י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ליצמן יצביע בעד?

הממשלה תאשר: כך תתפללו בימים הנוראים

ישיבת הממשלה צפויה להתכנס מחר לדיון מכריע לגבי הסגר על מדינת ישראל, כשבתי הכנסת והתפילות בהן יוחרגו, אך יוגבלו בהתאם לתכנית הרמזור. בעקבות השינוי, צפוי השר ליצמן להסיר את התנגדותו, אך להימנע בהצבעה

הממשלה תאשר: כך תתפללו בימים הנוראים
לימוד ותפילה בקרעטשניף בעידן הקורונה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

בעקבות הלחץ שהפעיל יו"ר סיעת 'יהדות התורה' השר יעקב ליצמן, לקראת הדיון המכריע מחר (ראשון) בממשלה, במשרד הבריאות שינו את מתווה בתי הכנסת, שיאפשר את הרחבת הפעילות בימים הנוראים לקראת התפילות בראש השנה, יום כיפור וסוכות.

הסגר שיחל ביום שישי ערב ראש השנה יאסור התקהלויות, אך בהצעת המחליטים שתובא מחר לאישור השרים ישנה החרגה לקיום התפילות, במרחב הפתוח תותר תפילה של עד 60 מתפללים בקבוצות של 20 ובמבנה הפתוח על פי מתווה קפסולות.

על פי הצעת המחליטים, ההתקהלויות בבתי הכנסת יפעלו על פי מתווה הרמזור, ערים שמוגדרות היום כאדומות יוגבלו יותר, כשבכל בית כנסת ימדד מספר המתפללים לפי מספר הפתחים הקיימים בבתי הכנסת. המטרה היא למנוע התקהלויות בכניסה וביציאה.

בתוך בתי הכנסת יתפללו בקפסולות של 10 מתפללים, כשעל כל פתח למבנה יכניסו שתי קפסולות, בסך הכל 20 מתפללים, בית כנסת עם שני פתחים יוכל להכניס שש קפסולות של 60 מתפללים. וכך על כל פתח נוסף עוד 20 מתפללים עד 1,000 במקסימום.

בשאר הערים תותר חלוקת קפסולות של 25 מתפללים, אך גם בהן, על כל פתח יכנסו שתי קפסולות של 50 מתפללים, וכך בשני פתחים יכניסו 100 מתפללים, ועל כל פתח נוסף עוד 50 מתפללים. תוך חובה על שמירת מרחק ארבעה מטרים בין מתפלל למתפלל.

ברקע, ישנה את התנגדות השר ליצמן שזעם על המתווה שאושר ביום חמישי ובעקבות כך הוא הצביע נגד הסגר ועורר מאבק על קיום התפילות. בעקבות התיקון, השר ליצמן צפוי להסיר את התנגדותו, אך לא יתמוך בסגר אלא יימנע בהצבעה.

תפילות סגר קורונה יעקב ליצמן ישיבת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד