י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
יחסוך עשרות מיליונים

כמיליון ישראלים שהו בבידוד: הח"כ דורש לקצר את הימים

בעקבות נתונים שהגיעו לידיו מציע יו"ר ועדת חוץ וביטחון למשרד הבריאות לבחון את קיצור ימי הבידוד, שיחסכו למשק עשרות מליונים בחודש ושני מיליארד שקלים בשנה. היו"ר האוזר: "המשך בידוד ל-14 יום פוגע באמון הציבור ובכלכלה הישראלית"

כמיליון ישראלים שהו בבידוד: הח"כ דורש לקצר את הימים
אזרחים ברחובות צפת צילום: דוד כהן, פלאש 90

מאז ה-1 ביולי כמיליון אזרחים התבקשו להיכנס לבידוד. כך עולה מנתונים שהגיעו לשולחנה של ועדת החוץ והבטחון של הכנסת. בשל כך, פנה יו"ר הועדה ח"כ צבי האוזר למשרד הבריאות, וביקש לבחון את האפשרות לקצר את זמן הבידוד.

מדו"ח שבועי שהגיש משרד הבריאות לוועדת החוץ והבטחון עולה כי מה-1 ביולי ועד היום התבקשו כ-978 אלף אנשים להיכנס לבידוד (בשבוע האחרון - 164,655).

ישראל הינה המדינה היחידה שעושה שימוש בכלי השב"כ, ועל כן יש בה מספר יחסי הגבוה ביותר של אזרחים שנכנסים לבידוד.

יו"ר ועדת החוץ והבטחון, ח"כ צבי האוזר פנה השבוע לראש הממשלה, משרד הבטחון וקבינט הקורונה, לבחון אפשרות לקצר את ימי הבידוד ביומיים לאחר בדיקה ביום שתיערך ביוםה-9 עד ובהינתן שתוצאתה שלילית. כמו כן, דרש יו"ר הועדה לבחון את מדיניות קיצור ימי הבידוד במדינות אחרות כמו שוויץ, אוסטריה וצ'כיה אשר נוהגות להכניס אזרחים שבאו במגע עם חולה מאומת לכ-10 ימי בידוד בלבד.

קיצור ימי הבידוד ביומיים יחסוך כ-150 מיליון ש"ח בחודש וכ-2 מיליארד ש"ח בשנה.

לאור העובדה שנתונים מהותיים בנושא לא הוצגו בפני הממשלה ועדת החוץ והבטחון אישרה את המשך שימוש באיכוני השב"כ ל-10 ימים בלבד (במקום 21).

יו"ר ועדת חוץ ובטחון, ח"כ צבי האוזר אמר, כי "ישראל חייבת לעדכן את מדיניות הבידודים וזאת כחלק מההערכות ליציאה מהסגר הצפוי. המשך בידוד ל-14 יום פוגע באמון הציבור ובכלכלה הישראלית. אי אפשר להמשיך ולהכניס אלפי אנשים לבידוד מידי יום מבלי לגבש מדיניות כוללת בעניין".

קורונה בידוד ביתי צבי האוזר ועדת חוץ וביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד