י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אחרי שעות של עימותים קשים

הקבינט אישר: סגר מלא למשך שבועיים; החל מיום שישי הבא

עדיין לא סופי אבל זה הכיוון. קבינט הקורונה החליט ברוב של 8 תומכים מול 4 מתנגדים, להטיל סגר כללי מלא על מדינת ישראל במשך שבועיים שלמים, מערב ראש השנה ועד ערב חג סוכות. השר ליצמן הטיח בנתניהו: "אתה הורס את החגים". הממשלה תתכנס בראשון להצבעה סופית

הקבינט אישר: סגר מלא למשך שבועיים; החל מיום שישי הבא
סגר בירושלים צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בתום דיון ממושך שהחל בשעות הצהריים המוקדמות, קבינט הקורונה אישר בשעה האחרונה את החלטת משרד הבריאות להטיל סגר מלא על כל המדינה החל מיום שישי הבא - ערב ראש השנה למשך שבועיים.

הסגר יכלול סגירת מערכת החינוך, סגירת פעילות המגזר הפרטי והציבורי למעט עבודות חיוניות, סגירה מלאה של המסעדות, וכן בתי העסק, פנאי ומלונות.

הסגר יימשך בשלב הראשוני מיום שישי הבא עד לערב חג הסוכות, כך שסוכם כי מתווה בתי הכנסת יישאר בשלב הזה על פי מתווה הקפסולות, שמוגדר לפני גודל בית הכנסת עם 10 מתפללים בכל קפסולה, ועד שתי קפסולות לדלת ו-6 קפסולות בשני הפתחים הראשונים.

במהלך הדיון הממושך הביעו חלק מהשרים ובהם השרים ישראל כץ מהליכוד, עמיר פרץ מהעבודה, יזהר שי מכחול לבן ויעקב ליצמן מיהדות התורה התנגדות לסגר כללי מלא. השר ליצמן אף התעמת על כך עם ראש הממשלה והטיח בו: "אתה הורס את החגים". נתניהו השיב לו: "אני לא הורס את החגים אלא פועל לפי המוח למנוע תחלואה קשה ותמותה קשה.
לא משנים החלטות. קבענו סגר. קבענו רמזור. הכל ממשיך".

לבסוף, קבוצת השרים הזאת הצביעה נגד הסגר, שעדיין לא אושר סופית וצפוי לעלות לדיון נוסף ביום ראשון במליאת הממשלה, רק בתום הדיון ההוא יוחלט על האופן הסופי כיצד יתנהל הסגר, מה הוא יכלול ובמשך כמה זמן הוא יחול.

סגר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד