ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
ביקורת מתוך הסיעה

הח"כים נגד ליצמן: "לא מתפטרים בתקופה כזאת"

הדיון והאיום: ההצהרה מצד חבר הכנסת ליצמן לא עוברת בשקט, וזוכה לביקורת קשה גם מתוך סיעת אגודת ישראל עצמה • החכי"ם טוענים כי אין לשר מנדט לבצע מהלכים שעלולים להשפיע על אחרים, בפרט כשתקציב בני הישיבות והגיוס עומדים כעת על הפרק

הח"כים נגד ליצמן: "לא מתפטרים בתקופה כזאת"
חברי הכנסת של אגודת ישראל צילום: משה גולדשטיין

האיום של השר יעקב ליצמן להתפטר מהממשלה באם יאושר הסגר הכללי בחגים מעורר סערה גם בתוך הסיעה בה הוא עומד בראשה, ונראה כי אין לו גיבוי גם לא מתוך הסיעה שלו.

מאז הפרסום טוענים חברי כנסת גם בתוך סיעת אגודת ישראל כי התפטרותו האפשרית של ליצמן היא "טעות", במפלגה מציינים את חוק הגיוס שעל הפרק וכן תקציב הישיבות שטרם אושר, ושהתפטרות של ליצמן יכולה לזעזע את הקואליציה.

נציגים באגודת ישראל אומרים כי המהלך נעשה ללא תיאום עם נציגים בסיעה "ברגע שהשלכות שלך גורמות נזק לאחרים צריך לחשוב פעמיים". כאשר במפלגה מציינים כי התפטרות שלו תגרום לשינויים במפלגה. תוך שהם מציינים כי "אין לליצמן את המנדט להתפטר ולגרום נזק לסיעה כולה".

כך, במקרה וליצמן יתפטר אליהו ברוכי הממוקם במקום העשירי יכנס, מה שיביא לאי איזון בין דגל התורה לאגודת ישראל ויביא בהמשך גם לדרישה של דגל התורה כי אליהו חסיד יפרוש כי לאזן את הכוחות.

בתוך כך, ליצמן הסביר הבוקר את החלטתו בשיחה עם מקורביו, "בחופש הגדול ידעו שהולך להיות הדבקה אבל לא העזו לעשות סגר כי זה יפגע בחוגגים. בזמן שהחרדים רצו תשובות על בתי כנסת בחגים פתחו עוד ועוד מדינות לטיסות".


ליצמן הוסיף, "כשאת אומן דפקו את טאבה פתחו", לטענתו נראה כי הסגר תוכנן מראש "בשבוע שעבר הודיעו שמערכת הבריאות קורסת ויש 4000 חולים היו צריכים באותו יום להיכנס לסגר. לא להמתין 10 ימים לערב ראש השנה".

יעקב ליצמן סגר קורונה אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד