י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תפילתן מעוררת יותר מהגברים

ראש הישיבה לרב העיר: לחלק את המניינים - לא להוציא את הנשים

בצל הסגר הצפוי בראש השנה, בתי הכנסת בעיר מודיעין עילית יפעלו במתכונת של חלוקה, אך לא מוותרים על עזרת הנשים כהוראת ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין 

ראש הישיבה לרב העיר: לחלק את המניינים - לא להוציא את הנשים
הגר"מ קסלר אצל הגרי"ג אדלשטיין צילום: באדיבות המצלם

רב העיר מודיעין עילית הגאון רבי מאיר קסלר, עלה לשאול את ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, איך לקיים את תפילות הימים הנוראים בבתי הכנסת לאור המצב, הרב קסלר הניח בפני ראש הישיבה מספר רעיונות איך לקיים מניינים לפי תקנות משרד הבריאות, אחד הרעיונות שהציג לראש הישיבה היה לבטל את עזרת הנשים בכל בתי הכנסיות, כך שהנשים יתפללו ביחידות בבתים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ראש הישיבה שלל את הרעיון ואמר כי נשים מתעוררות יותר בתפילה במניין מאשר גברים וזה מעורר רחמי שמים יותר גדולים והאריך בחשיבות תפילתה של האשה ואסור לזלזל בזה.

לכן הורה ראש הישיבה כי חובה להקפיד על כל הוראות משרד הבריאות ולחלק את המניינים למספר מצומצם של מתפללים כפי ההנחיות ולמצוא פתרונות כגון הוספת מניינים רבים במתחמים של חיידרים, בתי ספר, סמינרים וישיבות קטנות וכדו' כך שיהיו מניינים מצומצמים אבל שהנשים יכללו בהם. ביטול עזרת הנשים אינו פתרון.

לאחר ההתייעצות עם ראש הישיבה, הוציא הגר"מ קסלר מכתב מטעם לשכת הרב במודיעין עילית עם הוראות לגבאים איך לחלק את המניינים בצורה בטיחותית לפי ההוראות של משרד הבריאות, במכתב מקבלים הגבאים אישור מטעם לשכת הרב ועיריית מודיעין עילית לקחת כל מבנה של בית ספר בעיר ולהשתמש בו לתפילות הימים הנוראים וכן עוד הנחיות ורעיונות לשמירה מוחלטת של כללי הזהירות, בסעיף נוסף במכתב מדגישים כי "יש בתי כנסיות שהגדילו השנה את שטח ביהכנ"ס על חשבון מקומות לנשים. אולם בימים הנוראים יש לתת אפשרות גם לנשים" כפי שהורה ראש הישיבה.

הגר"מ קסלר העביר את ההנחייה לרבני העיר והשבת מספר רבנים דרשו בבתי הכנסת שלהם בעיר וסיפרו את ההוראה המיוחדת מראש הישיבה הגרי"ג שליט"א, כך לדוגמא הגר"י קנר מרבני העיר דרש בבית מדרשו "זכרון משה" בשבת ועורר בפני המתפללים כי אין לנו גדול מראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א המורה לשמור על כללי משרד הבריאות בכל תוקף וגם לקראת הימים הנוראים מעורר כן ועם זאת הורה כי אין לבטל את עזרת הנשים כי אדרבה הם מתעוררות יותר בתפילה על ידי שמגיעות לבית הכנסת ומתפללות במניין, ולכן מוטל עלינו לחלק את המניינים לפי ההוראות ועם זאת לשמור כי הנשים יכללו בהם בכל מתווה שיהיה.

הרב גרשון אדלשטיין הרב מאיר קסלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד