י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

קריאות s.o.s וקריאות sms

'פיקוד העורף' יפתח את הסלולרי הכשר ל'מסרונים'? • האם הידיעות הביטחוניות המאיימות רומזות על מלחמה? • ולמה כדאי ל'ישיבות ההסדר' לעבור לעמק יזרעאל? • טורו של יצחק נחשוני

קריאות s.o.s  וקריאות sms
הודעות כתובות, גם במכשירים הכשרים. צילום ארכיון



פתרונות בסיוע האויב

מה יודעים קברניטי המדינה שלנו היום, שאנחנו לא יודעים? האם יש בידיעות המבעיתות בעלות האופי הביטחוני מטיל האימה, המתפרסמות ביומיים האחרונים בעיתונות הישראלית, כדי לרמוז לנו שאנחנו 'חיים בסרט', משקיעים עצמנו בטפל ועוד שלא נחשפנו עדין לעיקר?

לנו נראה שכן.

אל המסקנה הזו התחלנו להגיע בעקבות הכותרת הראשית של 'הארץ' אתמול. העיתונות החרדית הכניסה אותנו ברזולוציה גבוהה מאד, אל תוך ענייני הקהילה פנימה, וקצת הזנחנו את העיתונות האחרת.

היום, אחרי שכבר הרכבנו חלק מהפאזל החדשותי שחלקיו פוזרו בין כלי התקשורת כולם, חזרנו אל הכותרת המדאיגה ההיא מאתמול: "בהנחיית הקבינט ערכות המגן יחולקו לכל האזרחים, קצב היצור יואץ והתקציב יוגדל".

בסוף החודש הבא אמור היה להתחיל פרויקט החלוקה מחדש של ערכות המגן לחלק מהאוכלוסייה. משהו שנועד להשקיט את המתח למי שצריך בצד המקבל, את המצפון אצל הצד הנותן, ולשמש 'כיסוי' למקרה שחלילה יפרוץ משהו לא צפוי.
אבל בשבוע שעבר, בלי שהעם ידע על כך, התכנס ה'קבינט' והחליט לזרז את יצור המסכות לתושבי המדינה כולה ובעלות של מיליארד שקלים.
אם מדינה, המתקשה להקציב 300 מיליון שקל לסל תרופות של חולים שחייהם בסכנה, מחליטה כך פתאום להקצות מיליארד שקלים ליצור מסכות, אין ספק שמדובר בצעד חיוני ומציל חיים.

עמוס הראל, הכתב הצבאי של 'הארץ': "השיקול המרכזי שהשפיע על קבלת ההחלטה נוגע להערכת המצב האסטרטגית. לנוכח החשש מהסלמה בחזיתות השונות בשנים הקרובות, והבנה שהסלמה כזו תהיה כרוכה בסבירות גבוהה, בירי רקטות על העורף, גבר גם הסיכון שבתרחיש קיצוני ייעשה שימוש נגד ישראל בנשק כימי. מקורות ביטחוניים אמרו אמש ל'הארץ', כי בנסיבות כאלה חובת המדינה היא לפעול לשיפור ההגנה שיקבלו כל התושבים"...

מלים אוטוסטראדה, ובכל זאת מריחת הערכות האמת ניכרת בהם.
הידיעה שמפרסם היום א. פאר, כתבו הצבאי הוותיק והאמין של 'המודיע', בעמוד הראשון של העיתון, רק מחזקת את התחושה שמשהו לא צפוי מציק לדרג הביטחוני בימים האחרונים. "לראשונה בתולדות המדינה יתרגל פיקוד העורף תרגיל שידמה פיגוע ביולוגי במרכז הארץ" - אומרת הכותרת, והידיעה שבאה בעקבותיה מדווחת על פיקוד העורף יחד עם משרדי הביטחון והבריאות שיקיימו בשבוע הבא תרגיל רחב היקף המדמה מתקפה ביולוגית.

מרוב בהלה בלבל עורך הלילה של 'המודיע' בין זכר לנקבה בכותרת המשנה של הידיעה הזו, אבל כשדברים כל-כך חשובים עומדים על הפרק, מי יתעסק בקטנות?

בתרגיל, שבמסגרתו ידומה אירוע גדול של מתקפה ביולוגית על תל-אביב עם כ-1000 נפגעים, ישולב גם כינוס בינלאומי ראשון מסוגו בנושא "מוכנות ומענה למצבי חירום ואסון". מאות בעלי תפקידים מ-32 מדינות יגיעו להשתתף ולהרצות בו, ביניהם יהיה גם נציג הצלב האדום הירדני.

לא מפחיד?

'ישראל היום' מוביל הבוקר את ה'פרנואידים' שבנו, וגם אנחנו בתוכם, עד לפתח המקלטים הממוגנים ממש. בידיעה בלעדית כותבת לילך שובל, כי השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ, משרד הביטחון ופיקוד העורף, בוחנים בימים אלו ממש אפשרות להפוך את מתחם רידינג בתל אביב לתחנת ריכוז חללים שתפעל במצבי חירום המוניים, כמו מתקפה גרעינית או מאסיבית אחרת של טילים, רעידות אדמה ועוד.

העיתון גם מביא שורה של החלטות חדשות נוספות שהתקבלו בימים האחרונים, בעקבות החשש הגובר מפני מתקפה גרעינית או ביולוגית, וביניהן עבודת מטה להסדרת העברת הודעה לחייל הנמצא בחזית על גורל בני משפחתו שנפגעו בעורף...

הבנתם לאיזה מצב נקלענו? - החזית תהפוך לבטוחה יותר מאשר תל-אביב ובת ים. בעיני רוחנו אנחנו כבר רואים את אלפי ה'משתמטים' התל אביביים רצים להתנדב לשירות בחזית ...

ואם בכל זאת לא התרשמתם מספיק מהסכנות האורבות לפתחנו ואתם מחפשים בכל זאת, גם לעת הזאת, את המיקוד המצומצם של שטף הידיעות הביטחוניות המגיעות אלינו, אל תוך המחנה פנימה, תוכלו למצוא את אחת הזויות ב'גלובס' של אמש.

ליאור אברבך מדווחת לפני כולם, שפיקוד העורף החל להטמיע מערכת חדשנית שתתריע על נפילת טילים ותשלח הודעת sms לכל מכשירי הסלולר באזור נפילת הטיל. במערכת הושקעו 25 מיליון שקל, ולאחר שהיא נוסתה בהצלחה, היא תתחיל לפעול כבר בסוף שנה זו. "המערכת לא תשלח מסרונים, כי אם תציג מיידית הודעה על המסך כדי לא לסרבל את ההתרעה. המכשיר גם ירטוט כדי שלקויי שמיעה יוכלו להבחין בהודעה" - נכתב ב'גלובס'.
מה נעשה אנחנו- בעלי המכשירים הכשרים? - הנה לכם בעיה לא צפויה חדשה שתתגלגל לפתחם של חברי 'ועדת הרבנים לענייני תקשורת'.

למי שזוכר, כך בדיוק נכנסו מכשירי ה'טרנזיסטור' הראשונים, לבתיהם של אלה שהקפידו עד ל'מלחמת המפרץ' שלא להכניסם הביתה, ונאלצו להכניסם כ'רדיו שקט' ומת שהפך אחר-כך ל...קול חי.

מי יודע, אולי גם בעיית אתרי החדשות באינטרנט תיפתר בסופו של דבר בסיוע האויב?

אכצילום: אכ
אכ'בר או עכ'בר?


ה'עוקץ' של כרמלה מנשה



אם היינו מפספסים את ה'סקופ' הגדול של כרמלה מנשה הכתבת הצבאית של 'קול ישראל', ישמרנו ה'...

הורים לחיילים המשרתים ביחידת העילית של הכלבנים בצה"ל, יחידת 'עוקץ', התרעמו על שבהצגת תכלית שנערכה לפניהם, כדי שיתרשמו מביצועי הכלבים המאולפים, דימה המפעיל הסתערות על 'מחבל' כשהוא צועק לעבר הכלב "אללה הוא אכ'בר". הכלב הסתער עליו מיד ורצה לשסעו.

ריבונו של עולם, למה לקרוא לעבר כלב "אללה הוא אכ'בר", הרי זו קריאה שנישאת גם בפי מוסלמים שאינם מחבלים? - שאל "בלב כואב" אחד האבות מול המיקרופון, וכרמלה מנשה מיהרה לשדר אותו במרכז יומן חדשות הצהרים.

תפסנו את הראש בין הידיים, וקריאת ho my go'd נפלטה לה מהפה מבלי שרצינו. איך צה"ל באמת עושה דבר נורא שכזה? איך משסים כלב צבאי בכלב אחר שמחזיק סכין בידו, ומסתייעים במשפט שהוא 'קדוש' כל כך בעיני המחבלים המוסלמים? אפילו סלמן רושדי (זוכרים?) לא העז לעשות כדבר הנורא הזה.

ובכלל הרי גם 'איטבח אל יהוד' הוא בעיניהם 'הוראת קודש' ההופכת את מי שנשמע לה ל'שאהיד', אז למה לעודד כלב צבאי להתנפל על מי שקורא קריאה כזו בקניון בנתניה?

מעניין אם אותה כרמלה מנשה היתה כתבת ספורט ולא כתבת צבאית, האם גם אז היתה דואגת לכבודו של ה'משיח', ומעלה את השאלה איך זה ששרים "משיח" "משיח" ומגלגלים בחסותו כדור גומי חסר ערך, או צועקים קריאות בנוסח "יש אלוקים" בעת שבועטים אותו לרשת.

בעניין זה מנשה הרי תסכים איתנו שאין שום הבדל בין כלב לכדור, וכל ההבדל מסתכם רק בין אוהד הכדורגל למחבל...

לנו נראה שהכל נובע בכלל מטעות ומאי הבנה. אפשר להרגיע את ההורים ואת כרמלה מנשה - הכלב, כך גילינו בבדיקה שערכנו, כלל אינו מסתער לקריאת "אללה". הוא נראה שועט רק אחרי שנשמעת המילה השניה במשפט: "אכ'בר", וכלב הרי לא יודע להבחין בין "אכ'בר" בא' לעכ'בר" בע'...

נכון שאם היה מדובר בחתול, הטיעון הזה היה מתקבל יותר בקלות. אבל זו הרי היתה עצם מטרת הצגת התכלית - להראות להורי החיילים שלמרות שמדובר בכלב ולא בחתול הוא אולף לרדוף אחר ה"אכ'בר" או"עכ'בר" ולקרוע אותו לגזרים...

למי מותר לכנות אותם צילום: למי מותר לכנות אותם
למי מותר לכנות אותם 'פושעי מלחמה'?


בין 'הר ברכה' לעמק יזרעאל

אם כבר ב'תיאטרון האבסורד' שהתקשורת וצה"ל משמשים בו בערבוביה עסקינן, הנה עוד ידיעה בתחום הזה שלא נחשפתם אליה, גם היא מדהימה לא פחות.

לפני מספר ימים נערך במכללת עמק יזרעאל, הממומנת, כמו מכללות אחרות, מכספי מדינה, יום עיון בנושא הסרבנות והגיוס לצה"ל. בפאנל שכותרתו הבומבסטית היתה "השתמטות מצה"ל, אחוזי הגיוס והאחריות החברתית" לא נטלו חלק ראשי ישיבות ההסדר המואשמים בעידוד ה'סרבנות', אלא רק ד"ר לאה רוזן, מהחוג למדע המדינה במכללה, שגם הנחתה, ח"כ ישראל חסון מ'סרבני' העריקה מ'קדימה', דוברי עמותות שמתנגדות ל'סירוב', ולעומתם דוברי תנועות המצדדות לא רק ב'סירוב' אלא ב'השתמטות'.

לירז מנדל, כתבת mynet , מדווחת שהדיון החל ב"אורח אקדמי", שאיננו יודעים בדיוק מהו, אך הרוחות התלהטו מהר מאוד כאשר נציגת תנועת 'פרופיל חדש' כינתה את חללי צה"ל, עם ל' כפולה, לא עם י' כפולה – "פושעי מלחמה".

Mynet : "נציגת תנועת 'פרופיל חדש' החלה להטיף נגד המדינה. בקהל הייתה אם שכולה שהגיבה לדברים שלה, והדוברת כינתה את הבן שלה שנפל 'פושע מלחמה'".

שמעתם מישהו שהגיב?

כדבר הזה, לכנות בפומבי חלל צה"ל כ'פושע מלחמה', עוד לא היה אפילו בלשון האשפתות של מדינת ישראל.

היו כבר 'סרבנים' ואפילו בנים של, היו חיילים שתלו שלטים בעד 'סרבנות' לפקודה של פינוי אחיהם ומשפחתם מבתיהם, והיום יש לנו אפילו, על פי הידיעה הראשית ב'מעריב' רב המכונה שם "רב ישיבות ההסדר, הרב חיים דרוקמן , שביטל, על פי הידיעה, את 'גיורו' למפרע ועכשיו הוא בעד הסרבנות. הרב דרוקמן מצוטט כמי שאמר לעלון 'עולם קטן' המופץ בבתי הכנסת: "אני אומר לתלמידים אם מעמידים אתכם בפינה ולא מסכימים לשחרר אתכם אל תעשו"...

איזה 'עולם קטן' ולמרות זאת המרחק כה גדול בין הסערה התקשורתית שמתחוללת בעקבות איזו אמירה או כתיבה של הרב אליעזר מלמד 'בהר ברכה', או של הרב חיים דרוקמן במרכז שפירא שבו נמצאת ישיבתו, לבין המכללה שבעמק יזרעאל.

יש לנו רעיון: שגם ישיבות ההסדר יעתיקו עצמן לעמק יזרעאל, שם מותר לומר גם דברים חמורים על חללים ו'סרבנות' לשמה מהסוג שלא יעלו על הדעת, בלא שהמוסד הממלכתי, שבמסגרתם הם נאמרים יאבד את המימון הממשלתי ויאויים שייסגר.

מה עוד נוסיף כדי שבעקבות ההצעה שלנו לא ישסו בנו איזה כלב? - "אללה יסתור"!

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד