ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מזל טוב ומברוק

היועץ היהודי המיוחד למלך בחריין: "החלום של המלך הפך למציאות"

הרב מארק שיינר היועץ היהודי המיוחד למלך בחריין שיגר הודעת ברכה חמה בעקבות כינון היחסים הדיפלומטיים עם ישראל. ונתן קרדיט מלא למלך בחריין על "רצונו האמיתי לראות ביסוס ביחסים"

היועץ היהודי המיוחד למלך בחריין: "החלום של המלך הפך למציאות"
הרב שיינר בפגישה עם מלך בחריין בשנה שעברה צילום: באדיבות המצלם

היועץ היהודי המיוחד למלך בחריין, הרב מארק שיינר, שיגר הודעה חמה בעקבות הסכם השלום ובה כתב: "מזל טוב ומברוק לישראל ובחריין על ההודעה ההיסטורית על כינון יחסים דיפלומטיים. לאורך מערכת היחסים הקרובה שלי עם המלך חמאד בן איסה אל ח'ליפה מבחריין במשך יותר מעשור, דנו בנושא השלום פעמים רבות ושמעתי אותו מדבר שוב ושוב על האינטרס הגובר שלו ועל רצונו האמיתי לראות ביסוס יחסים בין ממלכתו וישראל, החלום שלו הפך למציאות".

שיינר הוסיף, "מאז תחילת עבודתי עם המלך בשנת 2011, הוא הבהיר את מחויבותו לבניית היחסים עם ישראל, הוד מלכותו הוביל את המאמץ של מועצת שיתוף הפעולה במפרץ (GCC) לחוקק חוק שמגדיר את חיזבאללה כארגון טרור, וכשנפגשתי איתו מיד אחר כך, הוא אמר לי, "התקווה היחידה שלנו לקול ערבי מתון חזק היא ישראל חזקה", הוא היה בעל חזון ברור לגבי המשמעות של בריתות אזוריות חזקות עבור כל תושבי המזרח התיכון, שתי המדינות יכולות לחלוק את היתרונות הכלכליים והביטחוניים שהדיפלומטיה יכולה להביא".

"זה מיוחד עוד יותר עבור בחריין בקרב שאר מדינות האזור, מכיוון שהיא ביתה של הקהילה היהודית הילידית היחידה במפרץ הערבי, היה לי הכבוד כשמלך חמאד הזמין אותי להביא משלחת מארה"ב לביקור בממלכה ולהיפגש עם הקהילה היהודית שלה בשנת 2018. הוא גאה מאוד בקהילה היהודית שלו, בבית הכנסת ובבית הקברות היהודי שלה ומשקיע בצמיחת הקהילה".

היועץ היהודי חתם את דבריו, "ההודעה על ההסכם היא התפתחות נפלאה גם לבחריין וגם לישראל והיא תפתח את השותפות האדירה בכל הנוגע לכלכלה, טכנולוגיה, בריאות, נסיעות ותיירות".

בחריין ישראל הסכם שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד