כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ההחלטה בקרוב

שעות קריטיות: הקבינט יכריע האם להטיל סגל מלא או עוצר לילי

מחלוקת בין משרד הבריאות לכמה שרים לגבי אפשרות של סגר על מדינת ישראל לעצירת שרשרת ההידבקות ששוברת שיאים מידי יום. המשרד דורש סגר כללי מלא למשך שלושה שבועות שיתפרש על פני כל חגי תשרי והימים שביניהם. לעומתם, ישנם שרים שדורשים עוצר לילי במקום סגר

שעות קריטיות: הקבינט יכריע האם להטיל סגל מלא או עוצר לילי
סגר על בני ברק; שוטרים ומחסומים צילום: דוברות המשטרה

מאז השעה 14:00 ישיבת הקבינט דנה באפשרות כי יוטל סגר מלא במשך שלושה שבועות, החל מראש השנה ועד אחרי שמחת תורה. בדיון חלקו חלק מהשרים והציעו חלופות.

הדרישה של משרד הבריאות ופרופ' רוני גמזו היא להטיל סגל מלא, החל משבוע הבא ערב ראש השנה במשך שלושה שבועות. קודם הדיון הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא נוטה לתמוך בתוכנית של גמזו.

במהלך הדיון אמר ראש הממשלה נתניהו: "קיבלנו היום דגל אדום מבתי החולים. אנחנו בעליית תחלואה גאומטרית. ראינו מה קרה במדינות אחרות, אנחנו רוצים לעצור את זה לפני כן. אנחנו חייבים לפעול".

במהלך הדיון טענו השרים ישראל כץ ויזהר שי כי לא צריך להטיל סגר מלא ומספיק עוצר לילי כפי שקיים כעת בערים האדומות. אך במשרד הבריאות מתעקשים על סגר מלא.

הדיון הופסק בדקות האחרונות והשרים יצאו להפסקה, מתוך כוונה להביא לאישור סופי עוד קודם השבת. שכן לאחר השבת צפוי ראש הממשלה לצאת לנסיעה מדינית בוושינגטון לשם חתימת הסכם השלום עם האמירויות על מדשאות הבית הלבן.

קורונה סגר רוני גמזו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד