י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"הוא אברך ראוי לכך"

הרבי מינה את בנו הצעיר לרבם של החסידים באלעד

כשבועיים אחרי שמינה את בנו האמצעי הרה"צ יצחק ישעיה הגר לאב"ד קהילת חסידי ויז'ניץ באשדוד, הערב הודיע הרבי מויז'ניץ על מינוי בנו הצעיר הרה"צ יעקב מרדכי הגר ל'רבם של חסידי ויז'ניץ באלעד'; "יעמוד וידאג לחלק הרוחני שבקהילה, הוא אברך ראוי לכך", אמר הרבי

הרבי מינה את בנו הצעיר לרבם של החסידים באלעד
הכתרת הרה"צ יעקב מרדכי הגר באלעד צילום: באדיבות המצלם

התרגשות בקרב קהל חסידי ויז'ניץ באלעד. האדמו"ר מינה את בנו הרה"צ רבי יעקב מרדכי, כרב קהילות ויז'ניץ בעיר.

בשיחה שמסר הערב (חמישי) האדמו"ר מויז'ניץ לכלל חסידי ויז'ניץ המתגוררים באלעד, בנוכחות בנו לצידו, אמר: "הנני ממנה את בני הרה"צ רבי יעקב מרדכי שליט"א שיעמוד וידאג לחלק הרוחני שבקהילה, הוא אברך ראוי לכך, וזכות אבוה"ק יעמוד לו להצלחה מרובה בכל מעשי ידיו!".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי על פי הגדרת האדמו"ר בנו הצעיר ייקרא בתואר "רבם של חסידי ויז'ניץ באלעד".

קהילת ויז'ניץ באלעד מונה מאות משפחות והיא השנייה בגדלה בארץ, אחרי הקהילה המרכזית בבני ברק. הרה"צ רבי יעקב מרדכי הגר, נמצא בקשר מתמיד עם הקהילה זה כמה וכמה שנים.

במעמד ההכתרה הערב.

בתקופה האחרונה החל ר' 'יענקב מרדכע' (כפי שהוא מכונה בפי החסידים) בביקורים בהיכלי הישיבות והכוללים, וכמו כן כל בחור בר מצווה לפני שמחת הבר מצווה זוכה להיכנס אליו לשיחת חיזוק כפי שהיה נהוג אצל אביו, עת כיהן כרבם של חסידי ויז'ניץ טרם עלותו על כס האדמורו"ת.

אחד מעסקני הקהילה באלעד אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי "מדובר במינוי עוצמתי ביותר כאמור, מדובר בבן הקשור בעבתות אהבה בקרב כלל החסידים, כאשר אין שמחה של אחד מהחסידים שהרה"צ יוותר מלהופיע, בהיותו מרגיש קרוב משפחה אל כל אחד ואחד. הרה"צ מנהל ברמה את פרוייקט הקמת 'בית ויזניץ' ורק השבוע שב ממסע חיזוק והתעוררות בארה"ב שם פעל למען הקמת בית ויז'ניץ לקראת השלמת. הבנין, וכן עורר לבבות החסידים לקראת ימים הנוראים".

הרבי מויז'ניץ יעקב מרדכי הגר ויזניץ באלעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד