י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
החשיפות של עמית סגל

השר לביטחון פנים: "כתב אישום נגד נתניהו - פיגוע בדמוקרטיה"

לאחר השבוע הסוער בו נחשפו ניסיונות הטיוח על ידי הפרקליטות והמשטרה בתיקי נתניהו, ופרשת מותו של יעקב אבו אלקיעאן מאש המשטרה באום אל חיראן - השר אמיר אוחנה תוקף בחריפות את מערכת המשפט: "הגשת כתב אישום נגד נבחר ציבור, בוודאי ראש ממשלה היא פיגוע בדמוקרטיה"

השר לביטחון פנים: "כתב אישום נגד נתניהו - פיגוע בדמוקרטיה"
נתניהו והשר אוחנה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ברקע העימות בין נתניהו למערכת המשפט, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה מתייחס לפרשיות הטיוח אותן חשף העיתונאי עמית סגל. אוחנה תוקף בחריפות התנהלות מערכת המשפט ורומז כי עסוקה בתפירת תיקים לאנשי ציבור. "מאז הקדנציה הראשונה של נתניהו יש ראש ממשלה שלא נחקר? נתניהו ואחריו ברק ואחריו שרון ואחריו אולמרט. הגשת כתב אישום נגד נבחר ציבור, בוודאי ראש ממשלה היא פיגוע בדמוקרטיה, סיכול רצון הבוחר. הפרקליטות ומערכות אכיפת החוק היו צריכות להיות נקיות מכל רבב". אומר השר אוחנה בראיון ל'חדשות 12'.

כזכור, בתחקיר שפרסם השבוע העיתונאי עמית סגל, נחשף כי רב פקד אבי רוטנברג אשר ניהל את חקירת תיק המעונות של רעיית ראש הממשלה הגברת שרה נתניהו, ואף היה אמור להיות חלק מהצוות שבודק את הקלטות מוזס-נתניהו, היה מיודד עם הגברת ג'ודי ניר מוזס, אחותו של מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס ומי שגם מחזיקה במניות בעיתון וידועה כמבקרת של משפחת נתניהו. על פי הדיווח, למרות הכחשות רוטנברג על קשריו עם מוזס, התברר למשטרה כשנה לאחר מכן שהשניים דווקא נמצאים בקשר קרוב. אלא שהסיפור שמתגלגל נעצר אצל ראש להב ריטמן ואצל ראש אגף חקירות יצחקי שסוגרים את האירוע בנזיפה וקידום החשוד לתפקיד אחר. בהמשך, כך על פי הדיווח, מנעו בפרקליטות ממח"ש לחקור את הנושא.

"שי ניצן לא שכנע אותי, הוא גם לא דובר אמת בהרבה דברים. ודי לחכימא", אומר אוחנה באשר לראיונות שהעניק פרקליט המדינה לשעבר בעקבות הטענות שהועלו בנוגע לניסיונות הטיוח. "האמירה שלו שזה לא הזמן לחקור משהו שיכול לפעול נגד מערכות אכיפת החוק כי זה משרת את מי שרוצה לתקוף, כך בדיוק זה קשור לתיקי נתניהו. זה מערכות מושחתות, עמדו בראשן אנשים מושחתים. אני באתי כדי לחשוף ולתקן". 

בנוגע לפעילות המשטרה בצל התפרצות נגיף הקורונה אומר אוחנה: "המשטרה פועלת כמעט עד קצה גבול היכולת, הקימו מנהלת אכיפה לאומית, אלפי שוטרים שעוסקים אך ורק באכיפת קורונה. אבל הציות האזרחי איננו גבוה ולכן התוצאות שאנחנו רואים בתחלואה. יש שוטרים שעוסקים גם בפשיעה, וגם במאבק בטרור, וגם בתנועה. אף אחד לא אמר שעוצרים רק רוצחים".

אוחנה הוסיף: "המשטרה מפזרת חתונות גם בהפעלת כוח, גם בחלוקת דוחות, לא רק על מסכות, גם למארגנים, היא עושה את זה כל הזמן. אבל הציבור איננו נשמע להנחיות כי פוליטיקאים אומרים לו לא להישמע, ובאולפנים אומרים שאין קורונה".

שר המשפטים אבי ניסנקורן שהתראיין אף הוא ל'חדשות 12' הגיב לדבריו של אוחנה: "יש הסתה פרועה נגד בתי המשפט, היועמ"ש, הפרקליטות ועכשיו שר המשפטים. זה הסתה מרה"מ ומטה. אנחנו באנו בשביל מדינת ישראל, בשביל האזרחים. התפקיד שלי לדאוג לעצמאות בתי המשפט והפרקליטות". 

השר בחר להגן של פרקליט המדינה שי ניצן והאשים דווקא את נתניהו: "הנושא של אלקיעאן זו פרשה כואבת במדינת ישראל. האירוע שקרה לא היה בשליטתו של שי ניצן. השאלה אם יעקב אל קיעאן באמת היה מחבל או לא, אני אומר שהוא לא היה מחבל. זה לא קרה, מי שעשה את זה באותו ערב ולמחרת זה היה ארדן, המפכ"ל ונתניהו - לא שי ניצן. האירוע הטראגי הזה שלא אלקיעאן קשור לתיקי נתניהו? אין שום קשר".

"יש אירוע של אל קיעאן שהוא אירוע כואב, צריך לטפל בו, צריך לסגור את המעגל, ויש אירוע אחר של תיקי נתניהו שיש ניסיון מתמיד לעשות הסתה פרועה נגד מערכת שלטון החוק. זה לא רק נגד השלטון, זה נגד הדמוקרטיה. יש פה אירוע, באירוע הזה יש לי בתור שר משפטים תפקיד ברור. כשאני שומע את השר לביטחון פנים מדבר על שחיתות במערכת, זה לא נכון, השחיתות בפוליטיקה".


אמיר אוחנה כתב אישום נגד נתניהו אבי ניסנקורן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד