ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
תחושת בגידה

ההסכם עם בחריין: הרש"פ וחמאס מגנים, במצרים מברכים

העיתונים בבחריין שיבחו את ההסכם עם ישראל בכותרות נוצצות וכך גם נשיא מצרים א סיסי. לעומת זאת, הרשות הפלסטינית וארגון חמאס גינו את המהלך • צפו

ההסכם עם בחריין: הרש"פ וחמאס מגנים, במצרים מברכים
ילדים מתאמנים בחופשה בקייטנת החמאס צילום: מתוך שידורי כאן 11

שר החוץ הבחרייני, עבד אל-לטיפ א-זיאני, שוחח טלפונית עם שר החוץ הישראלי גבי אשכנזי. השניים בירכו אחד את השני על הכרזת השלום בין המדינות והדגישו כי חשוב להתקדם ביחסים בין המדינות בשלל התחומים כדי לשרת את האינטרסים המשותפים, באופן שיחזק את היציבות והשלום באזור.

הדיווח בעיתונים בבחריין ביום שבת היה גדוש בברכות על ההסכם: העיתון אל-איאם שם בכותרת את הציטוט של המלך מהשיחה עם טראמפ ונתניהו: "השלום הצודק והכולל הוא ברירה אסטרטגית". העיתון אל-ווטן: "צעד היסטורי לכינון שלום באזור. כינון יחסים דיפלומטיים בין בחריין לישראל". כותרת מאמר המערכת באל-איאם: "ממלכת השלום".

גם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי אומר כי הוא מעריך את הצעד החשוב שעשו ישראל, בחריין וארצות הברית בדרך לביסוס היציבות והשלום במזרח התיכון בדרך שתביא להסדרה צודקת ותמידית לסוגיה הפלסטינית: "אני מודה לכל מי שהביא לביצוע הצעד ההיסטורי". כתב בחשבון הטוויטר שלו.

כצפוי הרשות הפלסטינית מגנה את ההכרזה על הסכם נרמול היחסים בין ישראל לבחריין: "מדובר בבגידה בסוגיה הפלסטינית", אמר בכיר פלסטיני לסוכנות הידיעות 'רויטרס'. עוד אמרו גורמים בהנהגה הפלסטינית על ההסכם: "מדובר בפיצוץ היוזמה הערבית לשלום".

דובר חמאס, חאזם קאסם, אומר כי הצטרפות "המדינות הללו" לנרמול היחסים עם ישראל הופך אותן למשתפות פעולה עם עסקת המאה "שהיא תוקפנות על העם הפלסטיני", כלשונו. דובר הג'יהאד האסלאמי, דאוד שיהאב, אומר כי מדובר במפלה מדינית חדשה וצפויה אחרי שהליגה הערבית נתנה חסות לעזיבת הקונצנזוס הערבי סביב יוזמת השלום הערבית.

הרשות הפלסטינית ארגון חמאס בחריין הסכם שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד