י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

שטייניץ מכר אותנו ל'שטן'!

לאיזה אזניים התכוון אטיאס כשדיבר על שטייניץ וה"אזניים הערלות"? • מי צריך לפחד מהמחקר הקובע שעיסוק אובססיבי ב'אינטרנט' גורם למחלות נפש? • הטור היומי של יצחק נחשוני

שטייניץ מכר אותנו ל'שטן'!
מנחם הלוי



איך אומרים בגרמנית: אין עם מי לדבר?

המתקפה החזיתית של שר השיכון אריאל אטיאס נגד שר האוצר יובל שטייניץ, המובלטת מאד בעיתוני היום, באה בדיוק בזמן. אטיאס, 'נכנס' בשטייניץ במהלך דיון שנערך אתמול בועדת הכספים של הכנסת. זה קרה במקביל ממש ל'זחיחות' הדעת שהשתלטה עליו בעקבות הצעד האטום של העברת חלק ממניות המדינה ב'בנק דיסקונט' לידי ה'דויטשה בנק' הגרמני, דוקא.

"אין עם מי לדבר" – הטיח השר אטיאס בשר האוצר – "מדברים איתו והדברים נופלים על אזניים ערלות. אני משמש פה לשרים בכירים נוספים. בשיחות עם ראש הממשלה ושר האוצר יש מלים כמו חול".

"אין עם מי לדבר" – חרץ אטיאס, ואולי זה משום שהוא אינו דובר...גרמנית.

רבים יסכימו איתו. מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס שהמליץ שלא להעלות את מחירי המים ושר האוצר שטייניץ התעלם ממנו ומהעניים שידם אינה משגת. ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא פעם ולא פעמיים התעלם מקיומו ובלא להתייעץ עמו החליט בניגוד לדעתו. נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, שרק השבוע התכסח איתו. אפילו דורית בייניש, שתוך התעלמות מרעייתו של שטייניץ שהיא שופטת מחוזית, הפטירה נגד שטייניץ לא מזמן: "על בית המשפט לא מהלכים אימים".

עידו אפרתי כותב היום בטור פרשנות במוסף 'עסקים' של 'מעריב': "המתקפה של אטיאס על יובל שטייניץ הוא צעד מתבקש שנדרש כבר זמן רב. היא מעידה על אופיו הלא מתפשר של אטיאס ועל נכונותו להוריד את מחירי הדירות בשוק, אולם יותר מכך היא חושפת את המקום הנמוך שתופסת בעיית הדיור בסדר העדיפויות הלאומית".

אבל יותר מהציבור, בעיקר החרדי, הסובל מהעדר דיור, שבשמו התפרץ השר אטיאס נגד שר האוצר, הוא היה אתמול לפה לאלפי שרידי השואה שחיים בינינו, שאחרי התלאות הרבות שהם עוברים מול ההתנהלות הממשלה ובעיקר משרד האוצר כלפיהם, חטפו אתמול מהלומה קשה משטייניץ וחבורת המטופשים שעובדים לצדו, בנקודה הכי כואבת בעצבי הרגש והזכרון שלהם.

לפני כשלוש שנים סיים אינגו לוזה – חוקר גרמני מאוניברסיטת ברלין, מחקר מקיף על העזרה שהגישו הבנקים, ובינהם 'דויטשה בנק', למימון ישיר של הנאצים ולהפקת רווחים מרדיפת יהודים ורציחתם.

המחקר מופיע בכרך ל"ד של קובץ המחקרים של יד ושם.

ד"ר דוד זילברקלנג, העורך הראשי של מחקרי 'יד ושם' כותב: "באמצעות הסניפים המקומיים והמסונפים שלהם הבנקים לא רק פתחו חשבונות לרכוש גנוב ולרכוש יהודי מוחרם אלא גם חדרו בערמה לכלכלה הגרמנית המנצלת החדשה בפולין והציעו רעיונות וצעדים שיבטיחו להם רווח נאה מהכנסות הרדיפה והגזל הגדול. ומכיוון שהיו מצוידים בידע מפורט על כל היבטי המדיניות הנאצית, בשיתוף הפעולה שלהם היה להם חלק בלתי נפרד בהרס הקיום הכלכלי של היהודים באזור, ובסופו של דבר בחיסולם.

אין להמעיט בחלקם של הבנקים בהרס כלכלתם של היהודים משום שהוא היה שלב מקדים לכיליונם הגשמי, טוען לוזה. אין להכחיש גם שהם הרוויחו מפעילותם באזור שנשלט במהותו באמצעות צווים וטרור ושנעשו בו פשעים שאי אפשר לשער את היקפם"...בתהליך זה רשמו הבנקים לפניהם את גורל היהודים והמשיכו במעשיהם הפליליים תוך שהם גורפים רווחים של מיליונים מהטבח רחב ההיקף שהתרחש סביבם"...

למי שאחראי למעשים המתוארים מכר משרד האוצר של מדינת ישראל, אתמול, את חלק ממניותיו בבנק 'דיסקונט'.

בעד 435 מליון שקל, העדיפה המדינה באמצעות שר האוצר שלה שטייניץ, למכור במכרז את חלקה ב'דיסקונט' – (נכיון בלע"ז) ל'דויטשה בנק' דוקא, ואת נפשה ל'שטן'.

צדק שר השיכון אריאל אטיאס כשאמר בסמוך ל'עיסקה': "מדברים איתו והדברים נופלים על אזניים..."ערלות".

אזניים גרמניות!

יקבלו אותם בצילום: יקבלו אותם ב
יקבלו אותם ב'סבר' פנים יפות. היומונים


הם חייבים להבדק ומיד!

תשכחו מ'שפעת מקסיקו' הבאה אלינו ממרחקים. מהבוקר מסתבר שהיא לא המחלה הגרועה ביותר התוקפת אותנו לאחרונה ויש נגיפים מסוכנים ממנה הרבה יותר, הפוגעים גם במערכות הנפש. הם מסתתרים להם במסגרת מצומצמת של - 19 או 21 אינטשים של הצג שממולכם (מי עוד משתמש ב17?) ומהיום זה גם מבוסס מדעית.

קופת חולים כללית עומדת להציג היום, בכנס שיערך בבית החולים הפסיכיאטרי 'שלוותה', את
ממצאי המחקר הפסיכיאטרי האחרון המצביע על קשר ברור בין גלישה לא מבוקרת ב'אינטרנט' לבין התפרצות התקפים פסיכוטיים.

על פי ידיעה המתפרסמת היום לראשונה בענין זה בעיתון 'הארץ', זוהו בישראל לאחרונה שלושה מקרים קשים של מטופלות שפיתחו התקף פסיכוטי לאחר גלישה אינטנסיבית ב'אינטרנט'.

דן אבן, הכתב לענייני בריאות ב'הארץ': "מתיאור המקרים עולה כי שלוש המטופלות נהגו לגלוש באינטרנט שעות רבות ביום, לרוב אל תוך הלילה. התפרצות ההתקף הפסיכוטי התבטאה בניתוק מהמציאות...דר' אורי ניצן, פסיכיאטר בכללית ומתמחה במרפאות החוץ של 'שלוותה', מספר כי ישנם תיאורים על מטופלים שפיתחו מחשבות שווא בהשראת המחשב, למשל מטופל שחשב שמנסים להרעיל את אצבעותיו שעל המקלדת דרך ה'אינטרנט' או להשתיל בראשו מחשבות מסויימות".

אנחנו האמונים על חובת הציות לדברי חכמים, העומדים ומתריעים מזה זמן בכל הזדמנות נגד חדירת ה'כלי משחית' ששמו 'אינטרנט' הגורם להרס נפשות ומשפחות, איננו זקוקים לחיזוקים כדי להכיר בסכנות שבגלישה הלא מבוקרת. הפחדה כמו זו המתפרסמת היום ב'הארץ', שקיימים 'וירוסי מחשבים' הגורמים למחלות פסיכיאטריות קשות, אינה ניכרת כלל, כשמדובר על הרס וקריסת מערכות לב ומח האדם כולם.

ובכל זאת המחקר הרפואי החדש יכול אולי לסייע למי שעוסק באובססיות בנושא סכנת ה'אינטרנט', וגולש בחסותו גם למלחמה באתרים ו'תחנות' שנועדו למזער את הנזק אצל 'המכורים' שלצערנו הם רבים מאד. אפילו את שעורי התורה האלטרנטיביים של 'קול הלשון' הוא מונע מהם. מי שעושה זאת חשוד שהוא לוקה שתסמונת פסיכיאטרית שהמומחים שערכו את המחקר המתפרסם היום הגדירו אותה כ'פיתוח מחשבות שווא בהשראת המחשב" והוא חייב להיבדק ולקבל טיפול מיידי.

י. מוזסון וחבריו יתקבלו, בודאי, בקליניקה של החוקרים הפסיכיאטריים ב'סבר' ...פנים יפות.



אין סוף של 'ראיונות'

היום אנחנו אוזרים אומץ ומודים בטעות גדולה.

לפני ימים אחדים ציטטנו כאן מתוך ראיון ללא מתראיין שהעניק היועץ המשפטי לממשלה היוצא, מני מאזוז, לעתונאי החצר שלו יובל יועז מ'גלובס'. על פי הדברים המוקצנים שהופיעו בו היינו בטוחים שמדובר ב'ראיון פרידה'.

אז לא. פשוט טעינו ובגדול.

עכשיו אנחנו משוכנעים שמאזוז ימשיך להחזיק ברצועת "כלבי השמירה של הדמוקרטיה", עד לעזיבתו הסופית את הלשכה, ובהחלט יתכן שגם בעתיד לא יוכל להשתחרר מה'אובססיה' ויהיה זכאי, בשל כך, לפיצויים מוגדלים, כמי שנפגע בתאונת עבודה.

כמה פנינים שדלינו מתוך הראיון המתפרסם עמו ב'עורך דין' -בטאון לשכת עורכי הדין בישראל. דברי ההסבר מופיעים בגוף הציטוט:

מאזוז: "המציאות שלנו בשנים האחרונות היא שיש לנו שרי משפטים לעומתיים".

הסבר:...או שהשרים הם הישרים והיועצים המשפטיים הם הלעומתיים. תלוי איך מסתכלים על זה. הכל סובייקטיבי.

מאזוז: "בדרך כלל שר רואה שמתפקידו, בהגדרה, לסייע לתמוך ולגבות את המערכת שהוא עומד בראשה".

הסבר:...או שתפקידו לפטר את מי שאינו הולך בקו שהוא, ורק הוא, אמור להתוות. אם לזה התכוון היועץ המשפטי הוא אכן צודק ושרי המשפטים האחרונים אכן התרשלו בחובתם.

מאזוז: "היועץ המשפטי איננו היועץ הפרטי של השר, הוא מקבל את שכרו מהאזרחים, להם הוא חב חובת אמונים. הם הלקוח האמיתי שלו".

הסבר:.. מאחר והתואר של מאזוז הוא 'היועץ המשפטי' לממשלה, שמח האזרח לשמוע ממנו לראשונה שגם הוא חבר בממשלה, ואולי גם ב'קבינט'... רק חבל שמאזוז מודיע לנו על כך רק בשלהי כהונתו, שכן בשנות כהונתו היו לנו כמה תיקי חניה ודוחות תנועה שהיינו שמחים להעבירם

לטיפולו, אם אנחנו אכן ה'לקוח' שלו ומשלמים את משכורתו....

מאזוז: "תקופתי התאפיינה בהרמוניה מלאה עם שני פרקליטי המדינה, ערן שנדר ומשה לדור ועם כלל הפרקליטות".

הסבר: ...'הרמוניה' היא מושג מוסיקלי שמתאים אולי למשחק הכסאות שיתחיל בעוד שבועיים, בלשכת היועץ המשפטי לממשלה, עם פרישתו. 'קליקה' או 'כנופיה' הם מושגים עם הרבה יותר משמעות משפטית...

מאזוז: "היועץ צריך לפקח על הממשלה, ולכן צריך להיות סוג של דיסטנס בין היועץ המשפטי לבין השרים".

תרגום: "יועץ" – הוא על פי המילון העברי "נותן עצות" או "עוזר". מפקח הוא 'בוחן' או 'מבקר'. כדאי שמזוז ינצל את תקופת הצינון שלו להעמקת הידע בשפה העברית.

ולבסוף, על פי הראיון מחובתנו להזכיר לחלק משרי הממשלה שהם חייבים ב'הכרת הטוב' למאזוז. "מעולם לא השתתפתי באירוע משפחתי או חברתי של שר, למרות שחלקם שלחו לי הזמנות" – הוא מתפאר.

עכשיו אתם מבינים למה השמחות האישיות של השרים היו כל כך שמחות?
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד