את הרחפן שהוא כל כך אוהב ולתעד את אי שמירת ההנחיות אצל התל אביבים. לייבל'ה מחכה כבר לתמונות בקוצר רוח. 

והשריף של צפת, ידידנו הצלם אלימלך גרסטל, שגם בתקופת הקורונה נצפה נשמר לפי כל ההנחיות ותועד עוטה מסכה ושומר על העיר הצפונית היקרה ללייבל'ה.

ובנתב"ג השומם, ניצפו השבוע אמן הרגש החסידי מוטי שטיינמץ, יחד עם אמרגנו המנצח והמעבד רובי בנט בדרך לארצות הברית. מוטי הנציח את הרגע הנדיר על רקע הדיוטי פרי הסגור והשומם מאדם וכתב: "אחרי כמעט שבעה חודשים. שכויח אייבערשטער!". לייבלה לא נכנס לקישקע'ס ולא בוחש לאן פני השניים מועדות. העיקר שתהיה טיסה נעימה ובריאה בחזור לירח האיתנים.

ומכאן לחדשות בארה"ב. השבוע חגיגה גדולה בחצר הנגיד ר' צבי ליכשטיין השותף של לואי שיינר שם נישא נכדו של גדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד שקולו לא נדם. לחגיגה הגדולה הגיעו אורחים מהארץ במתכונת קורונה. 

אי אפשר היה בלי החיבוק של ליפא שמלצר ומרדכי שכלל דמעות, יחד עם זאבי פריד התותח הגדול שניהל ופיקד על העסק כמו שצריך. 

ובחתונה אצל הנגיד ר' יענקל פלדמן, ראה לייבל'ה את שימען מאיר פריד מאידישע נייעס משמח את ר' הערשל כץ מויז'ניץ ומספר לו כי הרבי מסאדיגורה החדש כבר העלה בדקות אלו את הפאות מעל לאוזן.

ואי אפשר היה לפספס את הבר מצווה לבנו של המשפיע הברסלבאי ר' משה יענקל הוורביץ מתולדות צבי ספינקא. לשמחה הגיעה כל ניו יורק החסידית כמעט, לייבל'ה ראה את הנגיד הצעיר ר' אברומי זופניק מתברך לקראת הימים הנוראים.  

ולפינת המזל טובים

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לידיד כל בית ישראל העיתונאי הוותיק אליעזר שולמן עורך חדשות 'משפחה' למעלה משלושים שנה לרגל שמחת אירוסי בנו בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה גם מריחוק מקום שולח מזל טוב חם ונרגש. 

בשבוע החולף התארס בשעה טובה מנכ"ל עמותת 'צליאק בקהילה' יעקב מנחם בנדיקט, עב"ג לאה אורנג', נכדתו של איש החסד חיים גולדברג. בין המשמחים היה ניתן לראות את חבריו הטובים, נגן הקלרינט ואיש 'קול חי' דוד קליגר, לצד איציק ליכטהויז שעזב את ההגה כדי לשמח חתן וכלה. החתן מצידו הודיע כי בעקבות אירוסיו הוא זונח את כל מנעמי הרשת למיניהם ועובר לפלאפון כשר בלבד!

מזל טוב לר' יעקב בן ציון כהן משב"ק האדמו"ר מדזיקוב ויז'ניץ, לרגל שמחת אירוסי בתו.

ברכת מזל טוב לדודי זילברשלג, מעסקני חסידות סערט ויז'ניץ - שעמדה השבוע בעין הסערה - לרגל שמחת הולדת הנכד.

ברכת מזל טוב לאיש ההפקות ודובר זק"א מוטי בוקצ'ין, לרגל שמחת אירוסי בתו בשעה טובה ומוצלחת. מעמד לחיים נערך בבית מורו ורבו האדמו"ר מנדבורנה ירושלים. 

ולסיום, ברכת מזל טוב לבחור היקר קלמן ענלגלברג, מגדולי עסקני חסידות טשערנאביל בארה"ב, לרגל שמחה אירוסיו בשעה טובה.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד