י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תמיכה מפתיעה ממצביעי יהדות התורה

סקר חדש: בנט מתחזק, הימין והחרדים יכולים להקים ממשלה

על פי תוצאות הסקר שנערך על ידי מאגר מוחות עבור 'ישראל היום', לו הבחירות היו נערכות כעת אזי יכלה לקום ממשלת ימין - חרדים. כמובן, במקרה ובנט היה משתף פעולה עם נתניהו • וגם: כמה הייתה מקבלת כחול-לבן, לו גבי אשכנזי היה עומד בראשה? ובמי ינגוס חולדאי באם יקים מפלגה?

סקר חדש: בנט מתחזק, הימין והחרדים יכולים להקים ממשלה
מליאת הכנסת צילום: קובי הר צבי

סקר שפורסם באתר "ישראל היום", ונערך באמצעות "מאגר מוחות" בהנהלת פרופ' יצחק כ"ץ, מגלה כי בליכוד קיימת מגמת ירידה והיא עומדת על 31 מנדטים בלבד. המפלגה השנייה בגודלה על פי הסקר היא מפלגת ימינה בראשות נפתלי בנט, עם 20 מנדטים. אם נתניהו ובנט ישתפו פעולה, יוכלו השניים, המונים יחד 51 מנדטים, להקים קואליציית ימין-חרדים. אלא שלא ברור אם זה יקרה לאחר הדם הרע שנשפך בין בנט לנתניהו.

הסקר נערך בקרב 565 נשאלים, מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. על פי תוצאות הסקר, גוש הימין, המונה את הליכוד (31), ימינה (20), ש"ס (9) ויהדות התורה (7), יוכל להרכיב ממשלה עם רוב של 67 חברי כנסת.

בשמאל המצב יציב: הרשימה הערבית המשותפת, מקבלת 17 מנדטים. יש עתיד (בראשות לפיד) 13. כחול לבן בראשות בני גנץ 10 מנדטים. מרצ 5 מנדטים. מפלגת העבודה לא עוברת את אחוז החסימה (3 מנדטים). דרך ארץ בראשות יועז הנדל וצבי האוזר גם היא לא עוברת את אחוז החסימה, ישראל ביתנו מקבלת 8 מנדטים.

עוד עולה מהסקר: כי אם כחול לבן היו מעמידים את גבי אשכנזי בראשות המפלגה? המפלגה תקבל רק 11 מנדטים.

תוצאה מעניינת נוספת, מפלגה בראשות ראש עיריית תל אביב רון חולדאי והרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט. תקבל 11 מנדטים, שמגיעים בעיקר על חשבון יש עתיד, שתישאר עם 9, כחול לבן תישאר עם 6 בלבד, ומרצ מקבלת 3 מנדטים.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה. בנט מקבל תמיכה חזקה ממצביעי ימינה בשיעור של 68%. ממצביעי יהדות התורה בשיעור של 17% וממצביעי ש"ס - 10%.

מפלגת ימינה סקר בחירות ביבי נתניהו סיעות חרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד