י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
כשלים וטיוחים

עמית סגל חושף ומסכם: שבוע של חשיפות ואי דיוקים

עמית סגל, האיש שבשבוע האחרון ישב ערב ערב באולפן חדשות 12 וחשף צעד אחרי צעד, אי דיוקים וניגודי עניינים בחקירות נתניהו ובחקירת אירוע הדריסה באום אל חיראן. מסכם שבוע, ומזהיר: "מה זה אומר על כל החקירות שבאמצע?"

עמית סגל חושף ומסכם: שבוע של חשיפות ואי דיוקים
עמית סגל צילום: הדס פרוש, פלאש90

לאחר שבוע רווי בחשיפות ובסערות וטלטלות פוליטיות ומשפטיות שבמוקדן עמד בכיר עיתונאי הימין עמית סגל, אשר חשף ערב ערב בערוץ 12 את אי הדיוקים וניגודי העניינים בחקירות נתניהו ובחקירת תיק אום אל חיראן. שבוע שבו נתניהו בכינוס חריג של מפלגתו תקף בצורה ישירה את הפרקליטות, ובכך גרם לשי ניצן 'לשבור שתיקה' לראשונה לאחר סיום תפקידו.

בסדרת ראיונות לכלי התקשורת השיב ניצן אש, ותקף את ראש הממשלה שהוא לא מדייק 'כמה שקרים במשפט אחד' זעם ניצן. והשיב לשאלה האם לא קבעת שאלקיעאן הוא מחבל? "ממש לא. זו פשוט עלילת דם". "אבל במייל שעמית סגל חשף השבוע כתבת במפורש ש'התנהגות המפכ"ל אלשיך היא שערורייתית', ולמרות זאת לא תצא נגדו. האם בכך לא נתת גיבוי להצהרתו שמדובר במחבל? המשיכו להקשות לניצן בראיון שנערך איתו ב ynet. ניצן מצידו השיב "זה לא יאומן הספין שנעשה פה. המייל שפורסם מהווה חלק מתכתובת שלמה, שרק קטע ממנה פורסם. עיון במיילים כולם מעלה בבירור שההתכתבות עסקה בנושא אחר לגמרי. וכל מי שטוען אחרת- פשוט משקר".

הערב תחת הכותרת "ההתכתבויות בתיק חירן-אלקיעאן-שי ניצן נחשפות." כותב עמית סגל בחשבון הטוויטר שלו ומפרט: אפילו המשנה לפרקליט המדינה, מומי למברגר סבר שיש לקבוע שההרוג חף מפשע ואין אשמה במעשיו. אבל ניצן סירב לשמוע". סיכומי דיונים נוסחו באופן שנראה ממנו כאילו יש תמיכה בסגירה. כותב סגל ומצטט "היה ניתן לקבוע במקרה זה שהמנוח פעל, בסבירות גבוהה' באופן 'אינוסנטי' (בתום לב) ולא ביקש לבצע פיגוע ועמדתי הינה גם, שלו דעתי זו הייתה מתקבלת, ראוי היה לכתוב זאת בצורה מפורשת כחלק מההחלטה".

עוד מוסיף סגל וחושף: גם ראש מח"ש אורי כרמל התקומם במייל שכותרתו 'אום אל חיראן - סיכום דיון', "אם ישנה הסכמה על כך שהראיות מצביעות על חוסר אשמה של הנהג הפוגע לפי המבחנים המשפטיים והראייתיים המקובלים, ישנה חובה משפטית ציבורית מוסרית להביע זאת... חשיפת העמדה חיונית לשמירת אמון הציבור במערכת בכלל. ההימנעות ממיצוי החקירה תנקה את השוטר החשוד מחשד לגרם מוות ובד בבד תותיר את עננת החשד לפיגוע טרור לרחף מעל המנוח, משפחתו והמגזר ממנו בא" מזהיר כרמל.

"ניצן חיכה חודשים אחרי התכתובת הזו. התיק נסגר בעיתוי מופלא: בשבוע שבו ראש מחש אורי כרמל התחלף ביורשתו הכנועה והנוחה, מינוי של ניצן ואלשיך, קרן בר מנחם". תוהה סגל, ועוקץ "למה ניצן התעקש נגד כולם לא לזכות את אלקיעאן מהאשמה הנוראה? זה קרה אחרי שיחה עם אלשיך (פסולה לכשעצמה לאור מעורבות המפכ"ל...). האם גם פה היו ״אינטרסים של מדינה״ מול נתניהו ו״לא לתת לשוחרי רעתנו לשמוח״? איך אומרים בפרקליטות: די לחכימא." 

לסיכומו של שבוע עמוס בחשיפות כותב סגל: "נחשפנו לדרך בה נוהלה החקירה של האיש החשוב בישראל, ולדרך בה נוהלה החקירה של בדואי מהפזורה, ״האחרון מהעשירון התחתון״... פה כשלים וטיוחים, שם כשלים וטיוחים. מה זה אומר על כל החקירות שבאמצע?".

עמית סגל שי ניצן אום אל חיראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד